نکاتی برای جلوگیری از بیماری های ناشی از غذا در طول روز شکرگزاری


چه چیزی میخواهید بدانید

اشتباهاتی که در حین نگهداری و آماده سازی طیور، به ویژه بوقلمون انجام می شود، می تواند منجر به بیماری های ناشی از غذا شود. این یک نگرانی قابل توجه در روز شکرگزاری است که تعداد زیادی بوقلمون مصرف می شود.

USDA توصیه می کند که بوقلمون ها را در سینک آشپزخانه نشویید، زیرا این کار می تواند باکتری ها را در اطراف محیط آشپزخانه پخش کند.

USDA توصیه می کند که قیمه را جدا از بوقلمون بپزید تا از رسیدن به دمای ایمن اطمینان حاصل شود. با این حال، اگر سنت حکم می کند که بوقلمون را پر کنید، استفاده از دماسنج غذا برای اطمینان از رسیدن قیمه به 165 درجه فارنهایت بسیار مهم است.

طبق گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، تخمین زده می شود که بیش از 46 میلیون بوقلمون در روز شکرگزاری مصرف می شود.

با عجله افراد برای تهیه و سرو همه مرغ ها و غذاها، ممکن است اشتباهات آشپزی مرتکب شده و مهمانان بیمار شوند. در واقع، طبق گفته‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، اکثر شیوع بیماری‌های ناشی از غذا در طیور در ایالات متحده ناشی از اشتباهاتی است که هنگام دست زدن و تهیه غذا یا پخت ناکافی انجام می‌شود.

یک مطالعه شیوع‌هایی را که بین سال‌های 1998 تا 2012 به سیستم نظارت بر شیوع بیماری‌های منتقله از طریق غذا در ایالات متحده گزارش شده بود، مرور کرد و از 1114 شیوع، 279 مورد با طیور مرتبط بود – که بیشترین تعداد شیوع، بیماری و بستری شدن در بیمارستان را به خود اختصاص می‌داد. ”

خوشبختانه، ما چند نکته را گردآوری کرده ایم که به عاری از باکتری در تعطیلات کمک می کند.

دست های خود را بشویید – نه بوقلمون را.

USDA توصیه نمی کند که مصرف کنندگان بوقلمون های خود را در سینک آشپزخانه بشویند. با این حال، طبق یک نظرسنجی ایمنی غذایی FDA، 68٪ از مصرف کنندگان هنوز این کار را انجام می دهند. کسانی که بوقلمون های خود را در سینک می شویند در معرض خطر پاشیدن باکتری تا عمق 3 فوتی در اطراف آشپزخانه هستند که می تواند محیط را آلوده کند. شستن مرغ باکتری ها را از بین نمی برد. برای از بین بردن باکتری ها باید بوقلمون را به اندازه کافی در دمای داخلی درست بپزید.

بوقلمون خود را با خیال راحت آب کنید.

CDC تاکید می کند که 3 راه مطمئن برای آب کردن بوقلمون وجود دارد: در یخچال، در یک سینک پر از آب سرد که در فواصل 30 دقیقه تعویض می شود، یا در مایکروویو. در حالی که بوقلمون شما در فریزر یخ زده می ماند، بی خطر است، اما زمانی که بوقلمون خود را آب می کنید، باید در دمای مطمئن یخ زدایی شود. هرگز نباید اجازه دهید که بوقلمون روی پیشخوان یخ زدایی کند، زیرا وقتی بیش از 2 ساعت بیرون بماند، دمای بوقلمون ممکن است ناامن شود. هنگامی که دما به آن چیزی که CDC از آن به عنوان “منطقه خطر” یاد می کند، یعنی 40 درجه فارنهایت تا 140 درجه فارنهایت برسد، باکتری ها به سرعت رشد می کنند.

آیا باید بوقلمون را پر کنید؟

با توجه به USDA، خیر؛ مطمئن ترین راه برای پختن چاشنی در یک ظرف جداگانه است. حتی اگر بوقلمون در دمای مناسب پخته شده باشد، ممکن است قیمه داخل آن به دمای مطمئنی که تمام باکتری ها را از بین می برد، نرسیده باشد. با این حال، اگر سنت شما این است که بوقلمون را پر کنید، CDC توصیه می کند که قیمه را درست قبل از پختن در بوقلمون قرار دهید. از یک دماسنج غذا برای اندازه گیری اینکه مرکز چاشنی به 165 درجه فارنهایت رسیده است استفاده کنید. در ضمن بعد از خارج کردن بوقلمون از فر باید 20 دقیقه صبر کنید تا قیمه را از داخل حفره بوقلمون خارج کنید که به آن زمان می دهد تا کمی بیشتر بپزد.

بوقلمون خود را با خیال راحت بپزید.

مهم است که اطمینان حاصل کنید که بوقلمون شما تا دمای داخلی درست پخته شده است، که می توانید با استفاده از دماسنج غذا اندازه گیری کنید. فر باید روی حداقل 325 درجه فارنهایت تنظیم شود. بر اساس CDC، بوقلمون باید کاملاً ذوب شود و سمت سینه را در یک ماهیتابه به ضخامت ۲ تا ۲ و نیم اینچ قرار دهید. در حالی که بوقلمون در حال پختن است، USDA توصیه می کند که در 3 قسمت زیر آزمایش کنید: ضخیم ترین قسمت سینه، داخلی ترین قسمت بال و داخلی ترین قسمت ران. هر 3 منطقه باید 165 درجه فارنهایت باشد.

قانون 2 ساعت را به خاطر بسپارید.

هیچ غذایی را بیش از 2 ساعت روی پیشخوان نگذارید زیرا باکتری‌هایی مانند کلستریدیوم پرفرنجنس-رشد خواهد کرد. C perfringensطبق گفته CDC، دومین علت شایع مسمومیت غذایی است. در واقع، شیوع این باکتری بیشتر در حوالی روز شکرگزاری و کریسمس ظاهر می شود و با غذاهایی مرتبط است که معمولاً در طول فصل تعطیلات سرو می شوند. بنابراین، مهم است که تمام باقی مانده ها را در یخچال قرار دهید، که حداکثر باید در دمای 40 درجه فارنهایت تنظیم شود. باقیمانده غذا را نباید بیش از 4 روز در یخچال بگذارید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نکات ایمنی مواد غذایی، به FoodSafety.gov مراجعه کنید.



منبع