زن گردشگر بر اثر حمله مرگبار خرس کشته شد –


به گفته مقامات حیات وحش، بخشی از جنگل ملی کاستر گالاتین در مونتانا پس از پیدا شدن جسد یک زن در پی احتمال حمله خرس بسته شده است.

پارک حیات وحش و ماهی مونتانا در بیانیه ای اعلام کرد که رد پای یک خرس گریزلی در نزدیکی جسد این زن که روز شنبه در مسیر Buttermilk Trail در غرب شهر یلواستون غربی کشف شد مشاهده شده است. نام قربانی “امی آدامسون” 48 ساله اعلام شده که در این منطقه در حال کوهنوردی بود. گفته می شود قربانی با یک خرس گریزلی که همراه یک یا چند توله اش بوده مواجه شده که در حین فرار مورد حمله مرگبار خرس قرار گرفته است.

پارک حیات وحش و ماهی مونتانا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جنگل ملی کاستر گالاتین، یک منطقه را برای ایمنی گردشگران بسته است.»

این جنگل در جنوب شرقی مونتانا با پارک ملی یلواستون هم مرز است. در بیانیه مقامات حیات وحش آمده است که جمعیت خرس گریزلی در سال های اخیر در این منطقه افزایش یافته است.

خرس گریزلی به عنوان یک گونه در معرض تهدید در 48 ایالت مجاور محافظت می شود. به گفته کمیته بین سازمانی خرس گریزلی، که متشکل از نمایندگانی از سازمان های فدرال حیات وحش و مدیریت جنگل، همراه با آژانس های حیات وحش ایالتی در آیداهو، مونتانا، واشنگتن و وایومینگ است این خرس ها به ندرت رفتار درنده ای نسبت به انسان نشان می دهند.

وب سایت کمیته می گوید: «بیشترین برخوردهای خطرناک با خرس ها زمانی اتفاق می افتد که خرس غافلگیر می شود، از توله ها محافظت می کند یا از یک منبع غذایی بزرگ مانند لاشه محافظت می کند.»

تاکنون در نزدیکی یلواستون، از زمان تأسیس این پارک در سال 1872، هشت برخورد مرگبار خرس رخ داده است.

مقامات حیات وحش مونتانا از مردم می‌خواهند که  مراقب خرس ها باشند و لوازم ایمنی از جمله حمل و دانستن نحوه استفاده از اسپری خرس، سفر گروهی در صورت امکان و عدم نزدیک شدن به خرس. کارگران حیات وحش برای گرفتن خرس از تله استفاده می کنند.