این 9 گیاه، مارها را از خانه تان دور می کنند+ تصاویر –


اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که با گونه های مختلف مار مواجه هستید، اطمینان از اینکه خانواده و خانه شما همیشه محافظت می‌شوند می‌تواند چالش برانگیز باشد. اگر نمی خواهید با این موجودات بعضا روبرو شوید، باید بدانید گیاهان خاصی وجود دارند که مارها را دفع می کنند.

مارها در زیستگاه های مختلفی زندگی می کنند که معمولاً شامل مناطق مرطوب، باتلاق ها، جایی که پوشش برگ متراکم وجود دارد، باغ های سنگی خشک و در بیابان ها می شود. در حالی که بیشتر مارها، برای انسان سمی یا مضر نیستند (مگر اینکه مزاحمتی برای آنها ایجاد شود) همچنان نزدیک بودن آنها می تواند نگران کننده باشد. پس اگر می خواهید در فضای بازخانه خود بنشینید و از هوای تازه بیرون لذت ببرید این مطلب را تا انتها بخوانید.

با پرورش یا قرار دادن چند گیاه دافع مار در اطراف حیاط و خانه خود، از نزدیک شدن آنها به هر نقطه نزدیک ملک خود جلوگیری کنید. فقط به یاد داشته باشید که هرگز خودتان به مار نزدیک نشوید یا با آن برخورد نکنید و فوراً با کنترل آفات مار محلی تماس بگیرید. این 9 گیاه را که از هجوم مارها به حیاط شما جلوگیری می کنند، حتما امتحان کنید.

1. گل همیشه بهار

این شکوفه های گرم، نارنجی و زرد نه تنها می توانند حیاط شما را درخشان کنند، بلکه در دفع مارها و سایر آفات نیز موثر هستند. این گل‌های زیبا بوی تند و تند آلفا ترتینیل را آزاد می‌کنند، سم فوتوتوکسینی که مارها از آن متنفرند.

علاوه بر این، سیستم ریشه گل همیشه بهار عمیقا و به وفور رشد می کند. بنابراین این بوی تند می تواند به اعماق خاک نیز برسد، هر جا که ممکن است مار در حال نقب زدن و پنهان شدن باشد. این به تنهایی مارها را از بازگشت به حیاط شما باز می دارد.

گل همیشه بهار ترجیح می دهد در نور آفتاب کامل کاشته شود و به شرایط خشک با خاک با زهکشی خوب نیاز دارد. اینها همچنین بهترین گیاهان برای دفع پشه ها و دور نگه داشتن آنها از خانه هستند.

2.  کولِخاس یا خاس

کولِخاس یا خاس اغلب با فصل تعطیلات مرتبط است، اما مارها از انواع کم رشد آن بیزارند. این به این دلیل است که برگ‌های خاردار آن باعث می‌شود مارها از روی آن سر بخورند. علاوه بر این خاس رایحه ای قوی دارد که مارها از آن دوری می کنند و آن را به یک عامل بازدارنده تبدیل می کند.

شما می‌توانید در هر زمانی از سال خاس را بکارید و پس از هرس بوته‌های بالغ، می‌توانید برگ‌های سیخ‌دار را در اطراف مناطقی که احتمال ورود مارها وجود دارد، بپاشید. فقط حیوانات خانگی را از توت های قرمز دور نگه دارید، زیرا این توت ها سمی هستند.

3. سانسوریا (Sansevieria) یا “گیاه مار”

سانسوریا که به‌عنوان «زبان مادرشوهر» نیز شناخته می‌شود گیاهی محبوب در داخل خانه است. سانسوریا گیاهی عالی برای دفع مار است. به جای انتشار بوی بد، در واقع این برگ های تیز هستند که مارها را دور نگه می دارند. مارها با شکل بلند و پیچ خورده خود اغلب توسط لبه های تیز برگ تهدید می شوند.

این گیاهان مقاوم در آب و هوای گرم خوب عمل می کنند و در دمای 70 درجه فارنهایت و بالاتر رشد می کنند. اگرچه آنها به آبیاری و نگهداری بسیار کمی نیاز دارند، اما از قرار دادن آنها در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید زیرا باعث سوختگی برگها می شود.

4. علف لیمو و روغن سیترونلا

بادرنجبویه گیاهی استوایی و علف مانند است که به خاطر رایحه تازه و مرکباتش که هوا را پر می کند، شناخته شده است. با این حال این عطر برای مارها تهدید کننده است و آنها را از خود دور می کند. در حالت ایده آل، گیاهان بادرنجبویه را در فضای باز پرورش دهید یا قرار دهید تا از هرگونه آفت جلوگیری شود. از آنجایی که این گیاه گرمسیری است، در یک محیط گرم با آفتاب کامل رشد می کند و دما هرگز زیر 40 درجه فارنهایت نمی رود. علاوه بر این، نگهداری آن بسیار کم است و فقط در تابستان به آبیاری منظم نیاز دارد.

