نگاهی عمیق به فصل 6


درست زمانی که فکر می‌کردید خواننده نقاب‌دار نمی‌تواند عجیب‌تر یا لذت‌بخش‌تر شود، فصل 6 رقابت عظیم واقعیت ضربه‌ای همه‌چیز را به ارتفاعات نجومی جدیدی از دیوانگی رساند. از ابتدا تا انتها، این آخرین اجرای ذهنی، بزرگ‌ترین، تکان‌دهنده‌ترین و ساده‌ترین فصل شلوار موزی در تاریخ خواننده نقابدار بود.

از همان اپیزود اول، واضح بود که تهیه‌کنندگان با یکی از ترکیبی‌ترین و باورنکردنی‌ترین ترکیب‌های هنرمندان مشهور نقاب‌دارشان به سمت حصارها حرکت می‌کنند. در کنار مجموعه‌ای از لباس‌های پر جنب و جوش و شخصیت‌های کارتونی، تعدادی سرخراش واقعی وجود داشت که قرار بود به آثار افسانه‌ای در پانتئون خواننده نقابدار تبدیل شوند.

به عنوان مثال، جهان با نمایش برتر The Hamster، لباسی که یک همستر واقعی در اندازه انسان را به تصویر می‌کشد و «شلوار روی زمین» را به سطوح جدید بسیار آزاردهنده‌ای می‌برد، به طرز مثبتی مات و مبهوت شد. پیش از این هرگز هیئت داوران مشهور به این اندازه که همستر روی صحنه می‌رفت، لرزان به نظر نمی‌رسیدند یا چشمان خود را به صورت وحشتناک پوشانده بودند.

کن جونگ، یکی از اعضای پانل پس از اجرا، برای میلیون‌ها تماشاگر آسیب دیده در خانه گفت: «من نمی‌توانم آن را ندانم». جای تعجب نیست که همستر به سرعت حذف شد، هویت مشهور نقابدار آن برای حفظ حریم خصوصی آنها برای همیشه یک راز باقی ماند.

«عروس» در مسیری کاملاً متفاوت حرکت می‌کرد، لباسی که چهره‌ای بلند را در لباس عروسی قدیمی با چهره‌ای باندپیچی نشان می‌داد که یادآور مرد نامرئی یا هیولای فیلم کلاسیک است. بصری به همان اندازه چشمگیر بود که نسبتاً ناراحت کننده بود. به محض اولین آواز خواندن یک اجرای ترسناک از “دیوانه در عشق”، پانل در سکوتی نادر مبهوت ماند.

نیک کانن مجری برنامه در نهایت گفت: «این مطمئناً فراموش نشدنی بود.» در حالی که دو قطبی بود، آواز آوانگارد عروس و تعهد به شخصیت آنها را برای چندین هفته در رقابت نگه داشت.

یکی دیگر از برجسته‌ترین فصل‌های ششم که بلافاصله در رسانه‌های اجتماعی سر و صدا شد، عروسک بچه‌دار کوکی بود. بیبی دال با لباس کودک قدیمی و ماسک چوبی وهم‌آوری که یادآور عروسک‌های ژاپنی بونراکو است، داوران و تماشاگران را با نمایش‌های وادویی و آوازهای باریتون غنی خود خیره کرد.

جنی مک کارتی، عضو پانل، برای بسیاری از بینندگان صحبت کرد و با نفس نفس زدن گفت: “این عجیب ترین چیزی است که من در تمام عمرم شاهد آن بوده ام!” عروسک بچه با استعداد عجیب و غریب و در عین حال عجیب و غریب، در نهایت تا آخر راه را طی کرد، قبل از اینکه فاش شود… خب، بعداً به آن نقاب‌زدایی خواهیم رسید.

برخی از به یاد ماندنی‌ترین و هذیان‌آورترین شخصیت‌ها عبارت بودند از The Jester، Cupcake، Pony و The Skunk، فقط به نام چند. هر کدام از نظر بصری فریبنده و به همان اندازه عجیب و غریب هستند. حتی لباس‌های معمولی‌تر مانند اختاپوس و ماهی پافری در این فصل به نوعی تقویت‌شده و کاملاً توهم‌زا بودند.

