سلامت روان کودکان و رسانه های اجتماعی


® اطفال معاصر:

با سلام و تشکر فراوان از اینکه به ما پیوستید. من با جاشوا فیچ هستم اطفال معاصر®.

Candice Jones، MD:

سلام به همه. من دکتر کندیس جونز هستم، من یک متخصص اطفال دارای گواهی هیئت مدیره هستم، و مفتخرم که عضو هیئت مشاوران تحریریه هستم. ® اطفال معاصر.

® اطفال معاصر:

دکتر جونز، از اینکه به ما ملحق شدید بسیار متشکرم، و ما مطمئناً خوش شانسیم که شما را داریم. امروز در مورد شبکه های اجتماعی مرتبط با کودکان و نوجوانان صحبت می کنیم. اولاً، با توجه به اینکه رسانه‌های اجتماعی چنین نیروی عظیمی در دنیای امروز هستند و در میان کودکان و نوجوانان بسیار رایج است، چه ارتباطی وجود دارد و چه زمانی صحبت از سلامت روان کودکان به میان می‌آید؟

جونز:

این یک سوال عالی و یک نقطه شروع خوب است. اول، می خواهم بگویم که رسانه های اجتماعی جوانب مثبت و منفی خود را دارند. مطمئناً جنبه‌های مثبتی برای کودکان دارد، اما برخی از چیزهای منفی وجود دارد که ما باید در مورد آنها صادق باشیم و درباره آنها بحث کنیم و از آنها محافظت کنیم، و می‌دانم که این چیزی است که امروز روی آن تمرکز می‌کنیم، اما فقط می‌خواستیم آن را مطرح کنیم. در ابتدا موافقان و مخالفانی وجود دارد. دوم، درک این نکته مهم است که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بر مغز کودکان متفاوت از مغز بزرگسالان تأثیر می‌گذارند. مغز کودکان هنوز در حال رشد است، بنابراین آنها در برابر تأثیر این پلتفرم‌ها مانند اسنپ چت، تیک تاک، اینستاگرام، حتی یوتیوب و فیسبوک آسیب‌پذیرتر هستند. با شروع حدود 10 سالگی، مغز کودکان دچار یک تغییر اساسی می شود که آنها را تشویق می کند تا به دنبال پاداش های اجتماعی، از جمله توجه و تایید همسالان خود باشند. برخی از بچه‌ها با دسترسی به این پلت‌فرم‌ها، این پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی در این سن، گوشی‌های هوشمند دریافت می‌کنند، و این دسترسی کاملاً با مشکلات سلامت روان از جمله اضطراب، افسردگی، علائم و نگرانی‌های مربوط به تصویر بدن مرتبط است. این می تواند با جستجوی محبوبیت، مقایسه اجتماعی و حتی ویرایش تصاویر سلفی شروع شود. موضوع دیگر، دائمی و عمومی بودن تعاملات آنلاین در مقابل تعاملات شخصی است. با یک پست، هیچ لایک یا حتی کامنت منفی که بر سلامت روان از طریق پاداش‌های اجتماعی که قبلاً ذکر کردم تأثیر می‌گذارد، وجود ندارد. بنابراین اینها راه هایی هستند که رسانه های اجتماعی تنها چند مورد از راه هایی است که رسانه های اجتماعی می توانند بر سلامت روان کودکان و نوجوانان تأثیر بگذارند.

® اطفال معاصر:

که متوجه شده‌اید، رسانه‌های اجتماعی چگونه بر سایر حوزه‌های زندگی کودکان تأثیر گذاشته است یا تأثیرات پایین‌دستی افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان چیست.