علاوه بر این، اگر روغن عصاره بادرنجبویه را با سایر روغن های ضروری مخلوط کنید و آن را در اطراف حیاط اسپری کنید، این کار حتی قوی تر می شود.

5. پیاز و سیر

همه ما در آشپزخانه خود سیر و پیاز داریم و چنین بوهایی برای مارها نفرت انگیز است. این به لطف مقادیر بالای اسید سولفونیک آنها است که بوی تند و تندی می دهد که مارها از آن نفرت دارند.

یادگیری نحوه پرورش سیر از حبه ها در حیاط خلوت یا در گلدان آسان است. اگر زمان کافی برای رشد سیر یا پیاز را ندارید، می توانید یک دافع سیر آسان درست کنید. به سادگی چهار یا پنج میخک را برای تهیه پوره بردارید و آن را به یک پیمانه آب در یک بطری اسپری اضافه کنید. سپس محلول خود را در اطراف حیاط اسپری کنید تا مارها و سایر آفات مانند موش و موش را دفع کنید.

از طرف دیگر، می توانید سیر و پیاز را خرد کنید، قبل از پاشیدن در اطراف حیاط، آنها را با سنگ نمک مخلوط کنید. این معجون ها ممکن است خانه شما را بوی سیر بدهد، اما در درازمدت ارزشش را دارد.

6. آگاپانتوس صورتی

آگاپانتوس با وجود گل‌های صورتی و زیبای خود، در واقع عضوی از خانواده پیاز است. این گیاه دارای رایحه گل ها و برگ ها به اندازه کافی قوی است که مارها را دفع می کند و آنها را دور نگه می دارد.

این گیاه زیبا با خوشه های رنگارنگ خود به سرعت رشد می کند و به ارتفاع 3 فوت می رسد. فقط از کاشت در خاک مرطوب و غرقاب خودداری کنید زیرا باعث پوسیدگی سریع پیازها می شود. بوی ناخوشایند نه تنها مارها را می ترساند، بلکه افزودنی زیبایی به باغ شما خواهد ساخت.

7. خاراگوش یا موگورت (افسنطین)

ماگورت در اصل علف هرزی است که بلند می شود و ریشه های چوبی دارد. برگ های سبز مایل به نقره ای، شاخ و برگ های پردار آن رایحه ای قوی ایجاد می کند که مارها را دفع می کند.

ماگورت به راحتی رشد می‌کند و می‌تواند به ارتفاع 2 فوت و با گسترش 3 فوت برسد. به شرط اینکه در یک نقطه روشن و با زهکشی خوب قرار داشته باشد، برای کاشت در اطراف حیاط یا ایوان شما ایده آل است تا مارها را دور نگه دارید. فقط به خاطر داشته باشید که ماگورت می تواند تهاجمی باشد، بنابراین برای جلوگیری از رشد خارج از کنترل باید به طور مکرر به آن رسیدگی کرد.

8. کاکتوس

مانند هالی، مارها از گیاهان خاردار اجتناب می کنند، بنابراین از کاکتوس سیخ دار دور می شوند! شما می توانید برای محافظت از خانه خود، کاکتوس ها را در اطراف حیاط پرورش دهید و همچنین گیاهان آپارتمانی قابل توجهی می سازند.

بهترین نوع کاکتوس بشکه ای گرد (Echinocactus grusonii) است که شبیه کوسن های سنجاق دار است. از آنجایی که مارها روی زمین می لغزند، این نوع  کم رشد گیاهی ایده آل برای دور نگه داشتن آنهاست. مانند گیاه مار، کاکتوس ها در نور کامل خورشید در کمپوست با زهکشی بسیار خوب رشد می کنند. در حالی که به آبیاری زیادی نیاز ندارند، بهتر است هفته ای یک بار در ماه های گرم آبیاری شود.

9. ریحان و مریم گلی

این گیاهان معطر ممکن است برای دستور العمل های خوشمزه ما عالی باشند، اما همچنین یک دافع مار عالی هستند. به ویژه ریحان میخک که بوی مشخصی شبیه میخک دارد که مارها آن را دوست ندارند.

علاوه بر این، این گیاه ریحان می تواند تا 6 فوت رشد کند که عطر قوی تری را در هوا منتشر می کند. به سادگی گیاهان را در خاک و اطراف گیاهان خود بپاشید. بوی تند باید برای جلوگیری از پرسه زدن مارها در حیاط شما کافی باشد.

می توانید مریم گلی و ریحان تازه را در حیاط خلوت خود، در گلدان بکارید، یا حتی از سوپرمارکت محلی خود برای کاشت در فضای باز بخرید. در هر صورت، شما یک منبع ثابت برای غذاهای خوشمزه خود خواهید داشت!

انتهای پیام/