استفاده از Multiplexed Multi-Omics برای مطالعه ناهمگونی فضایی در سرطان تخمدان


هم اکنون ثبت نام کنید

تاریخ پخش: پنجشنبه 13 ژوئن 2024

  • زمان: 8:00 صبح PDT، 11:00 صبح EDT، 17:00 CEST

مطالعه سازماندهی فضایی همه سلول‌ها در طاقچه یا همسایگی یک تومور برای درک کامل چگونگی پیشرفت سرطان بسیار مهم است. از آنجایی که نزدیکی به فعالیت سلولی اشاره می کند، موقعیت مکانی سلول ها مطمئناً نقشی در تعدیل نتایج بالینی ایفا می کند. با این حال، اکثر پلتفرم‌های مورد استفاده برای بازسازی اکوسیستم تومور (TE) نمی‌توانند زمینه فضایی را در فضای سه بعدی (3D) یک تومور جامد با وضوح تک سلولی لحاظ کنند و بنابراین اطلاعاتی در مورد سلول-سلول یا ماتریکس سلول- خارج سلولی ندارند. فعل و انفعالات.

در اینژنرالوبینار، دکتر Sammy Ferri-Borgogno نتایج مطالعه ای را ارائه می دهد که بینش هایی را در مورد اساس مولکولی ناهمگونی سلول های فضایی در سرطان تخمدان ارائه می دهد. در طول سخنرانی خود، او خط لوله ای از روش های چندگانه مولتی omics یکپارچه سه بعدی را با استفاده از نمونه های تومور زنانه FFPE ارائه خواهد کرد. روش های چند omics که او در مورد آن بحث خواهد کرد شامل تصویربرداری طیف سنجی جرمی غیر هدفمند، Stereo-seq و seqIF هدفمند است. شما یاد خواهید گرفت که چگونه این روش‌های حل‌شده فضایی، آنالیت‌ها را در وکسل‌ها در سراسر بخش‌های بافت سریال شناسایی می‌کنند، و یک نقشه فضایی سه بعدی یکپارچه را نشان می‌دهد که هویت سلول، فعال‌سازی و وضعیت پر انرژی را نشان می‌دهد.

یک جلسه پرسش و پاسخ زنده پس از ارائه، به شما فرصتی می دهد تا سؤالات خود را برای پانل متخصص ما مطرح کنید.

سامی فری-بورگوگنو
سامی فری-بورگوگنو، دکترا
مربی
گروه انکولوژی زنان و زایمان
مرکز سرطان MD اندرسون

 

The post استفاده از Multiplexed Multi-Omics برای مطالعه ناهمگونی فضایی در سرطان تخمدان اولین بار در GEN – اخبار مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی پدیدار شد.



منبع