چگونه والدین رژیم غذایی سالم برای فرزندان خود فراهم می کنند؟


والدین فکر می کنند رژیم غذایی فرزندانشان چقدر سالم است؟ | اعتبار تصویر: © Seventyfour- © Seventyfour – stock.adobe.com.

یک نظرسنجی ملی نماینده خانواده که توسط بیمارستان کودکان CS Mott منتشر شد، اطلاعاتی را در مورد اینکه چگونه والدین یک رژیم غذایی سالم برای فرزندان خود فراهم می کنند، ارائه کرد.

نظرسنجی ملی بیمارستان کودکان CS Mott در مورد سلامت کودکان از یک نمونه ملی از والدین کودکان 3 تا 10 ساله در مورد رژیم غذایی و انتخاب های غذایی که از طرف فرزندشان انجام می دهند، پرسید.

این نظرسنجی در فوریه 2024 روی 2057 والدین حداقل 1 کودک 0 تا 18 ساله که در خانوارشان زندگی می‌کنند، با نرخ تکمیل 61 درصد انجام شد.

به طور کلی، 32٪ از والدین معتقدند که رژیم غذایی استاندارد آمریکایی برای کودکان سالم است، در حالی که 47٪ از والدین اظهار داشتند که رژیم غذایی مدیترانه ای سالم است، 31٪ گفتند رژیم گیاهخواری سالم است، 22٪ موافق بودند که رژیم غذایی گیاهی یا گیاهی سالم است. و 13 درصد از والدین گفتند که رژیم کتو/کم کربوهیدرات برای کودکان سالم است.

اکثر والدین اظهار داشتند که سعی می کنند در هنگام تهیه غذا یا خرید مواد غذایی، غذاهای خاصی را از رژیم غذایی کودک خود محدود کنند، از جمله غذاهای حاوی قند افزوده (59٪)، غذاهای فرآوری شده (54٪)، چربی (17٪)، یا گوشت (8٪). ).

تقریباً همه والدین (94٪) گزارش کردند که حداقل یک استراتژی را برای ترغیب فرزندشان به خوردن سبزیجات به طور مداوم انجام داده اند. پنجاه و چهار درصد از والدین هر روز سبزیجات سرو می کنند، 53 درصد سبزیجات را به روشی که فرزندشان ترجیح می دهد ارائه می دهند، 41 درصد سبزیجات جدیدی را که کودک هنوز امتحان نکرده است، ترکیب می کنند، 41 درصد به کودک اجازه می دهند سبزیجات را در فروشگاه انتخاب کند، و 25 درصد اجازه می دهند تا آنها را انتخاب کند. کودک برای کمک به تهیه سبزیجات 19 درصد از والدین اظهار داشتند که برای تمام کردن سبزیجات جایزه می دهند.

وقتی صحبت از نسبت ها به میان می آید، بیشتر والدین (69 درصد) به فرزندشان «کمی کمتر» از بزرگسالان خانواده می دهند. فقط 23 درصد از والدینی که در نظرسنجی شرکت کردند به فرزندشان اجازه می‌دهند تا انتخاب کند که چه مقدار غذا در زمان غذا بخورد. پنج درصد از قسمت‌های از پیش تعیین‌شده از بسته‌بندی استفاده می‌کنند و 3 درصد به اندازه بزرگسالان به کودک خود می‌دهند.

بیش از نیمی از والدین (54٪) گزارش کردند که کودک باید مقداری از همه چیز را در بشقاب امتحان کند، در حالی که 31٪ گزارش کردند که اگر شام تمام نشده باشد، دسر وجود ندارد. 15 درصد از والدین گفتند که قانون خانواده آنها این است که “شما باید آنچه را در بشقاب خود دارید تمام کنید”.

در مورد بازگشت برای بیشتر چطور؟ اکثر والدین (71٪) اظهار داشتند که به فرزندشان اجازه می دهند کمک دوم داشته باشد، اگرچه 21٪ گفتند فقط در صورتی که کودک همه چیز را ابتدا در بشقاب اصلی خود تمام کند.

به طور کلی، اگر کودک آنچه را که خانواده دارد دوست ندارد، 61 درصد از والدین گفتند که چیز متفاوتی برای کودک خواهند ساخت. با این اوصاف، 51 درصد از والدین گزارش دادند که تند غذا خوردن فرزندشان بزرگترین چالش برای اطمینان از دریافت رژیم غذایی سالم است. هزینه غذاهای سالم دلیل 31 درصد از والدین است، در حالی که 27 درصد معتقدند بزرگترین مشکل این است که فرزندشان غذای سالم دوست ندارد.

بر اساس این نظرسنجی، بسیاری از والدین هنگام خرید انتخاب های خوبی انجام نمی دهند و به طور کلی گزینه های سالم کمتری برای کودک برای وعده های غذایی و میان وعده ها باقی می گذارند.

برخی از والدین ممکن است از میزان تأثیر منفی برخی غذاها بر سلامت درازمدت فرزندشان آگاه نباشند، مانند ارتباط بین غذاهای “فوق العاده فرآوری شده” و افزایش خطر ابتلا به چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی.” نویسندگان نظرسنجی نوشتند.

ارجاع:

عمل متعادل کننده: ارائه یک رژیم غذایی سالم برای کودکان. نظرسنجی ملی بیمارستان کودکان CS Mott در مورد سلامت کودکان. 22 آوریل 2024. مشاهده شده در 1 مه 2024. https://mottpoll.org/reports/balancing-act-providing-healthy-diet-children



منبع