غربالگری اختلالات روانی پری ناتال


رونوشت:

سینتیا جو، DNP، CPNP-PC، IBCLC:

سلام، من سینتیا جو هستم، من یک پرستار مراقبت های اولیه کودکان هستم. من در Pediatric Associates of Westmoreland تمرین می کنم، همچنین یک مشاور شیردهی در آنجا هستم. من همچنین در دانشکده پرستاری دانشگاه پیتزبورگ عضو هستم و برنامه‌های پرستاری را در دانشکده هماهنگ می‌کنم.

اطفال معاصر:

آیا می‌توانید درباره جلسه خود، «چرا و چگونه غربالگری اختلالات سلامت روان پری ناتال در مراقبت‌های اولیه کودکان» که در NAPNAP 2024 ارائه شد، به ما بگویید؟

جویدن:

صحبت من در مورد اختلالات خلقی و اضطراب پری ناتال یا PMADS بود و اینها شرایط سلامت روانی است که والدین متولد شده در دوران بارداری و در دوره پس از زایمان با آن مواجه می شوند. به طور خاص، من کمی در مورد انواع مختلف آن اختلالات صحبت کردم، از جمله افسردگی پری ناتال و اضطراب پری ناتال، که شامل OCD، دوقطبی و روان پری ناتال است، و تاثیری که بر کودکان و خانواده ها می گذارد و اینکه چرا باید برای آن غربالگری کنیم. مراقبت های اولیه کودکان من فکر می کنم مهم ترین چیزهایی که باید بدانید این است که PMAD ها عامل اصلی مرگ و میر مادران در ایالات متحده هستند و آنها مسئول حدود 20٪ از مرگ و میر مادران هستند. من فکر می کنم که ما اغلب در مورد سایر عوارض بارداری فکر می کنیم که بیشتر در خط مقدم هستند، می دانید، چیزهایی که مربوط به عوارض واقعی زایمان است، نه این مسائل مربوط به سلامت روان. چیزی که در این مورد بسیار ناراحت کننده است این است که تا حد زیادی قابل پیشگیری یا اصلاح هستند. اگر با خانواده‌هایمان کار کنیم و غربالگری خوبی داشته باشیم و هم از بیماران اطفال خود و هم از والدین و مراقبانشان سوابق خوبی بگیریم، می‌توانیم خطرات را کاهش دهیم. علاوه بر آن، هزینه زیادی برای سیستم بهداشت و درمان دارد. من فکر می کنم همه ما به عنوان ارائه دهندگان خدمات اطفال می دانیم که اگر مراقب او خوب نباشد، نمی توانیم از یک کودک مراقبت خوبی داشته باشیم. بنابراین واقعاً مهم است که ما به عنوان ارائه دهندگان، نه تنها در مورد نحوه خوابیدن، ادرار کردن، مدفوع کردن و غذا خوردن کودک بپرسیم، بلکه والدین چگونه با آن کنار می آیند، و آیا همه چیز خوب پیش می رود، و آیا حمایتی وجود دارد که می توانیم انجام دهیم. پیشنهاد؟ من فکر می‌کنم خوشبختانه، سازمان‌های حرفه‌ای ما متوجه شده‌اند که این مهم است و بنابراین به ما این امکان را می‌دهند که غربالگری‌ها را برای والدین ارائه کنیم و برای آنها صورت‌حساب بدهیم، بنابراین این غربالگری‌های قابل جبران هستند که می‌توانیم انجام دهیم، حتی اگر از نظر فنی برای ما نیستند. بیمار، زیرا مستقیماً بر سلامت بیمار ما تأثیر می گذارد. می توانید از این ابزارهای مبتنی بر شواهد برای غربالگری به ویژه افسردگی و اضطراب استفاده کنید. می توانم بگویم که رایج ترین آنها مقیاس افسردگی پس از زایمان ادینبورگ است. یکی دیگر از نکات کلیدی این است که می‌توانید از آن به عنوان غربالگر اضطراب استفاده کنید زیرا موارد 3، 4 و 5 مستقیماً با اضطراب مرتبط هستند. بنابراین می توانید با به ثمر رساندن آن 3 مورد، تلاش خود را برای انجام 1 غربالگری دو برابر کنید و اگر یک بیمار بیش از 5 امتیاز بگیرد، احتمالاً از اضطراب پس از زایمان نیز رنج می برد.

اطفال معاصر:

پس از انجام غربالگری برای والدین، اقدامات بعدی برای یک متخصص اطفال چیست؟

جویدن:

من فکر می کنم این یکی از بزرگترین موانعی است که ارائه دهندگان در مورد “این بیمار من نیست، مسئولیت من چیست؟” ما به وضوح نمی‌توانیم برای این خانواده‌ها دارو تجویز کنیم یا درمان ارائه کنیم، اما راه‌های خلاقانه زیادی وجود دارد که می‌توانیم حمایت کنیم، و می‌توانیم با والدین مادر، مراقب، ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی آنها هماهنگ کنیم، می‌توانیم مطمئن شویم که آنها آگاه هستند و کمک به ارجاع به منابع جامعه کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانیم برای حمایت از خانواده انجام دهیم. بسیاری از محرک های اضطراب و افسردگی مربوط به استرس مربوط به مراقبت از نوزاد است. بنابراین، اگر بتوانیم نقاط قوت خانواده را برجسته کنیم و به حمایت هایی که آنها در اختیار دارند تکیه کنیم، و سپس ببینیم که در چه مواردی ممکن است در مراقبت از خود کمبودهایی داشته باشند، می توانیم به شناسایی منابع کمک کنیم. یکی از کارهایی که ما می‌توانیم در اکثر ایالت‌ها انجام دهیم این است که هر زمان که والدین از اختلالات سلامت روان رنج می‌برند به مداخله زودهنگام مراجعه کنیم، زیرا آنها در واقع می‌توانند به ارائه برخی درمان‌ها و همکاری با زوج کودک و والدین برای کمک به حمایت درست در خانه کمک کنند، و سپس منابع دیگری نیز وجود دارد که هر جامعه ای منحصر به فرد است. گروه های حمایت از والدین، خدمات دولا پس از زایمان، گروه های حمایت از شیردهی. بنابراین، دانستن منابع خود در جامعه خود و کمی عمیق تر پس از آن غربالگری برای دیدن اینکه چه منابعی ممکن است بیشترین سود را برای آن خانواده داشته باشد.

برای پوشش بیشتر NAPNAP، اینجا را کلیک کنید.



منبع