کدام کشورها ویزا همراه می دهند؟


اگر در حال اقدام برای مهاجرت به خارج از کشور هستید و فقدان خانواده برایتان به دغدغه ای بزرگ تبدیل شده است. یا می خواهید از قوانین ویزا همراه و اینکه چه کشورهایی این ویزا را ارائه می کنند بدانید، تا انتهای مطلب ” کدام کشورها ویزا همراه می دهند؟” به نقل از تیم پته، همراه ما باشید.

ویزا همراه چیست؟

به ویزایی که برای اقوام درجه یک متقاضی ویزای مهاجرت، کار و تحصیل ارائه می شود ویزای همراه می گویند. این ویزا به همراه شخص متقاضی، اجازه می دهد تا با وی در کشور مقصد زندگی کند و به ابزاری مهم برای جذب مهاجران در کشورهای مهاجر پذیر جهت افزایش روحیه و ارتقا سطح کیفیت مهاجرین اعطا می گردد.

ویزا همراه به کارفرمایان و دانشجویانی که برای ادامه تحصیل و یا کار به کشور دیگری مهاجرت کرده اند و دلتنگ خانواده خود هستند ارائه می شود و به آنها اجازه می دهد تا با آرامش خیال بر روی فعالیت هایی که به خاطر آنها مهاجرت کرده اند متمرکز شوند. ویزای همراه در کشور های متفاوت قوانین مختلفی دارند اما به طور کلی این ویزا فقط برای افراد درجه یک خانواده صادر می شود. به عنوان مثال دوست و اقوام درجه دو مانند دایی، عمو و… نمی توانند برای ویزای همراه اقدام کنند. برای اطلاع از جزئیات ویزای همراه بهتر است تا وبسایت سفارت کشور مقصد را مطالعه کنید اما در ادامه توضیحات مفید و کلی به شما ارائه می شود.

ویزای همراه به چه افرادی داده می شود؟

مهم ترین پرسش این است که چه کسانی می توانند ویزای همراه بگیرند. “آیا برای همه متقاضیان مهاجرت امکان صدور ویزا همراه است؟” در پاسخ به این پرسش ها باید گفت امکان صدور ویزا همراه برای متقاضیان بسیار محدود است. به عنوان مثال افرادی که ویزای توریستی دارند نمی توانند برای اخذ ویزای همراه اقدام کنند. یکی از قوانین مشترک برای همه کشورها، مدت زمان اقامت شخص متقاضی برای صدور ویزای همراه است. معمولا مدت زمان اقامت شخص باید بیش از ۶ یا ۹ ماه باشد تا ویزای همراه برای همراهشان صادر کنند.

ویزای همراه برای همسر و یا شریک قانونی

یکی از افرادی که می تواند برای ویزای همراه اقدام کند همسر و یا شریک قانونی فرد متقاضی است. در برخی کشورها این امکان وجود دارد که نامزد فرد نیز به عنوان شریک قانونی مورد قبول قرار بگیرد اما باید توجه داشت که فرد باید مستنداتی مبنی بر زندگی بیشتر از ۶ ماه با وی را ارائه کند و همچنین پیش از اقدام متقاضی نام وی در اسناد مهاجرتی ثبت شده باشد.

ویزای همراه همسر و نامزدویزای همراه همسر و نامزد

ویزای همراه برای فرزندان

یکی دیگر از کسانی که می توانند با فرد متقاضی اقدام به ویزای همراه کند فرزندان او هستند. در برخی کشور ها محدودیت سنی ارائه ویزای همراه فرزندان ۱۸ سال ذکر شده و برخی هم تا ۲۵ سال است. دقت داشته باشید فرد متقاضی باید بتواند ثابت کند که امکان پرداخت تمام هزینه های فرزند خود را به مدت ۲ سال دارد.

ویزای همراه برای فرزند خوانده ها

در صورتی که پیش از اقدام به مهاجرت شخص فرزند خوانده داشته باشد و نام وی را در اسناد مهاجرتی آورده باشد، می تواند برای ویزای همراه او اقدام کند. مابقی قوانین فرزند خوانده مانند فرزند است. در صورتی که نتوانستید فرزند خود را با ویزای همراه، به کشور موردنظرتان ببرید، پیشنهاد میکنیم برای دریافت ویزا توسط پته اقدام کنید.