جونز:

می دانید، من اغلب با نگرانی های والدین در رابطه با زمان زیاد در رسانه های اجتماعی مواجه می شوم. و می دانید که این بر خواب، سایر فعالیت ها و مسئولیت های سالم، مسئولیت هایی که جوانان باید در آن مشغول شوند و حتی عملکرد مدرسه تأثیر گذاشته است. کودکان همچنین ممکن است در چالش های مضر رسانه های اجتماعی شرکت کنند. ما شاهد این اتفاق بوده‌ایم، آن‌ها می‌توانند اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست را دریافت کنند و حتی به بیماری‌های جسمی مانند درد مچ دست، سردرد، اختلال بینایی، مانند خستگی چشم، از درگیر شدن بیش از حد یا صرفاً در رسانه‌های اجتماعی اغلب مبتلا شوند. جالب اینجاست که تقریباً نیمی از دختران نوجوان در TikTok احساس اعتیاد به آن می‌کنند یا برای مدت طولانی‌تر از آنچه قصد دارند از این پلتفرم استفاده می‌کنند، و این یافته‌ای است که توسط Common Sense Media گزارش شده است. بنابراین حتی جوانان می دانند که می تواند مشکل ساز باشد و قطعاً تأثیرات دیگری خارج از حوزه سلامت روان دارد.

® اطفال معاصر:

آیا فکر می‌کنید کاهش رسانه‌های اجتماعی از طریق سیاست‌هایی مانند آنچه در یوتا دیده‌ایم می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت روان داشته باشد یا فقط زمان می‌تواند با این موضوع مشخص کند؟

جونز:

فکر می کنم پتانسیل وجود دارد، اما قبول دارم که فقط زمان مشخص خواهد کرد. ما باید بعد از این تغییرات سیاستی، داده ها را ببینیم تا ببینیم آیا آنها تأثیر مثبتی دارند یا اینکه آیا مشکلات بیشتری از آن ناشی می شود. به نظر من خط مشی رسانه های اجتماعی یوتا به خوبی برای محافظت از بچه ها در نظر گرفته شده است، اما مشخص نیست که چقدر قابل اعتماد خواهد بود، زیرا اطلاعات زیادی در مورد اینکه این پیاده سازی چگونه خواهد بود وجود ندارد. پس قطعا زمان نشان خواهد داد که مفید است یا خیر. این اقدامات در آن لایحه، قطعاً کارهایی است که والدین باید برای خانواده‌هایشان انجام دهند و به هر حال فرزندانشان در رابطه با استفاده از رسانه‌های اجتماعی هستند، و من فکر می‌کنم با آنچه که ما نیز در مورد مقررات و پاسخگویی پلتفرم‌ها برای افزایش شفافیت مشاهده می‌کنیم، موافق هستم. و همچنین بودجه فدرال را برای مطالعه اثرات رسانه های اجتماعی بر سلامت روان افزایش دهید. بنابراین مطمئناً حمایت‌های زیادی، سیاست‌ها و مقررات زیادی وجود دارد که می‌توان برای محافظت از بچه‌ها انجام داد، و من حدس می‌زنم که شیطان در جزئیات است و چگونه اجرا می‌شود و چه نتایجی خواهد داشت.

® اطفال معاصر:

مطمئناً و شما اشاره کردید که والدین باید چه کاری انجام دهند، برخی از این کارها چیست؟ یا اگر والدین می گویند رفتار فرزندشان به دلیل شبکه های اجتماعی تغییر می کند یا فرض می کنند به خاطر شبکه های اجتماعی است، متوجه تفاوت در رفتار فرزندشان شده اند، چه توصیه ای به والدین می کنید؟

جونز:

بله، مطمئنا، این یک سوال عالی است. مطمئناً والدین باید همیشه فرزندان خود را تحت نظر داشته باشند و اگر تغییراتی را مشاهده می کنند، قطعاً باید با فرزند خود در مورد آنچه می بینند صحبت کنند و به روشی باز از آنها سؤال کنند تا گفتگو و گفتگو با کودک خود را تشویق کنند. اما مطمئناً، در نظر گرفتن آن مکالمه یا آن نگرانی، به عنوان یک بررسی مضاعف به متخصص اطفال، یا هر حرفه ای، بسیار مهم است، گاهی اوقات ما فقط به آن لنز حرفه ای نیاز داریم تا مطمئن شویم که به عنوان یک والدین، به آن لنز حرفه ای، حتی من به عنوان یک متخصص اطفال، نیاز داریم. ، من آن را نزد پزشک اطفال یا یک متخصص سلامت روان می برم تا مطمئن شوم همه چیز درست است. به عنوان یک متخصص اطفال، به والدین توصیه می‌کنم که در مورد استفاده از رسانه‌های اجتماعی صحبت کنند و قوانینی را در مورد رسانه‌های اجتماعی با فرزندان خود تنظیم کنند، قبل از اینکه آنها دسترسی داشته باشند. من همچنین از انتظار تا عهد هشتم حمایت می‌کنم، جایی که می‌دانید، از نظر رشدی، کودکان ممکن است در سنین پایین برای این تلفن‌های هوشمند و دسترسی به این پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی آماده نباشند، به‌خصوص در سنینی که اکنون می‌بینیم بچه‌ها آن‌ها را دریافت می‌کنند. یک ایمن و شاید ایمن در حدود کلاس هشتم، 13 سالگی، جایی که می‌توانید بحث کنید، قوانین و ساختاری را در مورد استفاده از رسانه‌های اجتماعی تنظیم کنید و سواد استفاده از رسانه‌های اجتماعی را برای فرزندتان افزایش دهید تا در برابر برخی از این اثرات منفی بر سلامت روان محافظت کنید. و در آخر، من به خانواده ها توصیه می کنم از آکادمی اطفال آمریکا، طرح استفاده از رسانه های خانوادگی استفاده کنند، این یک پلتفرم فوق العاده است که می توانید به آن مراجعه کنید و در healthchildren.org پیدا کنید یا فقط برنامه استفاده از رسانه خانواده را در گوگل جستجو کنید و می توانید آن را به دلخواه خود سفارشی کنید. نام کودک برای سن فرزندتان، و از کادرهای بازشوی مناسب سن استفاده کنید، تا طرحی را تنظیم کنید که بتوانید آن را برای کودکتان در مورد زمان بندی در رسانه های اجتماعی چاپ کنید و فقط صفحه نمایش هایی را که می توانند استفاده کنند و چه چیزهایی را می بینید. آنها نمی توانند استفاده کنند و همچنین به آنها اطلاعاتی برای محافظت از خود در آن سند می دهند. بنابراین اینها برخی از مواردی است که من توصیه می کنم. اما مطمئناً اگر تغییراتی را در فرزندان خود مشاهده کردیم، باید بحث های بیشتری را زیر نظر داشته باشیم و آن را در خط اول به متخصص اطفال خود ببریم.

® اطفال معاصر:

دکتر جونز، آیا چیز دیگری وجود دارد که بخواهید به نوعی در فضای بین سلامت روان کودکان و دنیای وسیع رسانه های اجتماعی اضافه کنید؟

جونز:

بله، می دانید، مطمئناً من فکر می کنم به عنوان ارائه دهندگان به عنوان پزشکان اطفال و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، باید در مورد این پلت فرم ها آگاه باشیم. می‌دانید، من شما را تشویق نمی‌کنم که وارد آن شوید و از آن استفاده کنید، بلکه در مورد آنچه در بیرون وجود دارد، بچه‌ها چه می‌کنند و چگونه از آن استفاده می‌کنند آگاه باشید. با بیماران خود در این مورد صحبت کنید و این موضوع را به عنوان راهنمای پیش بینی خود بپرسید تا از خانواده ها و مراقبان در مورد قوانین مربوط به استفاده از رسانه های اجتماعی با فرزندان خود بپرسید، چگونه آنها از فرزندان خود محافظت می کنند و به آنها راهنمایی می کنند که مزایا و معایب آنها چیست. مطمئناً با این ابزارها آشنا هستید که می‌توانیم از انتظار تا هشت وعده استفاده کنیم، برنامه استفاده از رسانه‌های خانوادگی AAP، همه این ابزارهای فوق‌العاده، پلتفرم فوق‌العاده Common Sense Media برای کمک به راهنمای منطقه‌ای که بچه‌هایشان باید استفاده کنند و اینکه چگونه باید استفاده کنند. در سن آنها و بنابراین این ابزارها برای حرکت در این فضا و محافظت از بچه ها برای ما بسیار مفید هستند، بنابراین من فقط توصیه می کنم که با آنها آشنا شویم و از آنها استفاده کنیم.