سیگارهای الکترونیکی بسته بندی شده به عنوان اقلام جذاب برای جوانان، نامه های هشدار FDA را به دنبال دارند


|سیگارهای الکترونیکی بسته بندی شده به عنوان اقلام جذاب برای جوانان، نامه های هشدار FDA را ارسال می کنند | اعتبار تصویر: © FDA – © FDA – stock.adobe.com.

FDA برای فروش سیگارهای الکترونیکی غیرمجاز که شبیه بطری‌های نوشابه، ظروف نوشیدنی و اسباب‌بازی‌های جذاب برای جوانان هستند، نامه‌های هشداردهنده‌ای به چندین خرده‌فروش آنلاین صادر کرده است.

FDA در بیانیه‌ای اعلام کرد که این محصولات (تصویر سمت راست) می‌توانند به کودکان و جوانان کمک کنند سیگارهای الکترونیکی را از بزرگسالان پنهان یا پنهان کنند و ممکن است با اشیاء روزمره اشتباه گرفته شوند و به طور بالقوه باعث بلع تصادفی افراد جوان شوند.

آژانس فدرال اعلام کرد که برای معلمان و بزرگسالانی که با کودکان کار می کنند مهم است که از محصولات غیرقانونی آگاه باشند.

برایان کینگ، دکترا، MPH، مدیر مرکز محصولات دخانی، گفت: «در حالی که به سال تحصیلی ادامه می دهیم، بسیار مهم است که والدین، معلمان و سایر بزرگسالان از سیگارهای الکترونیکی غیرقانونی که به شکل فریبنده ای بسته بندی شده اند و شبیه به اقلام روزمره هستند، آگاه باشند. FDA.

این نوع محصولات را می توان به راحتی پنهان کرد و حاوی نیکوتین است که بسیار اعتیاد آور است و می تواند به مغز در حال رشد نوجوان آسیب برساند.

به طور خاص، محصولاتی که در نامه‌های هشدار FDA برجسته شده‌اند شامل سیگارهای الکترونیکی می‌شوند که از ظروف نوشیدنی برای نوشیدنی‌های جذاب برای جوانان مانند لجن، نوشابه‌ها و شیر تقلید می‌کنند، و آن‌هایی که شبیه اسباب‌بازی‌هایی مانند اکشن فیگورها، تلفن‌ها و … هستند. تاس.

بر اساس یافته‌های نظرسنجی ملی دخانیات جوانان (NYTS) در سال 2023، کاهش مصرف سیگار الکترونیکی در بین دانش‌آموزان دبیرستانی از سال 2022 مشاهده شد، اگرچه افزایش مصرف کلی محصولات دخانیات در میان دانش‌آموزان راهنمایی مشاهده شد، از جمله برای سیگارهای الکترونیکی. .

خرده فروشان فاقد مجوز FDA برای فروش یا توزیع سیگارهای الکترونیکی در ایالات متحده هستند، که طبق قانون فدرال غذا، دارو و آرایشی و بهداشتی (FD&C) الزامی است. به 7 خرده فروش که اخطار داده شد 15 روز کاری فرصت داده شد تا با اقداماتی که هرگونه تخلف را اصلاح کرده و از تخلفات بعدی جلوگیری می کند، پاسخ دهند.

اگر خرده فروشان تخلفات را رعایت نکنند یا سریعاً تخلفات را اصلاح نکنند، حکم، توقیف و جریمه های پول مدنی می تواند عواقبی باشد.

نامه های هشدار بخشی از تلاش بزرگتری است که توسط FDA برای رسیدگی به سیگارهای الکترونیکی غیرقانونی که برای جوانان جذاب است انجام می شود.

طبق بیانیه مطبوعاتی، تا نوامبر 2023، FDA تقریباً 630 نامه هشدار برای تولید/توزیع محصولات و دستگاه های سیگار الکترونیکی غیرقانونی صادر کرده است.

بیش از 400 نامه هشدار به خرده فروشان برای فروش سیگارهای الکترونیکی غیرمجاز صادر شده است. این آژانس شکایات جریمه مالی مدنی را علیه 35 تولیدکننده سیگار الکترونیکی و 42 خرده فروش به دلیل تولید یا فروش محصولات غیرمجاز تنظیم کرده است.

FDA با وزارت دادگستری همکاری کرده است تا “به دنبال احکامی علیه 6 تولیدکننده سیگارهای الکترونیکی غیرمجاز” باشد.

ارجاع:

FDA به خرده فروشان هشدار می دهد که فروش سیگارهای الکترونیکی غیرقانونی جذاب جوانان را که به عنوان اقلام روزمره پنهان شده اند، متوقف کنند. FDA. بیانیه مطبوعاتی. 16 نوامبر 2023. مشاهده شده در 21 نوامبر 2023. https://www.fda.gov/tobacco-products/ctp-newsroom/fda-warns-retailers-stop-selling-ilegal-youth-appealing-e-cigarettes-disguised -اقلام روزمره



منبع