رونمایی از آهنگ جنوبی جناب خان خندوانه برای جنوبی ها | سوز آهنگ آتش به پا کرد! + فیلم


ویدیو آهنگ جناب خان را ببینید:

جناب خان شخصیتی عروسکی است که ابتدا در مجموعه نمایش خانگی کوچه مروارید در نقش لبو فروش آبادانی و سپس در سری دوم و سوم و پنجم مجموعه خندوانه به عنوان یک استندآپ کمدین ظاهر شد.

عکسهای جناب خانعکسهای جناب خان

جناب خان و رامبد جوان در خندوانه


مالکیت جناب خان

مالکیت این شخصیت عروسکی متعلق به سعید سالارزهی است(البته طبق ادعای وبسایت آی سینما مالکیت این اثر به صدا و سیما واگذار شده است).

گفتگو با جناب خانگفتگو با جناب خان

رامبد جوان و نازنین بیاتی در خندوانه

محمد بحرانی صدا پیشه جناب خان

صدا پیشگی این عروسک به عهدهٔ محمد بحرانی و عروسک گردانی بر عهدهٔ مهدی برقعی و حامد ذبیحی می باشد. ابتدا قرار بود جناب خان به عنوان استندآپ کمدین در برنامه حاضر شود، اما رفته رفته عضو ثابتی از برنامه خندوانه شد. در هنگام اجرای برنامه عروسک گردان ها و صداپیشه در محلی جدا از هم هستند.

 جناب خان کیست  جناب خان کیست

محمد بحرانی صداپیشه جناب خان

ادعای سرقت هنری

پس از شهرت یافتن این شخصیت عروسکی برخی مدعی شدند که در فرایند شکل گیری جناب خان از نمونه های خارجی نظیر المو و خرس فوزی الگو برداری شده است، که این شایعه تکذیب شد.

عروسک گردان جناب خانعروسک گردان جناب خان

عکسهای جالب جناب خان

تبلیغات اتوبوسی جناب خان

در زمستان 1395 استفاده از تصویر جناب خان در تبلیغات یک برند ایرانی مواد بهداشتی بر روی اتوبوس های تهران حاشیه ساز شد و برخی به این کار انتقاد کردند و آن را مغایر با اظهارات سعید سالارزهی می دانند که پیش از این بارها تأکید کرده بود به این شخصیت تنها به عنوان یک برند تجاری نگاه نمی کند و دغدغه اصلی اش دربارهٔ او فرهنگی است. سالارزهی در پاسخ به انتقادات گفته است:«به نظر من همکاری و حمایت چهره ها و برندهای محبوب و مشهور در سراسر دنیا با حوزه اقتصاد و صنایع با رعایت برخی نکات می تواند اتفاق مثبت و مفیدی برای هر دو طرف باشد و مرسوم هم هست و این ارتباط لزوماً یک عمل ضد فرهنگی محسوب نمی شود. برای من این نکته که این تفاهم به نوعی حمایت از تولید ملی هم بوده اهمیت داشته ولی مهم تر از آن این مطلب است که به نظرم این برند به ارتقا سطح کیفی محصولات و جلب رضایت واقعی مردم نیز اهمیت می دهد و محصولات با کیفیتی را هم تولید و عرضه کرده است».