بازدیدهای ED مرتبط با سلامت روان نوجوانان به طور قابل توجهی در سال 2021 افزایش یافت


بازدیدهای ED مرتبط با سلامت روان نوجوانان به طور قابل توجهی در سال 2021 افزایش یافت | اعتبار تصویر: © chrisdorney – © chrisdorney – stock.adobe.com.

سال دوم همه‌گیری کووید-19 شاهد تغییرات قابل توجهی در استفاده از خدمات مراقبت‌های بهداشت روان حاد در میان جوانان 5 تا 17 ساله بود. یافته‌های این مطالعه مقطعی افزایش مراجعات به بخش اورژانس سلامت روان (ED)، پذیرش روان‌پزشکی، مدت بستری شدن در روانپزشکی بستری، و شبانه‌روزی طولانی‌مدت را نشان داد.

تأثیر همه‌گیری COVID-19 بر جنبه‌های مختلف جامعه از جمله سلامت روان تأثیر گذاشته است. درک اینکه چگونه استفاده از خدمات مراقبت‌های بهداشت روانی حاد در میان جوانان در طول همه‌گیری تغییر کرده است، برای هدایت مؤثر منابع و ارائه حمایت مناسب بسیار مهم است.

لیندسی اورهیج، کاندیدای MD-PhD، گروه سیاست مراقبت بهداشتی، دانشکده پزشکی هاروارد، و تیمی از محققین، یک مطالعه مقطعی اخیر را انجام دادند که داده‌ها را برای بررسی تغییرات در استفاده از مراقبت‌های بهداشت روان در بین جوانان 5 تا 17 ساله تجزیه و تحلیل کرد. در سال دوم همه گیری

این مطالعه از ادعاهای بیمه سلامت تجاری ملی و شناسایی شده مربوط به ED سلامت روان جوانان و مراقبت‌های بیمارستانی بین مارس 2019 و فوریه 2022 استفاده کرد. محققان داده‌های سال پایه (مارس 2019 تا فوریه 2020) را با سال دوم همه‌گیری (مارس) مقایسه کردند. 2021-فوریه 2022).

در این تجزیه و تحلیل، 4.1 میلیون ثبت نام کننده بیمه تجاری، با 17614 جوان حداقل 1 ویزیت ED سلامت روان در سال پایه و 16815 نفر در سال 2 گنجانده شد. سال همه گیری COVID-19.

یافته های کلیدی

  • افزایش بازدید از اورژانس بهداشت روانی جوانان: 6.7 درصد افزایش در بخش جوانان با هر گونه بازدید از اورژانس سلامت روان در مقایسه با سال پایه وجود داشت. در میان دختران نوجوان، این افزایش با افزایش 22.1 درصدی حتی قابل توجه تر بود.
  • نرخ بالاتر پذیرش روانپزشکی: درصد ویزیت های اورژانس سلامت روان که منجر به پذیرش بستری در روانپزشکی می شود 8.4٪ افزایش یافته است. این نشان دهنده شدت بیشتر شرایط سلامت روانی است که نیاز به مراقبت و درمان شدیدتر دارند.
  • طول مدت اقامت طولانی مدت در روانپزشکی بستری: میانگین مدت بستری بستری در روانپزشکی پس از ویزیت ED 3.8٪ افزایش یافت. این نشان می دهد که جوانانی که به مراقبت های روانپزشکی بستری نیاز دارند ممکن است در طول همه گیری به درمان و حمایت طولانی تری نیاز داشته باشند.
  • شبانه روزی طولانی مدت در اورژانس: این مطالعه افزایش قابل توجهی 76.4 درصدی در دفعات شبانه روزی طولانی مدت را نشان داد که به عنوان انتظار دو یا چند نیمه شب در اورژانس یا یک واحد پزشکی قبل از پذیرش در یک واحد روانپزشکی بستری تعریف می شود. این نشان دهنده فشار بر سیستم مراقبت بهداشت روان حاد و تاخیر در دریافت مراقبت مناسب است.

بر اساس این تحقیق، این امر بر نیاز فوری به مداخلات برای رسیدگی به تقاضای فزاینده برای مراقبت‌های حاد سلامت روان در میان جوانان در طول همه‌گیری کووید-19 تأکید می‌کند. محققان به طور خاص بر توصیه های متعدد تأکید کردند:

  • افزایش ظرفیت روانپزشکی کودکان بستری: افزایش بازدیدهای اورژانس سلامت روان و پذیرش روانپزشکی نیاز به گسترش خدمات روانپزشکی کودکان بستری را برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای مراقبت های تخصصی نشان می دهد.
  • کاهش فشار بر بخش‌های اورژانس: باید با اجرای استراتژی‌هایی مانند بهبود دسترسی به خدمات بهداشت روانی مبتنی بر جامعه، افزایش برنامه‌های مداخله در بحران و توسعه پروتکل‌های تریاژ مناسب، فشار بر بخش‌های اورژانس کاهش یابد.

این تیم نوشت، برای رسیدگی به این روندهای نگران کننده، مداخلات متمرکز بر گسترش ظرفیت روانپزشکی کودکان بستری و کاهش فشار بر سیستم مراقبت بهداشت روان حاد ضروری است.

منابع:

  1. Overhage L، Hailu R، Busch AB، Mehrotra A، Michelson KA، Huskamp HA. روند استفاده از مراقبت‌های حاد برای شرایط سلامت روان در میان جوانان در طول همه‌گیری COVID-19. روانپزشکی جاما. منتشر شده به صورت آنلاین در 12 جولای 2023. doi:10.1001/jamapsychiatry.2023.2195

این مقاله در ابتدا توسط نشریه خواهر ما، HCP Live® منتشر شد.