از همان اپیزودهای اول، آشکارا مشخص بود که افراد مشهوری که در زیر آن ماسک‌های عجیب و غریب پنهان شده بودند، بازی‌های A مطلق خود را در این فصل به ارمغان آوردند. آوازها به طور یکنواخت قدرتمند و گاهی به طرز تکان دهنده ای از بالا تا پایین عالی بودند. در هر هفته، این مسابقه اجراهای التقاطی را به نمایش گذاشت که نمایشگری در سطح برادوی، دقت فنی، حضور پویا در صحنه، و دامنه های آوازی برای سنین مختلف را به نمایش گذاشت.

از این نظر، فصل 6 نشان‌دهنده شلیک سریال بر روی تمام سیلندرها و در نهایت دستیابی به پتانسیل‌های غم‌انگیز خود بود، زیرا سلبریتی‌های بزرگ احتیاط را به باد می‌دادند و 100% به مفهوم بانکرها تعهد می‌دادند. اینجا خبری از تماس تلفنی نبود، هیچ کار نیمه‌قیمی وجود نداشت. خوانندگان به زودی به عنوان برخی از نخبه ترین استعدادهای نمایش شناخته شدند.

این احتمالاً باعث شده است که پنل برای حدس زدن هویت مخفی خوانندگان در طول فصل، حتی در مقایسه با اجراهای قبلی، زمان بسیار دشواری داشته باشد. هفته به هفته، همه از رابین تیک و نیکول شرزینگر گرفته تا مک کارتی و جونگ پس از اجراها کاملاً مات و مبهوت مانده بودند. در یک نقطه معین به چیزی شبیه به یک گیج تبدیل شد، با شرکت کنندگان در پانل اغلب نه تنها اشتباه مرده، بلکه به شدت خارج از پایه حدس می زدند.

جئونگ در یک نقطه اظهار داشت: “این فصل مانند سطح طراحی یک خواننده نقابدار در حالت متخصص است.” “من حتی به سختی می توانم ادامه دهم!”

و در حالی که این پنل ممکن است با مشکل مواجه شده باشد، نمی توان در مورد طرفداران خشمگین خواننده نقابدار همین را گفت. با توجه به استعدادهای واضح آوازی که به نمایش گذاشته شده است، همراه با همه انواع خرابی های ویدیویی تئوری توطئه که در فضای مجازی پخش می شود، هویت مخفی برخی از خوانندگان ستاره قبل از افشای نقاب مورد انتظارشان افشا شد (اگر نه کاملاً خراب شود).

حتی تماشاگران استودیو هم به نظر می‌رسد که غافلگیری‌ها را در زمان واقعی برای خودشان خراب می‌کنند و قبل از اعلام رسمی، حدس‌ها و هدایا را فریاد می‌زنند. قطعاً یک لایه اضافی از هیجان “هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد” در لبه صندلی شما اضافه کرد.

بهمنی از اسپویل‌های اولیه برای هفته‌ها در اطراف ملکه قلب‌ها چرخید و نشان می‌داد که خواننده خیره‌کننده، جواهر خوان و برنده سابق American Idol، جینین میسون، مدت‌ها قبل از اینکه بینندگان چهره شیرین او را ببینند، بوده است. فرانسی فران، همسر خواننده برزیلی Dog the Bounty Hunter نیز در اوایل به عنوان The Skunk شناخته شد. و طرفداران با حدس و گمان در مورد اینکه آیا The Jester یک سوپراستار پاپ در صدر جدول است، آن را کاملا از دست می دادند.

