ایجاد تعاریف دقیق موردی برای شرایط تنفسی و پوستی دوران کودکی


یک نامه تحقیقاتی به چالش های تشخیص دقیق آسم، اگزمای آتوپیک و رینیت آلرژیک در کودکان زیر 5 سال و استفاده از کدهای خواندنی و داده های نسخه به عنوان معیارهای تشخیصی می پردازد.

تعاریف تشخیصی توصیه شده برای 3 بیماری شایع آلرژیک ارائه شده است: آسم، اگزمای آتوپیک و رینیت آلرژیک. این تعاریف با استفاده از داده‌های پرونده الکترونیک سلامت (EHR) از پزشکان عمومی (GPs) در بریتانیا، که شامل تشخیص‌ها و نسخه‌ها می‌شد، ایجاد شد.

یک نامه تحقیقاتی جدید از سرجیو سوزا دا کونا، بیمارستان های آموزشی برادفورد، موسسه تحقیقات بهداشتی برادفورد، و محققین، به چالش های موجود در تعریف نتایج بالینی، به طور خاص مربوط به تشخیص آسم و بیماری های آلرژیک (AAD) در کودکان خردسال پرداخته است. پایگاه داده های پرونده الکترونیک سلامت (EHR) دقت کدهای تشخیصی به عوامل مختلفی بستگی دارد و تأثیر طبقه بندی نادرست بیماری می تواند قابل توجه باشد.

توصیه هایی در مورد تعریف آسم، اگزمای آتوپیک و رینیت آلرژیک

آنها تعاریفی را برای آسم، اگزمای آتوپیک و رینیت آلرژیک ارائه کردند، از جمله کدهای خواندنی انتخاب شده و نسخه های مورد نیاز برای هر کدام، با اولین تعریف برای آسم که به کد Read یا نسخه نیاز دارد، اولین تعریف برای اگزما نیاز به کد Read و دو اگزما دارد. -نسخه‌های مرتبط، و تعریف اول برای رینیت آلرژیک که فقط به کد خواندنی نیاز دارد، در حالی که تعریف دوم نیاز به کد خواندن و نسخه در طول فصل تب یونجه دارد.

محققان علاوه بر استفاده از روش‌های تثبیت‌شده، با متخصصان این حوزه برای اصلاح و بهبود تعاریف پرونده خود مشورت کردند. با ترکیب این رویکردهای مختلف، آنها توانستند تعاریف موردی را ایجاد کنند که هم دقیق و هم انعطاف‌پذیر بود و قادر بود طیف کاملی از موارد هر بیماری را ثبت کند و در عین حال از طبقه‌بندی اشتباه جلوگیری کند.

در نتیجه، محققان توصیه کردند که سایر محققین در مطالعات خود از رویکرد مشابهی استفاده کنند. با توجه به پیچیدگی و تنوع بیماری‌های آلرژیک، استفاده از داده‌های EHR و مشارکت متخصصان در این زمینه می‌تواند به اطمینان حاصل شود که تعاریف موردی دقیق، سازگار و مناسب با سؤال تحقیقی خاص در دست هستند.

طبق این نامه، استانداردسازی تعاریف موردی به این روش، تحقیقات آینده می‌تواند قابلیت مقایسه و تعمیم یافته‌ها را افزایش دهد و در نهایت درک ما را از این شرایط رایج و اغلب ناتوان‌کننده ارتقا دهد.

ارزیابی تناقضات تشخیصی برای کودکان مبتلا به بیماری های تنفسی و پوستی

برای اطمینان از صحت و قابلیت اطمینان تعاریف، تعاریف موجود از مطالعات قبلی اقتباس شده و از تکنیک های متن کاوی برای شناسایی کدهای خواندنی مربوطه استفاده شده است. این نامه رویکردی را برای تعریف پیامدهای AAD با استفاده از کدهای خواندن CTV3 و کدهای فرمول ملی بریتانیا (BNF) برای تجویز داروها ارائه کرد.

تعاریف موردی برای تشخیص آسم، اگزمای آتوپیک و شرایط رینیت آلرژیک بر اساس کدهای Read انتخاب شده و نسخه‌ها برای چالش‌های تشخیص افتراقی مورد بررسی قرار گرفت.

برای آسم، اولین تعریف مستلزم وجود کدهای Read انتخاب شده در 6 سالگی یا نسخه های منظم برای آسم در 6 سالگی پس از کدهای Read بین 3-5 سالگی است. تعریف دوم مستلزم وجود کدهای خوانده شده انتخاب شده در 3 سال یا بیشتر است. برای اگزمای آتوپیک، اولین تعریف شامل کدهای خوانده شده انتخاب شده و حداقل 2 نسخه درمان مرتبط با اگزما در 90 روز قبل یا 365 روز پس از اولین تشخیص ثبت شده است.

با این حال، تعریف اصلاح شده فقط به وجود کدهای Read مربوطه نیاز دارد. برای رینیت آلرژیک، تعریف اول فقط بر اساس کدهای خواندنی است و تعریف دوم شامل زیرمجموعه ای از کودکان با کد Read در بین ماه مارس و جولای است که برای آنها دارو نیز تجویز شده است. در نهایت محققان به این نتیجه رسیدند که نسخه ها می توانند برای تعاریف موارد آسم مفید باشند، اما برای اگزما و رینیت آلرژیک که داروهای بدون نسخه به طور گسترده در دسترس هستند، کمتر مفید است.

این مقاله توسط نشریه خواهر ما HCP Live منتشر شده است.

ارجاع

  1. Souza da Cunha، S.، Santorelli، G. و Pembrey، L. تعریف موارد آسم، اگزما و رینیت آلرژیک با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت در گروه تولد متولد شده در برادفورد. Clin Exp Allergy. 2023. doi:10.1111/cea.14291