بیش از نیمی از کودکان مبتلا به ایست قلبی خارج از بیمارستان 1 رویداد ایمنی نامطلوب را تجربه می کنند


بیش از نیمی از کودکان مبتلا به ایست قلبی خارج از بیمارستان 1 رویداد ایمنی نامطلوب را تجربه می کنند | اعتبار تصویر: © graphego – © graphego – stock.adobe.com.

غذای آماده:

  • 60 درصد از کودکان مبتلا به ایست قلبی خارج از بیمارستانی تحت درمان با EMS حداقل 1 رویداد ایمنی نامطلوب شدید (ASE) را تجربه می کنند.
  • نوزادان و نوجوانان، به ویژه در موارد مرتبط با تولد، احتمال ابتلا به ASE های شدید را در طول OHCA کودکان افزایش می دهند.
  • کیفیت مراقبت و مسائل سیستم ممکن است به نتایج ضعیف بقا در کودکان مبتلا به OHCA کمک کند.
  • مطالعه گروه وسیعی از موارد OHCA کودکان را در هفت منطقه در ایالات متحده بررسی می‌کند.
  • تجویز تاخیری اپی نفرین شایع ترین ASE شدید در مواجهه با OHCA کودکان تحت درمان با EMS است.

یک مطالعه جغرافیایی متنوع، مبتنی بر جمعیت و گذشته نگر که اخیراً در شبکه JAMA باز است نشان داد که 60 درصد از کودکان مبتلا به ایست قلبی خارج از بیمارستان تحت درمان با EMS حداقل 1 رویداد ایمنی نامطلوب شدید (ASE) را تجربه کردند.

شانس افزایش برای ASE شدید در میان نوزادان و نوجوانان بیشتر بود، و حتی زمانی که ایست قلبی مربوط به تولد بود، بیشتر بود.

علیرغم پیشرفت در OHCA بزرگسالان، بقا در کودکان مبتلا به OHCA ضعیف است. نویسندگان در این مطالعه اظهار داشتند، اگرچه علل OHCA در کودکان و بزرگسالان ممکن است همپوشانی داشته باشند، موضوع کیفیت مراقبت و سیستم‌های موجود در حال حاضر می‌تواند به نابرابری در نتایج کمک کند.

پرسنل EMS با فرکانس پایین و ماهیت پر خطر OHCA کودکان و مراقبت های وابسته به زمان مورد نیاز به چالش کشیده می شوند. مطالعات قبلی که نگرانی‌های مربوط به ایمنی و کیفیت مراقبت را مستند می‌کرد، عموماً به مکان‌های جغرافیایی منفرد و حجم نمونه محدود محدود شده‌اند.

هدف اصلی این بررسی گذشته نگر سوابق پزشکی دوره‌های مراقبت از OHCA EMS کودکان، ارزیابی کیفیت مراقبت‌های احیا در یک «گروه وسیع جغرافیایی متنوع از بیماران، مشخص کردن شیوع، تنوع، و عوامل مرتبط با ASEs در OHCA کودکان» بود. نوشت.

این مطالعه اپیزودهای OHCA کودکان را که بین سال‌های 2013 و 2019 رخ داده‌اند، با بررسی پرونده پزشکی از ژانویه 2019 تا آوریل 2022 و تجزیه و تحلیل از اکتبر 2022 تا فوریه 2023 بررسی کرد.

داده ها از آژانس های EMS در 7 منطقه در ایالات متحده از جمله: پورتلند، اورگان جمع آوری شد. پیتسبورگ، پنسیلوانیا؛ میلواکی، ویسکانسین؛ سن برناردینو، کالیفرنیا؛ آتلانتا، جورجیا؛ آکسنارد، کالیفرنیا؛ و دالاس، تگزاس.

