زیباترین بازیگران زن ترکیه ای / بیوگرافی هانده آرچل گل سرسبد همه + عکس


بیوگرافی هانده ارچل - Hande Erçel

بیوگرافی هانده ارچل – Hande Erçel

هانده ارچل متولد سال 1993 در باندرمای ترکیه به دنیا آمد. او یک بازیگر و مدل ترکیه‌ای است که تقریباً یک شبه به محبوبیت رسید. ارچل برای نقش اصلی در Aşk Laftan Uyanmaz (2016–2017)  در نقش حیات اوزون شناخته می‌شود.

هانده، آموزش خود را از دانشگاه هنرهای زیبای معمار سینان به پایان رسانده است. او در سال ۲۰۱۲ عنوان «دوشیزه ترکیه» را به خود اختصاص داد و پس از مدتی به مدلینگ روی آورد و بعد از آن در نمایش «چالیکوشو» با نقش زاهده ظاهر شد.

ناگفته نماند که ارچل در سریال مست عشق در کنار گران ترین بازیگران ایرانی یعنی پارسا پیروزفر و شهاب حسینی به ایفای نقش پرداخته است.

بیوگرافی طوبی بویوکوستون - Tuba Büyüküstün

بیوگرافی طوبی بویوکوستون – Tuba Büyüküstün

توبا بویوکوستون متولد 5 جولای 1982 و یک هنرپیشه اهل ترکیه است. توبا به عنوان یکی از برجسته‌ترین بازیگران زن ترکیه‌ای شناخته می‌شود. Büyüküstün دریافت کننده چندین جایزه و افتخار است که از جمله آنها می‌توان به جوایز مربوط به بهTelevizyon Dizisi اشاره کرد. طوبا یکی از پردرآمدترین بازیگران زن در ترکیه است. Tuba Büyüküstün در دانشگاه Mimar Sinan در رشته طراحی لباس و دکوراسیون صحنه تحصیل کرد.

بیوگرافی برن سات - Beren Saat

بیوگرافی برن سات – Beren Saat

برن سات در تاریخ ۲۶ فوریه ۱۹۸۴ در شهر آنکارا به دنیا آمد و در همان شهر بزرگ بزرگ شد. پدرش حسین آونی سات، بازیکن حرفه‌ای و قدیمی فوتبال و مادرش آیلا سات است. برن یک برادر به نام جم سات دارد.

برن با حمایت دوستان دانشگاهی خود در مسابقهٔ ستاره‌های ترکیه (به ترکی استانبولی: Türkiyenin Yıldızları) شرکت کرد و در آن به عنوان نفر دوم رتبه بندی شد.

او به دست کارگردانی به نام تورمیز گیریتلیوغلو کشف شد و در اولین سریال خود با نام «در عشق ما مرگ هست» بازی کرد.

در سال ۲۰۱۲، برن در سومین فیلم خود با عنوان «فصل کرگدن» به کارگردانی بهمن قبادی بازی کرد. در این فیلم، بازیگرانی همچون مونیکا بلوچی، بهروز وثوقی و آرش لباف، همبازی او بودند و برن نقش دختر مونیکا بلوچی را بازی کرد.

او همچنین در سریال محبوب «فاطما گل» نقش اول زن را بازی کرد و به عنوان بهترین بازیگر آن سال برگزیده شد. اوج معروفیت این بازیگر با سریال عشق ممنوع (Aşk-ı memnu) همراه بود که از بهترین سریال‌های ترکی شمرده می‌شود. وی برای بازی در این سریال، دو دوره جایزه پروانه طلایی ترکیه (از مهم‌ترین جوایز هنری عصر حاضر برای بازیگران ترک) را بدست آورد.

برن از معدود بازیگران ترک است که تقریبا تمام سریال‌هایش وارد لیست پروفروش‌ترین های ترکیه و جهان شد. منتقدان زیادی وی را از بهترین بازیگران زن جهان می‌دانند.

