موانع تولید مصرف


بر اساس یک مطالعه اخیر، موانع متعددی وجود دارد که کودکان را از دریافت محصول علیرغم میل مراقبان باز می دارد.

مصرف میوه و سبزیجات (FV) در میان اکثریت کودکان در ایالات متحده ناکافی است، به طوری که تنها 40 درصد از کودکان 1 تا 18 ساله از سال 2007 تا 2010 میزان مصرف روزانه میوه توصیه شده توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده را دریافت می کنند. 7 درصد میزان مصرف روزانه توصیه شده سبزیجات را برآورده می کند.

الگوهای غذا خوردن از دوران کودکی اغلب بر الگوهای غذایی در بزرگسالی تأثیر می گذارد و اهمیت رفتارهای غذایی سالم را در سنین پایین نشان می دهد. ناامنی غذایی (FI) یکی از منابع دریافت کم FV است که تعداد نامتناسبی از آمریکایی های آفریقایی تبار و اسپانیایی تبار را تحت تأثیر قرار می دهد. این امر منجر به افزایش چاقی و بیماری مزمن در این جمعیت می شود.

برنامه تغذیه مکمل ویژه برای زنان، نوزادان و کودکان (WIC)، همراه با سایر برنامه ها، برای بهبود امنیت غذایی در جمعیت های کم درآمد کار می کند. با این حال، در سال 2017، گزارش شد که تنها 51٪ از خانواده های واجد شرایط ایالات متحده در WIC شرکت کردند. این میزان از زمان شروع COVID-19 کاهش یافته است.

برای تعیین موانع دریافت FV در میان خانواده‌های واجد شرایط WIC، محققین یک مطالعه کیفی انجام دادند. کودکان از یک کلینیک مراقبت های اولیه در غرب فیلادلفیا استخدام شدند. هشتاد و هشت درصد بیماران کلینیک آفریقایی آمریکایی، 4 درصد لاتین تبار و 3 درصد غیرانگلیسی زبان بودند. استخدام از دسامبر 2019 تا فوریه 2020 رخ داده است.

معیارهای ورود مراقبین شامل سن بالای 18 سال، اقامت در فیلادلفیا، صحبت کردن به زبان انگلیسی و داشتن فرزند زیر 5 سال واجد شرایط WIC بود. داده ها از طریق مصاحبه تلفنی با پرسش های دسته بندی شده در دسته های کلی جمع آوری شد.

مقوله‌ها شامل مصرف محصولات فعلی و ایده‌آل خانواده، استفاده از مزایای غذا و برنامه‌های غذایی محلی، تسهیل‌کننده‌ها و موانع دسترسی به تولید، و ویژگی‌های درک شده از یک برنامه ایده‌آل برای افزایش دسترسی به محصولات بود. اطلاعات دموگرافیک جمع آوری شده شامل جنس، سن، نژاد و قومیت، شاخص توده بدنی و پوشش بیمه بود.

غربالگری FI مثبت در 57 درصد از شرکت کنندگان گزارش شد. یک مانع معمولاً گزارش شده برای مصرف FV گزینه های محدود تولید در محله ها بود. هزینه های بالاتر تولید و محدودیت های زمانی نیز موانعی برای مصرف FV بودند. COVID-19 به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی، کمبود تولید، کاهش منابع درآمد و بسته شدن مراکز مراقبت از کودکان، موانع را بدتر کرد.

ثبت نام WIC دسترسی محصولات را افزایش داد، اما موانعی برای WIC نیز وجود داشت. انتقال به کارت‌های انتقال مزایای الکترونیکی در طول همه‌گیری COVID-19 منجر به چالش‌هایی مانند ترس از جا انداختن کارت و ناآشنایی با این فرآیند شد. بسته شدن دفاتر WIC در طول همه گیری نیز موانعی برای دریافت مزایا ایجاد کرد.

اکثر مراقبین تمایل داشتند که فرزندشان افزایش مصرف FV داشته باشد. یک برنامه غذایی ایده آل به عنوان مبتنی بر تحویل، رایگان یا تحت پوشش مزایا، و حاوی طیف گسترده ای از FV توصیف شد.

ارجاع

Joshi P، Van Remortel BJ، Cullen DL. دیدگاه‌های مراقبین واجد شرایط WIC شهری برای بهبود دسترسی به محصولات. اطفال. 2023؛ 151 (2). doi:10.1542/peds.2022-058536