بخش اورژانس به عنوان مکان عادلانه برای تحویل واکسن آنفولانزا عمل می کند


در این اطفال معاصر مصاحبه، کورتنی نلسون، دکتر، پزشک معالج، مدیر بخش کیفیت پزشکی اورژانس، بیمارستان کودکان Nemours Delaware. استادیار اطفال، کالج پزشکی سیدنی کیمل، تفاوت های نژادی و قومیتی واکسیناسیون آنفولانزا را در یک بخش اورژانس (ED) مورد بحث قرار داد.

نلسون نویسنده ارائه‌دهنده جلسه «تفاوت‌های نژادی و قومیتی در مدل تحویل واکسن آنفلوانزا مبتنی بر دپارتمان اضطراری» بود که در نشست انجمن‌های آکادمیک کودکان در سال 2024 در تورنتو، کانادا برگزار شد.

از آنجایی که نابرابری های نژادی و قومی شناخته شده ای در ابتلا به آنفولانزا وجود دارد، نلسون و همکارانش به دنبال توصیف تفاوت های نژادی و قومیتی در پذیرش و تجویز واکسن آنفولانزا در یک مدل تحویل واکسن مبتنی بر ED بودند.

“ما می دانیم که در سطح ملی، کودکان سیاهپوست بسیار کمتر در برابر آنفولانزا واکسینه می شوند، در حالی که خانواده های آسیایی بسیار بیشتر در برابر آنفولانزا واکسینه می شوند، بنابراین قطعاً تفاوتی در نرخ واکسیناسیون وجود دارد، و ما همین تفاوت را در داخل خود می بینیم. نلسون در مصاحبه گفت.

با توجه به چکیده ارائه، یک تیم چند رشته ای در سال 2020 متشکل از پرستاران اورژانس، پزشکان، مربیان و تحلیلگران یک مدل تحویل واکسن ایجاد کردند “به موجب آن پرستاران واجد شرایط بودن واکسن را در طول تریاژ بررسی می کنند و واکسن ها پس از ترخیص از ED توسط پرستار تجویز می شود.”

برنامه های تحویل واکسن در 4 فصل انجام شد:

  • فوریه 2020 تا مارس 2020
  • سپتامبر 2020 تا ژوئن 2021
  • اکتبر 2021 تا ژوئن 2022
  • سپتامبر 2022 تا مارس 2023

بیمارانی که در آن فصل واکسن آنفولانزا دریافت نکرده بودند، هیچ گونه منع مصرفی برای واکسن نداشتند، و والدینشان با دریافت واکسن آنفولانزا در ED موافقت کردند، واجد شرایط در نظر گرفته شدند.

پذیرش واکسن به عنوان درصد بیمارانی تعریف شد که والدینشان با واکسیناسیون آنفولانزا در اورژانس در میان افرادی که در آن فصل واکسن آنفولانزا تزریق نکرده بودند موافقت کردند. درصد بیمارانی که واکسن را دریافت کرده بودند در بین افرادی که واجد شرایط بودند، تزریق واکسن بود.

در هر 4 فصل، 33678 بیمار غربالگری شدند که واکسن آنفولانزای خود را برای آن فصل آنفولانزا دریافت نکرده بودند. در مجموع 4782 (14.2%) والدین موافقت کردند که واکسن آنفولانزا در اورژانس تجویز شود.

از 3231 بیمار واجد شرایط برای واکسن آنفولانزا، 1608 (49.7٪) آن را دریافت کردند. به گفته محققان، تفاوت قابل توجهی در پذیرش واکسن در بین گروه‌های نژادی و قومی وجود داشت.

داده ها نشان داد که بیماران اسپانیایی تبار بیشتر احتمال دارد که واکسن آنفولانزا را بپذیرند (28-16%) و پس از آن بیمارانی که به عنوان “سایر” طبقه بندی می شوند (11-22%). بیماران سیاه پوست و غیر اسپانیایی کمترین احتمال را برای پذیرش واکسن داشتند (9-15%) و پس از آن بیماران سفیدپوست غیر اسپانیایی (10-19%) (19-10%).پ < 0.0001).

در بین همه گروه‌ها، تفاوت آماری معنی‌داری در میزان تزریق واکسن آنفولانزا وجود نداشت.پ طبق گفته محققان، به ترتیب 0.05، در هر فصل.

نلسون افزود: «آنچه در طول سال‌ها دیدن آن جالب بود این است که پذیرش واکسن در جمعیت سفیدپوست ما نیز کاهش یافته است.

ما احتمالاً نیاز به تفکر متفکرانه‌تری داریم که چرا نرخ پذیرش ما بسیار پایین است، به‌ویژه در میان کودکان سیاه‌پوست ما و خانواده‌هایشان، و چگونه آن جمعیت را هدف قرار دهیم تا مطمئن شویم که آنها با همان نرخ‌هایی که همه واکسینه می‌شوند واکسینه می‌شوند. دیگری است.”

ارجاع:

Liboma C، Chara K، Wilson K، و همکاران. نابرابری‌های نژادی و قومیتی در مدل تحویل واکسن آنفلوآنزا مبتنی بر بخش اورژانس. جلسه ارائه شده در: انجمن های آکادمیک کودکان. 2-6 مه 2024. تورنتو، کانادا.



منبع