چگونه هوش مصنوعی رویه اطفال شما را تغییر خواهد داد؟


چگونه هوش مصنوعی رویه کودکان شما را تغییر خواهد داد؟: ©ipopba-stock.adobe.com

هوش مصنوعی (AI)، که به عنوان هر تکنیکی تعریف می‌شود که رایانه‌ها را قادر می‌سازد تا رفتار انسان را تقلید کنند، که زمانی مفهومی نسبتاً جدید در مراقبت‌های بهداشتی بود، اکنون با سرعت بالا در تحقیقات و تحقیقات پزشکی ادغام می‌شود. در جلسه ای با عنوان “هوش مصنوعی برای محققان” آنتونی سی چانگ، MD، MBA، MPS، MS، مدیر ارشد اطلاعات و نوآوری در بهداشت کودکان اورنج کانتی در کالیفرنیا، به همراه آلفونسو لیمون، دکترا، مشاور اصلی Oneirix آزمایشگاه‌های کارلزباد، کالیفرنیا، تاریخچه‌ای رنگارنگ از هوش مصنوعی ارائه کردند و سپس روش‌های بی‌شماری را به اشتراک گذاشتند که پزشکان/محققان می‌توانند از پلتفرم‌های مختلف آن در مطالعه پزشکی کودکان استفاده کنند.

چانگ اشاره کرد که اکتشاف هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی به سال 1949 باز می گردد، زمانی که کلود شانون، ریاضیدان آمریکایی، برای اولین بار روی یک برنامه کامپیوتری برای بازی شطرنج کار کرد. هفت سال بعد، دانشگاه دارتموث میزبان یک پروژه تحقیقاتی تابستانی در هانوفر، نیوهمپشایر بود، جایی که اصطلاح “هوش مصنوعی” توسط جان مک کارتی، دانشمند کامپیوتر آمریکایی از موسسه فناوری ماساچوست استفاده شد. در چند دهه بعد ابزارها و سیستم‌هایی برای هوش مصنوعی توسعه یافتند، و اکنون، در قرن بیست و یکم، پیشرفت هوش مصنوعی شامل پیشرفت‌های سال 2017 CheXNet است، الگوریتمی که برای تشخیص ذات‌الریه و Cardio DL، اولین تصویربرداری قلبی با کمک هوش مصنوعی مورد تایید FDA است. در ابر. در سال 2019، FDA یک چارچوب نظارتی برای استفاده از هوش مصنوعی پیشنهاد کرد که در مقاله ای رویکردی را برای بررسی قبل از بازار هوش مصنوعی و اصلاحات نرم افزار مبتنی بر یادگیری ماشین پیشنهاد کرد.

چانگ خاطرنشان کرد: در اطفال، محققان می توانند از هوش مصنوعی برای مقابله با مجموعه داده های پیچیده استفاده کنند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند مجموعه داده‌هایی را که تشخیص آن‌ها برای انسان دشوار باشد، تجزیه و تحلیل کنند.» علاوه بر این، هوش مصنوعی می تواند برای ایجاد نتایج سلامت پیش بینی کننده برای کودکان استفاده شود. تجزیه و تحلیل اشعه ایکس و ام آر آی برای کمک به تشخیص بیماری های مختلف؛ بهبود تصمیم گیری بالینی (دوباره با تجزیه و تحلیل داده ها و ارائه بینش ها و توصیه ها)؛ و بیشتر.

در واقع، با توجه به ارائه های چانگ، استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی عملا بی پایان است. ChatGPT، یکی از محبوب‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی که در حال حاضر در مراقبت‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابزاری برای پردازش زبان با یادگیری ماشینی بدون نظارت برای داده‌های بدون ساختار و بدون برچسب، برای تجزیه و تحلیل و خلاصه‌سازی مقادیر زیادی از داده‌ها استفاده می‌شود و به پروژه‌های تحقیقاتی مختلف بالینی سرعت می‌بخشد. هوش مصنوعی اکنون برای همه چیز از نتایج بالینی (جمعیت شناسی، نتایج آزمایشات آزمایشگاهی، تشخیص بیماری، پرونده الکترونیک سلامت و موارد دیگر) استفاده می شود. به دارو (سفارش ها، درمان های همزمان، داده های محل فروش، پر کردن مجدد نسخه)؛ ادعای داروهای پزشکی و تجویزی؛ پروفایل مولکولی؛ سابقه خانوادگی؛ سلامت موبایل (ردیاب های تناسب اندام، دستگاه های پوشیدنی)؛ مسائل زیست محیطی (تجزیه و تحلیل عوامل آب و هوایی، آلاینده ها، عفونت ها و موارد دیگر)؛ سازماندهی و ارزیابی پیامدهای گزارش شده از بیمار، نظرسنجی ها و یادداشت های روزانه؛ رسانه های اجتماعی و ادبیات

با نگاهی به آینده، چانگ پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی در پزشکی دقیق و سلامت جمعیت، فناوری‌های پوشیدنی و حسگر پیشرفته، اطلاعات ژنومی و عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت مورد استفاده قرار می‌گیرد. چانگ توضیح می‌دهد: «در اصل، یک سیستم عصبی مراقبت بهداشتی وجود خواهد داشت که یادگیری مستمر را از یک جامعه جهانی به پیش می‌برد» و از طریق هوش مصنوعی، آموزش و آموزش پزشکی مستمر، مانند توانایی فراهم کردن یک بیمارستان منبع برای به اشتراک گذاشتن هرگونه تصویربرداری ارائه می‌شود. با کارشناس مقصد در هر کجای دنیا.

چانگ ارائه خود را با تعدادی از منابع برای محقق کنجکاو هوش مصنوعی، از جمله کتاب، گواهینامه های آموزشی، و دوره های مروری به پایان رساند.

ارجاع

چانگ ACC، Limon A. هوش مصنوعی برای محققان: آغازگر و به روز رسانی. ارائه شده در: نشست انجمن های آکادمیک کودکان، 27 آوریل تا 1 مه، واشنگتن، دی سی.