نکات برجسته شماره مه 2024 اطفال معاصر


شماره مه 2024 اطفال معاصر اکنون به صورت دیجیتال در دسترس است! در زیر، پیامی از سردبیر ما تینا تان، MD، FAAP، FIDSA، FPIDS را بیابید، که مقاله‌های برجسته‌شده در شماره این ماه را برجسته می‌کند.

برای خواندن شماره ماه مه مجله اطفال معاصر اینجا یا روی تصویر جلد کلیک کنید.

تینا تان، MD، FAAP، FIDSA، FPIDS:

با درود!

شیوع سرخک همچنان در سراسر ایالات متحده و در سراسر جهان رخ می دهد و به ما یادآوری می کند که همچنان اطمینان حاصل کنیم که بیماران ما در مورد واکسن سرخک خود به روز هستند، به خصوص که تعطیلات تابستانی به زودی آغاز می شود.

موضوع دیگری که اخیراً خبرساز شده است آنفولانزای پرندگان A (H5N1) بسیار بیماری زا است – “آنفولانزای مرغی”. این یک عفونت گسترده در بین پرندگان وحشی در ایالات متحده و در سطح جهان است، اما این ویروس ها همچنین باعث شیوع در گله های طیور تجاری و حیاط خلوت و عفونت های پراکنده در گاوهای شیری شده اند. عفونت های انسانی با ویروس آنفلوانزای پرندگان A غیر معمول است اما به طور پراکنده در سراسر جهان رخ می دهد، به طوری که یک کشاورز لبنیات در تگزاس اخیراً به نتیجه مثبتی برای عفونت دست یافته است. CDC از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد.

چندین مقاله عالی و ضروری در شماره این ماه وجود دارد. آنها شامل موارد زیر است:

  • مقاله جلد بخش پوست به مناسبت ماه آگاهی از سرطان پوست نوشته شده است. این بر روی بهترین شیوه ها برای استفاده از ضد آفتاب در گروه های سنی مختلف کودکان و فیلترهای فعلی UV-A/UV-B که در دسترس هستند تمرکز دارد. با نزدیک شدن به تابستان، این بسیار به موقع است.
  • مقاله بخش بیماری های عفونی به روز رسانی در مورد افزایش موارد سرخک در بیماران اطفال در سراسر ایالات متحده ارائه می دهد و راهنمایی های عملی را به پزشکان ارائه می دهد که چه کاری می توانند برای جلوگیری از انتقال و گسترش بیماری انجام دهند.
  • مقاله بخش فارماکولوژی کودکان، مرواریدهای بالینی و نکات مفیدی را در مورد بارداری نوجوانان، پیشگیری از بارداری اضطراری، و پیشگیری از بارداری با بیماران نوجوان و خانواده‌هایشان در اختیار پزشکان قرار می‌دهد.
  • مقاله بخش اختلالات تنفسی خلاصه‌ای سریع از یافته‌های مطالعه‌ای را ارائه می‌کند که به چگونگی تأثیر آلرژن‌های داخلی بر عفونت‌های تنفسی فوقانی در کودکان مبتلا به آسم پرداخته است. با توجه به اینکه بیش از 8 درصد از کودکان در ایالات متحده آسم دارند، این اطلاعات مهمی است.
  • مقاله بخش تغذیه راهنمایی و اطلاعاتی را در مورد مشکل کمبود شیر خشک برای نوزادان ارائه می دهد و نکات مفیدی را در مورد اینکه چگونه پزشکان و داروسازان می توانند با هم کار کنند تا اطمینان حاصل شود که نیازهای تغذیه ای بیمارانشان برآورده می شود، ارائه می دهد. همچنین بایدها و نبایدهای تغذیه در زمان کمبود را پوشش می دهد.
  • مقاله بخش سلامت رفتاری به افتخار ماه ملی مراقبت از خانواده نوشته شده است. این یک بررسی عالی از مشکلات رفتاری است که اغلب در کودکان خوانده با آن مواجه می شوند و به ریشه این مسائل رفتاری می پردازد. همچنین بررسی می کند که چگونه ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کودکان می توانند به والدین خانواده کمک کنند تا با این مسائل برخورد کنند. با توجه به اینکه بیش از 390000 کودک در ایالات متحده در مراکز نگهداری زندگی می کنند، این اطلاعات عالی است.

مثل همیشه، از شما برای ارائه مراقبت های عالی به بیماران خود سپاسگزاریم. همانطور که والت ویتمن گفت، “صورت خود را همیشه رو به آفتاب نگه دارید – و سایه ها پشت سر شما خواهند افتاد.” لطفا برای مراقبت از خودتان وقت بگذارید. لطفا سالم و سرحال بمانید و مثل همیشه از پیشنهادات، نظرات و سوالات شما استقبال می کنم.

با احترام بسیار،

Tina Q. Tan، MD، FAAP، FIDSA، FPIDS

سردبیر



منبع