نقطه کور خودرو دقیقا کجاست؟ –


به گزارش ، نقطه کور خودرو دقیقا کجاست؟
تذکر خیلی جدی و توصیه مهم رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور به رانندگان کامیون که در سطح راه ها در حرکتند و بسیار زحمت کش هم می باشند، این است که نباید در معابر مخصوصا محورهای بزرگراهی اقدام به دنده عقب کنید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران صبح امروزیکشنبه 11 اردیبهشت ماه در برنامه زنده شهر در خصوص نقطه کور خودروهای سنگین توضیح داد.

سرهنگ شریفی گفت: تذکرخیلی جدی و توصیه مهم به رانندگان کامیون که در سطح راهها در حرکتند و بسیار زحمت کش هم می باشند، این است که نباید در معابر مخصوصا محورهای بزرگراهی اقدام به دنده عقب کنند.

وی با اشاره به تصادف فوتی دربزرگراه همدانی گفت: با صحبتی که با راننده کامیونی که اقدام به دنده عقب در این بزرگراه کرده و باعث فوت سرنشین و مصدومیت راننده و یک سرنشین دیگر شده بود، داشتیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: حتی من قبل از دنده عقب پیاده شده و پشت سر خود را کنترل کردم و سپس اقدام به دنده عقب کردم

سرهنگ شریفی گفت: در این حادثه در کسری از ثانیه پژو به کامیون نزدیک شده و این حادثه دلخراش را رقم می زند و دیگر اتفاقی که نباید بیافتد می افتد، چرا که این پژو در نقطه کور کامیون قرار داشت و منجربه حادثه فوتی شد.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: راننده کامیونی که در حال رانندگی و یا متوقف است افرادی را که در نقاط کور این وسیله می باشند حتی اگر تعدادشان به 10 نفر هم برسد نمی بیند و جالب این است که در زاویه نقاط کور( عکس ) این افراد هم راننده را نمی بینند.

وی گفت : عابرین هم باید به این نکته توجه داشته باشند که از جلوی اتوبوس ها و کامیون ها رد نشوند چرا که راننده حضور شما را متوجه نمی شود.

سرهنگ شریفی گفت: هر چه وسیله نقلیه از نظر ارتفاع و حجم و پهنا بزرگ تر وبیشتر باشند نقاط کور آنها برای راننده بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد : البته در خودروهای جدیدتر که طراحی می شوند نقاط کور را از طریق اضافه کردن آیینه ها و دوربین ها به حداقل ممکن برسانند ولی باز می بایست خیلی محتاط بود و در اطراف ، جلو و عقب خودروهای سنگین تردد نداشت.

سرهنگ شریفی تصریح کرد : اگر خودرویی هم به کامیون ها نزدیک می شود باید در زاویه ای قرار بگیرد که بتواند جلوی خود را به راحتی دیده و فاصله باید بسیار زیاد باشد.

وی به رانندگان توصیه کرد که به هیچ عنوان در آزادراهها و بزرگراهها دنده عقب نگرفته و مسیر خود را به این روش اصلاح نکنید چرا که در این حوادث مقصر اصلی راننده متخلفی است که حرکت با دنده عقب را انتخاب کرده است.

انتهای پیام/




داشتن درآمد دلاری همواره یکی از خواسته‌های اصلی هر فردی بوده و در روزهای اخیر نیز شاهد افزایش تعداد کسانی که به این درآمد رسیده‌اند هستیم. با داغ شدن بازار ارزهای دیجیتال، بیشتر افراد فعالیتشان را در این بازار افزایش داده‌اند که آمارها هم نشان دهنده جایگاه مهم ارز دیجیتال در میزان فعالیت و افزایش درآمد دلاری آن‌ها می‌باشد.
لینک بزرگترین سایت ایرانی برای فعالیت در این بازار و کسب درآمد دلاری، در پایین قرار داده شده است.