بیماران باید کمتر از 18 سال داشته باشند و OHCA داشته باشند. کسانی که در هنگام ورود EMS مرده اعلام شده بودند یا با نشانه‌هایی از مرگ سخت یا شدید بودن وابسته به ورود EMS حذف شدند. سایر موارد مستثنی، تلاش‌های احیا بود که متوقف شد، و مرگ در عرض 10 دقیقه پس از ورود EMS اعلام شد، هیچ CPR یا دفیبریلاسیون توسط EMS انجام نشد، یا سوابق ناقص یا فقدان مستنداتی برای بررسی.

وجود یک ASE شدید که به طور بالقوه می تواند باعث آسیب شدید یا دائمی در 1 از 6 حوزه مراقبت شود، اندازه گیری پیامد اولیه بود. این حوزه ها شامل ارزیابی، تصمیم گیری بالینی، روش های غیر هوایی، روش های راه هوایی، مایعات و داروها بود.

در مجموع، 1019 برخورد با OHCA کودکان تحت درمان با EMS در 51 آژانس EMS وجود داشت. چهل و دو بیمار مبتلا به OHCA بودند که با تولد خارج از بیمارستان مرتبط بود و 46 درصد از بیماران کمتر از 12 ماه داشتند.

میانگین زمان پاسخ برای EMS 5 (4-7) دقیقه، با میانگین زمان در صحنه 14 (8-21) دقیقه، و میانگین زمان انتقال 10 (6-15) دقیقه بود.

تلاش برای قرار دادن لوله تراشه در 529 بیمار (52%) انجام شد، در حالی که قرار دادن راه هوایی سوپراگلوت در 149 بیمار (15%) انجام شد. در 84٪ از بیماران به طور کلی، دسترسی عروقی با موفقیت ایجاد شد، اگرچه تنها 14٪ از این موفقیت ها در موارد مربوط به تولد بود.

در مجموع 80 درصد بیماران (816 نفر) اپی نفرین، 6 درصد (57) دکستروز و 5 درصد (51) بی کربنات سدیم دریافت کردند.

از مجموع 1116 ASE شدید، 610 مورد حداقل 1 ASE (60%) داشتند، در حالی که 310 بیمار (30%) دارای 2 یا بیشتر بودند. در میان نوجوانان مبتلا به OHCA، 98 نفر از 200 نفر (49%) هیچ گونه ASE شدید نداشتند. برای نوزادان، 19 نفر از 43 (22٪) سن 28 روزه یا کمتر، هیچ ASE شدید نداشتند.

تجویز تاخیری اپی نفرین (در عرض 10 دقیقه پس از ورود EMS داده نمی شود) شایع ترین ASE شدید بود. در مجموع، 332 برخورد (30 درصد) با تأخیر در تجویز اپی نفرین یا عدم دریافت اپی نفرین، حتی اگر نشان داده شده بود، داشتند. در مجموع 128 برخورد با تأخیر در ارائه تهویه و 125 برخورد با تاخیر در دسترسی عروقی بود.

بر اساس مدل رگرسیون لجستیک محققین که ارتباط بین ویژگی های بیمار و ASE های شدید را کمیت می کرد، نوزادان مبتلا به OHCA مربوط به تولد در مقایسه با نوجوانان شانس بیشتری برای ASE شدید داشتند (OR، 70.؛ 95% فاصله اطمینان (CI 3.1-16.1).

با نتایجی که نشان می‌دهد 60 درصد کودکان مبتلا به OHCA تحت درمان با EMS حداقل 1 ASE شدید را تجربه می‌کنند، نویسندگان مطالعه کوهورت یافته‌های خود را بیان کردند، “نماینده یک فراخوان فوری برای اقدام برای بهبود آموزش کلی و ارائه مراقبت، با تاکید ویژه بر نوزادان است. و ایست قلبی مربوط به تولد.

ارجاع:

Erikson CO، Bahr N، Meckler G، و همکاران. رویدادهای ایمنی نامطلوب در مراقبت های فوریت های پزشکی کودکان مبتلا به ایست قلبی خارج از بیمارستانJAMA Netw Open.2024؛ 7 (1): e2351535. doi:10.1001/jamanetworkopen.2023.51535



منبع