ویزای همراه برای پدر و مادر

اخذ ویزای همراه برای والدین بسیار دشوار تر از همسر و فرزندان است. در واقع اولویت صدور ویزای همراه با همسر و فرزندان شخص متقاضی است. اما در صورتی که ثابت شود که شخص از لحاظ عاطفی به والدین خود وابستگی زیادی دارد و یا والدین برای ادامه زندگی به کمک مالی و فیزیکی شخص متقاضی نیاز داشته باشند می توانند از طریق ویزای همراه به او در کشور مقصد ملحق شوند. ویزای همراه پدر و مادرویزای همراه پدر و مادر

ویزا همراه برای پدربزرگ و مادربزرگ

شرایط برای گرفتن ویزای پدربزرگ و مادربزرگ از والدین هم سخت تر است. اما مانند والدین اگر اثبات شود که از لحاظ مالی و عاطفی حضور آنها در کنار فرد متقاضی الزامی است می تواند با ویزای همراه در کنار او در کشور مقصد زندگی کنند.

شرایط عمومی ویزای همراه

شرایط اخذ ویزا همراه در کشورهای مختلف متفاوت است و هر کشور فیلترهای خاص خود را برای صدور ویزا اعمال می کند. به طور کلی می توان شرایط اخذ ویزای همراه را به این ترتیب بیان کرد.

  • متقاضی و همراهان باید پاسپورت معتبر داشته باشند.
  • متقاضی با ارائه مستندات باید از وجود منابع مالی معتبر، به کشور مقصد اطمینان خاطر دهد.
  • متقاضی باید مدارک کار و تمکن خود را ارائه کند.
  • همراهان متقاضی باید آزمایشات پزشکی انجام دهند. در صورت داشتن بیماری های واگیردار از ورود آنها و صدور ویزای همراه آنها جلوگیری خواهد شد.
  • متقاضی باید مدارک قانونی همسر و فرزند خود را به کشور مقصد تسلیم کند.
  • فرم های مربوط به اخذ ویزای همراه توسط متقاضی پر می شوند و با هزینه آن به سفارت ارائه می شوند.

کدام کشورها ویزای همراه می دهند؟

تقریبا تمامی کشورها برای آسودگی خیال مهاجرین قانونی اقدام به صدور ویزای همراه می کنند.

  • برخی کشورهای اروپایی نظیر دانمارک و سوئد ویزای همراه را همراه با ویزای اصلی فرد متقاضی صادر می کنند تا وی با عزیزان خود همزمان مهاجرت کند.
  • کشور مهاجر پذیری مانند کانادا نیز در خصوص ویزای تحصیلی شرایط مشابهی را دارد. در خصوص ویزای جاب آفر در کانادا بهتر است تا فرد متقاضی پس از مهاجرت و ثابت شدن شرایط زندگی و مالی اقدام به دریافت ویزای همراه برای عزیزان خود بکند.
  • کشورهایی مانند سوئیس، ژاپن، اسکاتلند، فرانسه، کره جنوبی و… تحت شرایط خاص خود برای رفاه حال مهاجرین اقدام به صدور ویزای همراه می کنند.

شرایط دریافت ویزا همراهشرایط دریافت ویزا همراه

دارندگان ویزای همراه اجازه کار و تحصیل دارند؟

یکی دیگر از سوالات پر تکرار برای ویزای همراه اجازه کار و یا تحصیل دارندگان این ویزا است. در برخی کشورها در صورتی که ویزای همراه + کودک زیر ۱۲ سال صادر شود شخص وظیفه رسیدگی به فرزند را دارد و از کار و تحصیل منع می شود. اما اگر شخص متقاضی بالای سن قانونی باشد همراهان وی منعی برای تحصیل و کار در کشور مقصد را نخواهند داشت.

کلام پایانی

اخذ ویزای همراه پروسه ای طولانی و زمان بر است. باید توجه داشت که ممکن است تمامی موارد فوق رعایت شده باشد اما همچنان ویزای همراه برایتان صادر نشود. در خصوص ویزای همراه شخص می تواند در بازه های زمانی مختلف اقدام به اخذ آن بکند. در صورت گرفتن ویزای همراه می توانید خرید بلیط پرواز خارجی خود را به پته بسپارید. وبسایت پته ارائه کننده ارزان ترین قیمت های پرواز های خارج از کشور است. کارشناسان پته در هر لحظه از سفر شما، پشتیبان شما هستند.

انتهای رپورتاژ آگهی/