بیوگرافی هازل کایا - Hazal Kaya

بیوگرافی هازل کایا – Hazal Kaya

هازل کایا در شهر غازی عینتاب ترکیه در تاریخ ۱ اکتبر ۱۹۹۰ به دنیا آمد. او در دبیرستان ایتالیایی در استانبول درس خواند و در سال ۲۰۰۹ فارغ‌التحصیل شد. پدر و مادرش هر دو وکیل هستند و وقتی او هفت ساله بود از هم جدا شدند.

هازل به عنوان یک کودک هفت ساله که ویولن و باله می‌آموخت به دنیای هنر وارد شد. او علاقه‌مند به رقص تانگو است و دوست دارد مهارت‌هایش را در این زمینه افزایش دهد.

هازل به جز زبان ترکی استانبولی به انگلیسی و ایتالیایی نیز تسلط دارد و در حال یادگیری زبان چهارمش، آلمانی، است. در فوریه ۲۰۱۹، هازل کایا با علی آتای ازدواج کرد و در دسامبر همان سال، فرزندشان به نام فیکرت علی آتای به دنیا آمد.

بیوگرافی فاحریه اوجن - Fahriye Evcen

بیوگرافی فاحریه اوجن – Fahriye Evcen

Fahriye Evcen در سولینگن آلمان به دنیا آمد. خانواده او 4 فرزند داشتند و کوچک‌ترین آن‌ها فحریه بود. فاحریه در سنین جوانی در حالی که در سفر به ترکیه بود در برنامه اویا آیدوغان شرکت کرد و در آنجا با تهیه کننده ابراهیم مرتوغلو آشنا شد.

فحریه پس از دریافت پیشنهاد برای سریال‌های تلویزیونی، نتوانست تحصیلات خود را در آلمان به پایان برساند. او به استانبول نقل مکان کرد و در دانشگاه بوغازیچی شروع به تحصیل کرد.

بیوگرافی جانسو دره - Cansu Dere

بیوگرافی جانسو دره – Cansu Dere

جانسو دِره، بازیگر، مدل و نایب‌قهرمان مسابقات جشنواره زیبایی ترک، در تاریخ ۱۴ اکتبر ۱۹۸۰ در آنکارا به دنیا آمد. خانواده او از تبار ترک هستند و از یونان و بلغارستان به ترکیه مهاجرت کرده‌اند. پس از اتمام تحصیلات در رشته باستان‌شناسی در دانشگاه استانبول، در سال ۲۰۰۴ وارد صنعت سینما و تلویزیون شد.

در طی سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸، در سریال تلویزیونی “سیلا” به همراه محمد عاکف الاکورت نقش اصلی “سیلا” را ایفا کرد. از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳، در سریال تلویزیونی “حریم سلطان”، نقش جاسوس ایرانی صفوی فیروزه/حمیرا را بازی کرد. در حال حاضر، در سریال تلویزیونی “بی‌صداقت” به نقش دکتر آسیه ارسلان پرداخته است که از اکتبر ۲۰۲۰ پخش می‌شود.

بیوگرافی برگزار کورل - Bergüzar Korel

بیوگرافی برگزار کورل – Bergüzar Korel

برگزار گوکچه کورل ارگنچ، مدل و بازیگر ترک، در تاریخ ۲۷ اگوست ۱۹۸۲ به دنیا آمد. او با بازی در سریال “کارادایی” به همراه بازیگران معروفی مانند کنان ایمیرزالی به اوج شهرت رسید. همچنین، او همسر هالیت ارگنچ، یک کارگردان معروف ترک، است. در سال ۲۰۰۹، او با بازیگر نقش مقابل خود، خالد ارگنچ، در سریال “هزار و یک شب” ازدواج کرد. پدر و مادر او، تانجو کورل و هولیا دارجان، هر دو بازیگر بودند.

بیوگرافی دمت اوزدمیر - Demet Özdemir

بیوگ بازیگر مشهور است. در سال 2014، او به عنوان زن سال توسط GQ ترکیه انتخاب شد.