دادگاه به Vizgen Motion برای گسترش پرونده ضد تراست در مقابل 10x، هاروارد اعطا می کند


یک قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده با استناد به شواهد جدیدی که در مرحله کشف پرونده ظاهر شده است، با استناد به شواهد جدیدی که در مرحله کشف پرونده ظاهر شده است، درخواست ویژگن را برای گسترش پرونده ضد انحصار خود علیه رقیب 10x Genomics و دانشگاه هاروارد پذیرفته است.

قاضی متیو اف. کنلی از دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه دلاور به ویزگن اجازه می دهد تا پاسخ خود به شکایت ارائه شده توسط 10x و هاروارد را با اضافه کردن اتهامات دیگری که 10x و هاروارد را متهم به توطئه برای انحصار بازار از طریق ممانعت از توانایی ویزگن برای انحصار کردن بازار می کند اصلاح کند. رقابت جهانی

ویزگن به عنوان نمونه‌هایی از فعالیت‌های ضدرقابتی اشاره کرد که آن را بسته‌بندی غیرقانونی پلت‌فرم کرومیوم تک سلولی موجود 10x Genomics، و امتیازات پلتفرم Visium Spatial Gene Expression با پلت‌فرم تصویربرداری فضایی تک سلولی Xenium In Situ، و همچنین آنچه Vizgen نامید، ذکر کرد. ادعا می شود که قیمت گذاری غارتگرانه است.

پس از این که به این نتیجه رسید که برخی از شاهدان هاروارد «آگاهانه» درگیر سوء رفتار و تأخیر عمدی بوده اند، در اعطای زمان اضافی به شرکت برای خلع شهود، با ویزگن طرف شد. او همچنین برنامه پرونده را تمدید کرد و تاریخ محاکمه جدیدی را در اوایل فوریه 2025 تعیین کرد.

پرونده 10x Genomics, Inc., and President and Fellows of Harvard College, Plaintiffs, v. Vizgen, Inc., متهم (شماره 1:22-cv-000595-MFK) است.

تری لو، مدیرعامل Vizgen در بیانیه ای گفت: “ما از تصمیم دادگاه بسیار خرسندیم.” ویگن همچنان متعهد به رقابت منصفانه و نوآوری در چشم انداز ژنومیک فضایی تک سلولی است. این پیشرفت های اخیر نشان دهنده پیشرفت در حفاظت از دسترسی محققان به MERSCOPE پیشگامانه ما است® و فناوری‌های MERFISH، و مبارزه ما با شیوه‌های ضدرقابتی انحصاری».

MERSCOPE طراحی شده است تا تصویربرداری اسید نوکلئیک در مقیاس ژنومی را با دقت بالا و راندمان تشخیص بی‌رقیب در وضوح درون سلولی امکان‌پذیر کند. MERSCOPE برای تسهیل طیف گسترده ای از تحقیقات پایه در مقیاس بافت و پزشکی ترجمه در انکولوژی، ایمونولوژی، علوم اعصاب، بیماری های عفونی، زیست شناسی رشد، سلول درمانی و ژن درمانی در نظر گرفته شده است.

ماه گذشته در نشست سالانه انجمن آمریکایی برای تحقیقات سرطان (AACR) 2024، ویزگن از یک پیشنهاد رونویسی فضایی تک سلولی گسترش یافته که شامل MERSCOPE بود، پرده برداری کرد.® Ultra Platform و MERFISH 2.0 شیمی.

10 برابر قسم به مبارزه

10x با بیانیه ای به آخرین تصمیم پاسخ داد و قول داد با آخرین اتهامات ضد تراست Vizgen مبارزه کند. 10x همچنین اتهامات خود را مبنی بر نقض پتنت های ویژگن برای پلتفرم های ابزار ژنومیک خود تکرار کرد و علاوه بر این ویزگن را متهم کرد که برای بالا بردن قیمت ابزارهای ژنومیک 10x اقدام می کند.

10x اظهار داشت: «ادعاهای جدید توسط Vizgen که نحوه قیمت گذاری و تخفیف محصولات خود را به چالش می کشد، هیچ مبنای واقعی یا قانونی ندارد و صرفاً تلاش دیگری برای منحرف کردن توجه آنها از نقض فناوری ثبت شده ما است. ویژگن از مشتریان ما می خواهد که بیشتر بپردازند. ما معتقدیم که قیمت‌گذاری پایین‌تر برای مشتریان خوب است و از سیاست‌های قیمت‌گذاری و تخفیف ما دفاع می‌کنیم.»

10x از قیمت گذاری خود به عنوان تعهد خود به مشتریان برای اطمینان از دسترسی هر چه بیشتر محققین به مجموعه تک سلولی و فضایی خود دفاع کرد.

“ما به طور مداوم از مشتریانی می شنویم که عاشق فناوری های برتر ما هستند اما توانایی پرداخت هزینه های بالاتر را ندارند. به‌عنوان پاسخ مستقیم به این بازخورد، ما با مشتریان همکاری کرده‌ایم و قیمت را کاهش داده‌ایم تا ابزارهای خود را برای جامعه علمی در دسترس‌تر کنیم.» 10x اظهار داشت. ما به حمایت از نوآوری ادامه خواهیم داد و قویاً از توانایی خود در قیمت گذاری محصولاتمان به روشی که برای تحقیق بهترین باشد دفاع خواهیم کرد. ما تلاش های خود را برای دموکراتیک کردن این فناوری های مهم متوقف نخواهیم کرد و مشتاقانه منتظر اثبات این هستیم که ادعاهای ویزگن مبنی بر اینکه قیمت گذاری ما ضد رقابتی است، هیچ مبنای واقعی یا قانونی ندارد.

