آیا کاهش وزن می تواند باعث کمردرد شود؟

کاملاً ثابت شده است که اضافه وزن یا چاقی شانس ابتلا به کمردرد را افزایش می دهد. با این حساب ، منطقی است که کاهش وزن را به عنوان یک درمان کمردرد در نظر بگیریم. با این حال ، کاهش سریع وزن می تواند از چند جهت باعث کمردرد شود.

سوء تغذیه

رژیم های غذایی سریع برای کاهش وزن اغلب حول شروع کتوز می چرخد ​​، جایی که بدن به دلیل کاهش عرضه قندهایی که برای سوزاندن دریافت می کند ، چربی می سوزاند. رژیم های کم کربوهیدرات در این دسته قرار می گیرند. هنگامی که غلات و میوه ها را برش می دهید ، برخی از مواد مغذی که معمولاً دریافت می کنید را از دست می دهید. سوء تغذیه بر کل بدن تأثیر می گذارد. ماهیچه ها قادر نخواهند بود به درستی عمل کنند و می توانند منجر به اسپاسم یا ضعیف شدن شوند و به راحتی آنها را تنش دهند.

اگر رژیم غذایی شما گروه های غذایی خاصی را محدود می کند ، باید مکمل هایی مصرف کنید تا مطمئن شوید بدن شما مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کند. بدنبال رژیم های غذایی به عنوان پروتئین ایده آل باشید که برای جبران از دست دادن مواد مغذی گام بر می دارد.

کم آبی بدن

رژیم های کم کربوهیدرات مانند اتکینز و زون رژیم های ادرار آور هستند. آنها کاهش وزن را برای کاهش سریع وزن افزایش می دهند. اگر بی اطلاع یا بی اطلاع هستید ، به راحتی می توانید در هنگام پیروی از یکی از این رژیم ها دچار کم آبی شوید.

بدن حدود 70 درصد از آب تشکیل شده است. دیسک های ستون فقرات برای حفظ ارتفاع و توانایی جذب ضربه به آب وابسته هستند. کم آبی مایعات موجود در دیسک های نخاعی را کاهش می دهد ، که می تواند منجر به انحطاط سریع دیسک ، برآمدگی یا فتق شود. ماهیچه ها همچنین برای دریافت و جذب الکترولیت ها به مایعات نیاز دارند. وقتی آب بدنشان کم می شود ، ماهیچه ها شروع به گرفتگی می کنند.

اگر می خواهید از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی کنید ، مطمئن شوید که برنامه شما شامل دستورالعمل های مصرف آب است.

از دست دادن تون عضلانی

به برخی از افرادی که از برنامه های کاهش وزن سریع با کالری کم پیروی می کنند ، خواسته می شود که از فعالیت های شدید مانند ورزش برای مدتی اجتناب کنند زیرا بدن با سوخت کمتر سازگار است. کم تحرکی باعث از دست دادن سریع تون عضلانی می شود. ماهیچه های کمر و شکم با هم کار می کنند تا قسمت فوقانی بدن و تراز ستون فقرات را پشتیبانی کنند. با نرم شدن این ماهیچه ها ، وضعیت ممکن است آسیب ببیند. چندین عضله در پشت ، گردن و شانه ها به دلیل وضعیت بد بدن دچار درد و تنش می شوند.

ورزش بیش از حد

برنامه های کاهش وزن برخی افراد شامل ورزش منظم و با شدت بالا برای کمک به سوزاندن چربی است. اگر کالری کمتری مصرف می کنید و بیشتر می سوزانید ، ممکن است سلامت خود را در معرض خطر قرار دهید.

بدن شما برای انرژی و ترمیم به کالری نیاز دارد. اگر ماهیچه های خود را سخت کار می کنید و سوخت کمتری به آنها می دهید ، بیشتر مستعد فشار هستید. همچنین ، استراحت نکردن طولانی مدت برای بهبود ماهیچه ها ، علت کمردرد در میان افرادی است که رژیم دارند. تمرینات شدید نباید به صورت روزانه انجام شود.

سنگ های صفراوی

اگرچه دلیل دقیق آن مشخص نیست ، رژیم های کم چربی و / یا کالری می توانند عملکرد کیسه صفرا را مختل کنند. این اندام در هضم چربی ها به کبد کمک می کند. تصور می شود که مقدار محدودی چربی مانع از انقباض کیسه صفرا می شود و صفرا را به طور مرتب آزاد می کند ، که می تواند منجر به ایجاد سنگ در هنگام رکود و سفت شدن مواد صفراوی شود.

سنگ کیسه صفرا و احتباس کیسه صفرا باعث ملتهب شدن کیسه صفرا می شود. از آنجا که در نزدیکی ماهیچه های کمر و شکم در سمت راست واقع شده است ، التهاب اندام می تواند باعث درد درخشانی در کمر و معده شود.

هشدار: اگر کاهش وزن توضیح داده نشده است

اگر بدون رژیم غذایی در حال کاهش وزن هستید و کمردرد دارید ، این می تواند نشانه یک بیماری جدی پزشکی باشد. تومورهای سرطانی ستون فقرات می توانند باعث کاهش وزن ، تغییر در اشتها ، خستگی ، کمردرد ، استفراغ ، تب و / یا مشکلات عصبی شوند. اگر به طور غیرمنتظره ای در حال کاهش وزن هستید ، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

برای برخی از افراد ، کاهش سریع وزن ضروری است. برای دیگران ، این یک گزینه است. دستیابی به وزن سالم هدفی است که باید برای کمر و کیفیت و طول عمر آن دنبال شود. مراقب رژیم های تصادفی باشید. به دنبال برنامه هایی باشید که به نیازهای تغذیه ای و هیدراتاسیون توجه کند. اگر با رژیم کاهش وزن سریع دچار کمردرد می شوید ، ممکن است نشانه این باشد که بدن شما آنچه را که نیاز دارد دریافت نمی کند یا اینکه شما بیش از حد تمرین می کنید.

اجازه ندهید کمردرد مانع از دست دادن وزن شما شود. انتخاب رژیم غذایی مناسب باعث می شود که سریع و ایمن وزن خود را کاهش دهید. در صورت امکان ، در مورد برنامه رژیم غذایی خود با یک متخصص مراقبت بهداشتی مورد اعتماد مشورت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *