بنیاد ریموند ای. وود همکاری با آزمایشگاه جینر را برای تحقیق و توسعه سدیم متر مصرف خانگی برای مدیریت دیابت بی مزه اعلام می کند – بنیاد ریموند ای. وود



بنیاد Raymond A. Wood (RAWF) برای همکاری در توسعه یک سدیم‌سنج خون خانگی برای مدیریت دیابت بی‌مزه (DI) با آزمایشگاه‌های گینر، یک مرکز سرآمد جهانی در تحقیق و توسعه الکتروشیمیایی، قراردادی امضا کرد. DI باعث تولید بیش از حد ادرار رقیق و در نتیجه افزایش سطح سدیم خون و تشنگی شدید می شود و از عوارض شایع تومورهای مغزی هیپوتالاموس هیپوفیز است. توسعه فاز یک سدیم متر توسط a کمک مالی تحقیقات نوآوری کسب و کارهای کوچک (SBIR) از NIH و RAWF قصد دارد برای حمایت از پروژه در بین مراحل بودجه فدرال، بودجه جمع آوری کند تا کار توسعه به جلو ادامه یابد.

توسعه یک سدیم متر برای مصارف خانگی از طریق همکاری بین دکتر شانا مک کورمک، مدیر علمی کلینیک اعصاب غدد اعصاب بیمارستان کودکان فیلادلفیا (CHOP) آغاز شد که به طور معمول بیماران مبتلا به چالش های تنظیم سدیم را از DI، امی وود، مدیر اجرایی RAWF و مراقب یک کودک مبتلا به دیابت بی مزه که به سختی قابل کنترل است و دکتر خوشبو پاتل، مدیر آزمایشگاه شیمی بالینی CHOP.

به گفته دکتر مک کورمک، “برای مدت طولانی، ما نیاز به ارائه ابزارهای بهتر به بیماران و خانواده ها برای مدیریت DI خود را تشخیص داده ایم. ما تصور می‌کنیم که این دستگاه جدید، پس از استفاده، به ما کمک می‌کند تا با افراد آسیب‌دیده همکاری کنیم تا مشکلات کوچک را زودتر شناسایی و برطرف کنیم، قبل از اینکه به مشکلات بزرگ‌تری تبدیل شوند که منجر به مراجعه به اورژانس و بستری شدن در بیمارستان شود.»

درباره دیابت بی مزه مرکزی (DI)

DI مرکزی وضعیتی است که در آن مغز هورمون ضد ادراری که تعادل مایعات بدن را تنظیم می‌کند تولید نمی‌کند، که می‌تواند منجر به کم‌آبی و سطح سدیم خون بالا شود. درمان DI با اشکال مصنوعی وازوپرسین می تواند منجر به هیدراتاسیون بیش از حد و سطوح خطرناک سدیم پایین شود. علاوه بر این، بیماران مبتلا به آسیب هیپوتالاموس ناشی از تومور مغزی یا درمان تومور، ممکن است تشنگی نداشته باشند (دیابت بی مزه آدیپسیک) که مدیریت مایعات را حتی دشوارتر می کند. مدیریت این وضعیت به ویژه در بیماران اطفال چالش برانگیز است و هر دو مقدار زیاد سدیم در خون می تواند منجر به تشنج یا کما شود و حتی می تواند کشنده باشد.

این بیماران اغلب در بخش اورژانس دیده می شوند یا در بیمارستان بستری می شوند که سدیم بسیار بالا یا پایین می شود. در حال حاضر، مکانیسمی برای آزمایش سدیم در خانه وجود ندارد، که مدیریت فعال این وضعیت و اجتناب از بستری شدن را برای مراقبان و بیماران بسیار دشوار می‌کند.

درباره بنیاد وود ریموند ای

در سال 2017، بنیاد ریموند آ. وود (RAWF) توسط شاون و امی وود تأسیس شد، زمانی که پسر آنها، الکس، برای یک تومور مغزی کرانیوفارنژیوما تحت درمان قرار گرفت که باعث ایجاد DI آدیپسیک در او شد. او دچار حملات متعدد مربوط به سدیم شد که منجر به بستری شدن در بیمارستان شد. خانواده یک دستگاه درجه بیمارستانی را شناسایی و به دست آوردند که به آنها اجازه می داد سدیم خون او را در خانه آزمایش کنند.

ماموریت RAWF توانمندسازی بازماندگان تومور مغزی هیپوتالاموس-هیپوفیز برای بهبود کیفیت زندگی با فراهم کردن دسترسی به آموزش، فناوری و درمان‌های در حال تکامل است. به عنوان بخشی از این ماموریت، این سازمان این تجزیه و تحلیل‌های خون درجه بیمارستانی را در اختیار مراقبان بیماران تومور مغزی کودکان قرار می‌دهد تا بتوانند اقدامات فوری را برای تنظیم مایعات و داروها در زمانی که نتایج خارج از محدوده هستند و باعث کاهش بستری شدن در بیمارستان و ویزیت‌های ED شده است، انجام دهند. احتیاط این است که این یک استفاده بدون برچسب از این دستگاه ها است و خرید و نگهداری آنها پرهزینه است.

امی وود، مدیر اجرایی RAWF گفت: «با رشد بنیاد، درخواست‌های بیشتری برای این دستگاه‌ها دریافت کردیم و مشخص شد که ما به راه‌حل بلندمدت پایدارتر و مقرون‌به‌صرفه‌تری نیاز داریم.