غنایم هفته به هفته ادامه داشت. کارآگاهان شبکه های اجتماعی متقاعد شده بودند که بیبی دال سوپراستار و خواننده درگ آوا مکس است. در همین حین، پچ پچ های Reddit به گوش رسید که پونی باید نماد بازیگری پیج اوهارا (صدای اصلی خوشگل در Beauty and the Beast) باشد. حتی بر اساس نشانه‌های صوتی، شاهزاده به عنوان یک دل‌باز لاتین Chayanne است.

با سروصداها و گمانه‌زنی‌های فراوانی که هر هفته در سرتاسر سریال می‌چرخد، قسمت‌های نهایی آشکارسازی چیزی جز لرزه‌نگاری نبودند، و آشکار می‌کردند که کاملاً زمین را با ماهیت بمب‌های متحول کننده‌شان در هم شکستند. این یک رویداد تلویزیونی بود که باید ببینید، از مادرتان در مورد آن پیامک دریافت کنید.

هنگامی که ملکه قلب ها معلوم شد که … راک مستقل ال کینگ است؟ رسانه های اجتماعی به طور موثر سوزانده شدند. مایکل بولتون نماد هالیوود بودن جستر؟! ذهن مردم به ده ها قطعه ریز شکسته شد. آن شکست صدای باورنکردنی که همه ما از The Pufferfish شاهد آن بودیم که توسط ملکه آواز R&B تونی براکستون ارائه شد؟!؟! فراموش کنید، آمریکا در مجموع غیر قابل تعمیر بود.

رژه نمایش‌های ضربه‌زننده سنگین تسلیم نشد، با هر هفته که میله را به ارتفاعات جدید و مضحکی ارتقا می‌داد و جایگزین آخری می‌شد. پائولینا روبیو، اسطوره رگیتون پورتوریکویی در نقش The Skunk؟ سانیا ریچاردز راس دارنده مدال طلای المپیک در نقش بیبی دال؟! همه را اضافه کنید و The Masked Singer احتمالاً بزرگترین مجموعه از خوانندگان بدون نقاب تکان دهنده حماسی را در تاریخ رقابت های واقعیت ارائه کرد.

البته، هیچ‌کدام از آن‌ها در مقایسه با ضرب و شتم مطلق فینال فصل 6، که در آن 3 چهره بدون نقاب پایانی ترکیبی غم‌انگیز از نماد تلویزیونی/احساس انجیل دارلین لاو در نقش The Scorpion، تیلور دین، افسانه استندآپ کمدی کلاسیک نشان داده شد. دریاچه نمک Pussypat و نماد محبوب R&B پتی لابل در نقش The Pony. میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان با افشای سه‌گانه‌های غیرقابل تصور مجریان، با آرواره‌های سست نشستند.

در آن زمان، همه در حال دود بودند و نمایش کیسه اش را از افشاگری های مقدس S&*$ و جنون خالص خالی کرده بود. شاید هیچ‌وقت فصلی را نبینیم که به‌اندازه شلوارهای کاملاً موزی و کاملاً عالی‌تر از ضرب وشتم پرشکوه فصل 6 The Masked Singer. ما شایسته روح آشفته آن نیستیم.

وقتی همه چیز گفته شد و انجام شد، ثابت شد که نتیجه‌ای مضحک اما رضایت‌بخش از یک فصل اسکیزوفرنی لذت‌بخش است که وقتی افراد مشهور واقعاً به پیش‌فرض احمقانه نمایش متمایل می‌شوند، حد انتظار ما را بازنشانی می‌کند. هنر اجرای تعهد سورئال سطح موسیقیایی عالی و فاکتور غافلگیر کننده سطح بالا را حتی اگر غیرممکن نگوییم دشوار خواهد بود.

ما هنوز در حال نقاهت هستیم، اما براوو خواننده نقابدار فصل 6. شما تماشاگران را رها کردید که همزمان سرشان را بخراشند و با تشویق ناباورانه خم شوند. و شما به اینترنت بیش از اندازه کافی سوخت میم دادید تا ما را به فصل شگفت انگیز بعدی برسانید. کلاه گیس های ما هنوز به باد پراکنده است و ما برای همیشه سپاسگزار آن هستیم.



منبع