هیچ ارتباطی بین COVID-19 و ایجاد آسم در کودکان وجود ندارد


دستگاه تنفسی آسم: © Davizro Photography – stock.adobe.com

بر اساس یافته‌های اخیر، مثبت بودن تست واکنش زنجیره‌ای پلیمراز SARS-CoV-2 (PCR) با تشخیص‌های جدید آسم در کودکان مرتبط نیست، اگرچه عوامل خطر شناخته شده برای آسم در این جمعیت بیمار مجدداً تأیید شده است.

این یافته ها نتیجه یک مطالعه همگروهی گذشته نگر جدید بود که نویسنده متناظر آن David A. Hill، MD، PhD، بخش آلرژی و ایمونولوژی در بیمارستان کودکان فیلادلفیا بود. هدف هیل و همکارانش این بود که بفهمند آیا عفونت با SARS-CoV-2 تأثیری بر خطر ابتلا به آسم در کودکان دارد یا خیر.

محققان خاطرنشان کردند که در حالی که تحقیقاتی در ارتباط سرفه مزمن و علائم شبه آسم در بین بیماران جوان پس از بستری شدن در بیمارستان SARS-CoV-2 انجام شده است، تا به امروز تحقیقاتی وجود نداشته است که میزان بروز تشخیص به دنبال چنین عفونت‌هایی را در جمعیت کودکان ارزیابی کند. 2

برای رسیدگی به این شکاف دانش، ما از یک گروه بزرگ طولی اطفال استفاده کردیم تا مشخص کنیم که آیا کودکانی که آزمایش SARS-CoV-2 مثبت شده‌اند، میزان تشخیص بعدی آسم را در مقایسه با کودکانی که در همان بازه زمانی مشابه برای SARS-CoV-2 منفی شده‌اند، تغییر داده‌اند یا خیر. هیل و همکارانش نوشتند.

پیشینه و روش

تیم تحقیقاتی داده های لازم را از پرونده الکترونیک سلامت کودکان در محدوده سنی 1 تا 16 سال در شبکه مراقبتی بیمارستان کودکان فیلادلفیا (CHOP) از سال 2019 تا 2022 استخراج کردند. کار آنها بر روی افرادی متمرکز بود که PCR دریافت کرده بودند آزمایش برای عفونت SARS-CoV-2 در بازه زمانی بین مارس 2020 تا فوریه 2021.

چنین چارچوب زمانی قبل از در دسترس بودن آزمایشات معمول آنتی ژن سریع و همچنین واکسیناسیون برای بیماران در جمعیت اطفال بود، با این تیم اشاره کرد که تمام شرکت کنندگان در زمان پنجره مواجهه واکسینه نشده در نظر گرفته می شدند. برای گنجاندن، آزمودنی‌ها باید حداقل یک بار ویزیت سرپایی از کودک خوب در شبکه مراقبت CHOP (CCN) در سال قبل از آزمایش PCR و یک تعامل دیگر با CCN در طی یک دوره 18 ماهه داشته باشند. دوره پس از PCR اولیه مثبت یا آخرین منفی آنها.

جلسات پیگیری CCN شامل تنظیمات مختلفی مانند پزشکی از راه دور، مراقبت های فوری، مراقبت های اولیه و پذیرش بستری بود. یک فاصله 30 روزه بین بازه زمانی پیگیری 18 ماهه و آزمایش PCR مربوطه استفاده شد تا به محققین اجازه دهد تمایز واضحی بین زمان مواجهه و نتیجه ایجاد کنند.

آنها تلاش کردند تا مواردی را که در آن تشخیص آسم با آزمایش SARS-CoV-2 مطابقت داشته باشد، کنار بگذارند. تشخیص آسم عمدتاً توسط تیم تحقیقاتی به‌عنوان وجود کد طبقه‌بندی بین‌المللی بیماری‌ها (ICD) برای وضعیت ریه در یک ویزیت CCN، علاوه بر نسخه‌ای برای درمان مرتبط با آسم تعریف شد.

چنین داروهایی که مرتبط با آسم محسوب می‌شوند شامل کورتیکواستروئیدهای استنشاقی، آگونیست‌های β، تعدیل‌کننده‌های لکوترین، کورتیکواستروئیدهای استنشاقی ترکیبی با آگونیست‌های بتا طولانی‌اثر یا درمان‌های بیولوژیک می‌شوند. محققین از تجزیه و تحلیل حساسیت استفاده کردند و یک تعریف ثانویه را پیاده سازی کردند که نیاز به کد ICD برای این بیماری در طی 2 یا چند جلسه پیگیری و همچنین نسخه های مرتبط با آسم دارد.

تیم تحقیقاتی همچنین عناصر جمعیت شناختی مانند سن، جنس، نژاد و وضعیت بیمه را به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل خود بررسی کردند.

یافته ها

به طور کلی، تیم تحقیقاتی 27423 شرکت کننده را در تجزیه و تحلیل خود درگیر کردند. به دنبال تعدیل برای متغیرهای مخدوش کننده، مانند مثبت بودن SARS-CoV-2 در تست های PCR، تیم نشان داد که هیچ اثر قابل توجهی از چنین عفونتی بر احتمال ابتلای بیماران به آسم جدید وجود نداشته است (نسبت خطر (HR): 0.96؛ پ = 0.79).

علیرغم این یافته دلگرم‌کننده، محققان عوامل خاصی را با خطر بالاتر تشخیص‌های جدید آسم مرتبط کردند. این عوامل شامل وجود آلرژی به غذا بود (HR: 1.26; پ = 0.025)، که از نظر نژادی به عنوان سیاه تعریف می شود (HR: 1.49; پ = 0.004) و داشتن رینیت آلرژیک (HR: 2.30; پ <.001).

تیم تحقیقاتی همچنین ارتباط قابل توجهی بین هر دو زایمان زودرس پیدا کردند (HR: 1.48; پ = 0.005) و شاخص توده بدنی بالاتر (BMI) (HR: 1.13; پ < 0.001) و افزایش خطر تشخیص جدید آسم در بین کودکانی که در محدوده سنی 5 سال یا کمتر بودند.

آنها نوشتند: «این مطالعه دانش ما را در مورد اثرات تنفسی طولانی‌مدت عفونت SARS-CoV-2 در کودکان اصلاح می‌کند و به درک رو به رشد ما در مورد اینکه چگونه SARS-CoV-2 ممکن است بر رشد آسم در بیماران اطفال تأثیر بگذارد می‌افزاید.» کار آینده باید شدت عفونت SARS-CoV-2 را در نظر بگیرد و بین کودکان بدون علامت و علامت دار و بین کودکان دارای علائم خفیف، متوسط ​​یا شدید طبقه بندی شود.

این مقاله در اصل توسط نشریه خواهر ما HCP Live منتشر شده است.

منابع

  1. جیمز پی سنتر، لورا کی. آیزنبرگ، جسی دبلیو دادلی، شیان‌کون لوان، جینگ هوانگ، چن سی کنیون، دیوید آ. هیل. COVID-19 و شروع آسم در کودکان. اطفال 2024; e2023064615. 10.1542/peds.2023-064615.
  2. اسماعیل زاده ح، سنایی دشتی ع، مرتضوی ن، فاطمیان، ولی م. سرفه مداوم و علائم شبه آسم پس از بستری شدن در بیمارستان کووید 19 در کودکان. BMC Infect Dis. 2022؛ 22 (1): 244.



منبع