10x از استراتژی خود در طرح دعوی حقوقی تهاجمی در مورد نقض احتمالی پتنت‌هایش دفاع کرده است و ادعا می‌کند که از نوآوری محافظت می‌کند تا از بین بردن آن، همانطور که توسط رقبا و محققان برجسته دانشگاهی در جامعه زیست‌شناسی فضایی، دومی در تفسیری که در فوریه در ماه فوریه منتشر شد، اظهار داشت: ژنرال. مدیر عامل 10x، سرژ ساکسونوف، دکترا و بن هیندسون از رویکرد خود در نامه ای به مشتریان و شرکا دفاع کردند: «روایتی که 10 برابر را به عنوان مانع پیشرفت علمی نشان می دهد، نمی تواند دور از واقعیت باشد.»

10x به دفاع از استراتژی دادخواهی که ساکسونوف در پاییز گذشته بیان کرد ادامه می‌دهد. ژنرالسری مصاحبه‌های ویدیویی «نزدیک به لبه»، زمانی که او پرونده‌اش را برای سری شکایت‌های اختراع 10x علیه NanoString و Vizgen مطرح کرد.

دومین پیروزی قانونی از مارس

دادگاه در اجابت درخواست ویزگن، دومین پیروزی قانونی خود را در همین چند ماه به این شرکت داد. در 7 مارس، هیئت محاکمه و استیناف پتنت (PTAB) اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) درخواستی را تا 10 برابر رد کرد تا یک بررسی Inter Partes را برای به چالش کشیدن پتنت شماره 11,098,303 B2 ایالات متحده که ویزگن منحصراً از هاروارد مجوز می دهد، رد کرد. Vizgen ادعا کرده است که پلت فرم Xenium 10x برخی ادعاهای حق اختراع 303 را نقض می کند.

Xenium In Situ توسط 10x با استفاده از فناوری ReadCoor، شرکتی که 10x آن را در سال 2020 به قیمت 350 میلیون دلار خریداری کرد، توسعه یافت. ReadCoor توسط جرج ام. چرچ، دکترای دانشکده پزشکی هاروارد تأسیس شد. در سال 2016، هاروارد مجوز ثبت اختراعاتی را که این فناوری را به طور انحصاری به ReadCoor پوشش می دهد، صادر کرد.

پس از اینکه Vizgen و رقیب 10 برابری دیگر، NanoString Technologies، پلتفرم‌های خود را در محل راه‌اندازی کردند، هاروارد و 10x در سال 2022 از این شرکت‌ها شکایت کردند و ادعا کردند که این پلتفرم‌ها حق ثبت اختراع Xenium را نقض کرده‌اند. NanoString و Vizgen با متهم کردن هاروارد و 10x به نقض توافق نامه ای که از طریق آن NIH به هاروارد و کلیسا 20 میلیون دلار برای ایجاد مرکز پیامدهای رونویسی تغییرات ژنتیکی انسانی (CTCHGV) اعطا کرد، پاسخ دادند.

Vizgen و NanoString به درخواست هاروارد و چرچ برای بودجه NIH اشاره کرده‌اند که در آن بیان کرده‌اند: «CTCHGV موافقت‌نامه‌های مجوز باز و غیر انحصاری را دنبال خواهد کرد که نوآوری‌ها را تشویق می‌کند تا به طور گسترده در دسترس محققان و نهادهای تجاری قرار گیرند.»

از ورشکستگی تا بروکر

چالش NanoString برای 10x در نوامبر با شکست قابل توجهی روبرو شد، زمانی که هیئت منصفه دادگاه منطقه ای 31 میلیون دلار به 10x اعطا کرد و از آن شرکت در استدلال خود مبنی بر GeoMx NanoString حمایت کرد.® Digital Spatial Profiler (DSP) هفت حق ثبت اختراع را نقض کرد که پس از صدور مجوز انحصاری از Prognosys Biosciences، 10 برابر آنها را حفظ کرد. 10x 25 میلیون دلار سود از دست رفته و 6 میلیون دلار حق امتیاز دریافت کرد.

NanoString که سه شرکت تابعه آن به آن ملحق شدند، در ماه فوریه برای حمایت از ورشکستگی فصل 11 از طلبکاران ثبت نام کردند. تشکیل پرونده ورشکستگی یک فرآیند فروش را آغاز کرد که در آن بروکر پس از برنده شدن در یک حراج رقابتی، تقریباً تمام دارایی‌های NanoString را به مبلغ تقریبی 392.6 میلیون دلار به‌علاوه مسئولیت بدهی‌ها به دست آورد. دیروز، بروکر اعلام کرد که کسب دارایی خود را از تقریباً تمام دارایی ها و حقوق مرتبط با کسب و کار NanoString، از جمله nCounter بسته است.®GeoMx®خطوط تولید CosMx™ و AtoMx™.

بروکر گفت که انتظار دارد تا سال 2026 کسب و کار NanoString با از سرگیری رشد درآمد، بهبود حاشیه و “هم افزایی” معاملاتی که شامل هزینه های شرکت عمومی است که در معامله دارایی در نظر گرفته نشده است، نزدیک به نقطه سر به سر شود. بروکر یک تخمین اولیه ارائه کرد که بیان می‌کرد برای باقی مانده سال 2024، انتظار می‌رود این معامله سود هر سهم بدون GAAP بروکر را 0.15 دلار به 0.20 دلار کاهش دهد.

بروکر با اشاره به “اختلال و عدم اطمینان قابل توجه در تجارت” گفت که هنوز قادر به ارائه راهنمایی مالی به سرمایه گذاران در مورد کسب و کار NanoString برای سال جاری نیست: “بروکر انتظار دارد تا سال 2025 و پس از آن این تجارت را به دستورالعمل های بروکر اضافه کند.”





منبع