درباره آزمایشگاه جینر

Giner، Inc. (نیوتن، MA) یک کسب و کار کوچک است که در سال 1973 با هدف انجام تحقیق و توسعه کاربردی در الکتروشیمی و زمینه های مرتبط تاسیس شد. کار ما به برنامه هایی با هدف توسعه فرآیندها، اجزاء، زیرسیستم ها و سیستم های کامل از طریق توسعه مفاهیم نوآورانه الکتروشیمیایی و مهندسی هدایت می شود. جینر در طول 49 سال فعالیت خود، برنامه های تحقیق و توسعه را با موفقیت انجام داده و نوآوری هایی را توسعه داده است. تجاری‌سازی موفقیت‌آمیز فناوری‌های الکتروشیمیایی، زیست‌پزشکی و حسگر آن، تمرکز و اولویت اصلی گینر است که منجر به نمونه‌های اخیر بسیاری از جمله فناوری حسگر الکل ترانس درمال، سیستم اکسیژن‌رسانی قابل کاشت و الکترولیزهای فشار بالا می‌شود.

آنی آرگون، Ph.D، معاون امور مواد پیشرفته، گفت: هدف جینر ایجاد یک مانیتور سدیم خون مقرون به صرفه و کاربردی برای استفاده در خانه است. ما تصور می کنیم که از آن برای بیماران DI، محققان، کاربران بالینی و ورزشکاران نخبه استفاده شود. یک آزمایش سریع و ساده سدیم خون با انگشت، شبیه به خود پایش قند خون برای هدایت درمان انسولین، می‌تواند یک نیاز حیاتی در مراقبت DI و همچنین سایر ناهنجاری‌های سدیم را برآورده کند.

جدول زمانی پروژه فعلی

فاز یک توسعه در اواخر سال 2021 آغاز شد و تا اوایل سال 2023 ادامه خواهد داشت. RAWF به دنبال جمع آوری 200,000 دلار برای ادامه توسعه تا پایان سال 2023 است تا پروژه را در طول شکاف های بودجه به جلو نگه دارد. زمان تجاری سازی تا سال 2027 تخمین زده می شود.

تحلیل بازار

در بهار سال جاری، RAWF گروه پن بیوتک را مأمور کرد تا یک تحلیل بازاریابی برای DI همراه با سایر شرایطی که از آزمایش سدیم در خارج از آزمایشگاه سود می‌برد، انجام دهد. DI نادر است، با شیوع تخمینی 1:25000. در میان آن گروه، جمعیت کمتری از آدیپسی رنج می برند. تحقیقاتی برای شناسایی بازار بزرگ‌تری که می‌تواند از تجاری‌سازی سدیم‌متر خانگی حمایت کند، انجام شد.

هزینه های بستری مربوط به درمان DI پیش بینی می شود که تا سال 2025 حداقل 42.7 میلیون دلار در سال باشد. علاوه بر این، بیشتر بازدیدهای ED بیمارستان برای DI منجر به پذیرش می شود، با میانگین مدت اقامت هفت روز.

آزمایش سدیم خون می تواند در مدیریت هیپوناترمی (سدیم کمتر از 135 میلی مول در لیتر) به دلایلی غیر از DI نیز مفید باشد، از جمله نارسایی احتقانی قلب، سیروز و بیماری مزمن کلیوی. آزمایش سدیم در ورزشکاران استقامتی، به ویژه شنا و دویدن در مسافت های طولانی، و برای ارتش در نبرد، می تواند به جلوگیری و مدیریت هیپوناترمی ناشی از فعالیت کمک کند.

یک رویکرد سه جانبه

RAWF راه حل کوتاه مدتی را از طریق دسترسی به این آنالایزرهای خون دستی شناسایی کرده است که در حال حاضر برای بحرانی ترین بیماران تومور مغزی کودکان که از DI رنج می برند ارائه می شود، اما دسترسی به این دستگاه ها بسیار کمتر از نیاز فعلی محدود است. RAWF همچنین در حال توسعه یک برنامه مبتنی بر وب برای کمک به نظارت بر مایعات و داروها برای کسانی است که به ابزاری برای آزمایش سدیم در خانه برای عیب یابی بین بازدیدهای آزمایشگاهی دسترسی ندارند. راه‌حل ایده‌آل درازمدت به شکل این متر است که می‌تواند مورد تایید FDA باشد، تحت پوشش بیمه قرار گیرد و استفاده آسان با نتایج سریع تنها در چند قطره خون باشد.

وود گفت: «ما مطمئن هستیم که می‌توانیم بسیاری از چالش‌های ناشی از تشخیص DI و مدیریت سدیم را با سدیم‌سنج خانگی حل کنیم. این دستگاه نه تنها کودکان را از بیمارستان دور نگه می‌دارد، بلکه در درمان سایر بیماری‌ها نیز تأثیر می‌گذارد و یک مسئله پرهزینه مراقبت‌های بهداشتی را برطرف می‌کند.»

چگونه میتوانی کمک کنی؟

RAWF یک چهارم راه رسیدن به هدف خود برای جمع آوری 200000 دلار برای مشارکت در کار شرکای تحقیق و توسعه ما در مورد نمونه اولیه سدیم متر استفاده خانگی برای عرضه به بازار است. داشتن یک سدیم‌سنج با کاربری آسان و در خانه به کنترل بیشتر DI کمک می‌کند و به بازماندگان و مراقبان آنها راهی برای تشخیص نوسانات سدیم در زمان واقعی می‌دهد که می‌تواند از تشنج یا پیامدهای بدتر جلوگیری کند و بستری شدن در بیمارستان را به حداقل برساند.

کسانی که علاقه مند به دیدن پیشرفت این پروژه در توسعه هستند می توانند در کمپین Roar for Rare RAWF مشارکت داشته باشند یا میزبان جمع آوری کمک مالی برای حمایت از این پروژه باشند. اطلاعات بیشتر.