ایجاد کلینیک های سیار سلامت روان برای بهبود دسترسی جوانان روستایی


جنیفر مار، DNP، APRN، CNP، PNP-C، استادیار، دانشگاه ایالتی مینه سوتا Mankato، پیوست اطفال معاصر در کنفرانس ملی 2024 انجمن ملی پرستاران کودکان (NAPNAP) در مورد مراقبت های بهداشتی کودکان، برای بحث در مورد جلسه خود، “بهبود دسترسی به مراقبت های بهداشت روانی در جوانان روستایی.”

نگرانی های سلامت روان برای بیماران کودکان و نوجوانان همچنان در خط مقدم مراقبت های بهداشتی در این جمعیت قرار دارد و نگرانی ها برای دسترسی به مراقبت افزایش می یابد.

مار گفت: “ما می دانیم که سلامت روان در جمعیت کودکان ما به سطح همه گیر رسیده است.” «پس چگونه می‌توانیم به فرصت‌ها یا راه‌ها نگاه کنیم، وقتی می‌دانیم سطوح قبل از COVID-19 وجود داشته است، (و اینکه) COVID-19 واقعاً بسیاری از نگرانی‌ها را تشدید کرده است؟»

مار افزود: چندین جنبه از عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت در جوانان روستایی، از جمله موانع زبان فرهنگی، سواد سلامت، و انگ وجود دارد که می تواند با مراقبت از سلامت روان مرتبط باشد.

مار گفت: “علاوه بر آن، جنبه دیگر جوانان روستایی دسترسی به خدمات است.” ما در حال بررسی لیست‌های انتظار هستیم که می‌تواند 3 تا 6 تا 9 ماه طول بکشد تا حتی برای تشخیص یا درمان مداوم به یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های روانی دسترسی داشته باشیم.»

در این جلسه روشی بررسی شد که با همکاری سیستم های مدارس دولتی روستایی می تواند دسترسی به خدمات را بهبود بخشد.

مار افزود: «یک کلینیک سیار سلامت روان راهی برای ما بود تا به بهبود این دسترسی و انجام آن در مکانی که برای شروع (کودکان) به طور خودکار آنجا هستند، نگاه کنیم.

مار، که اضافه کرد پتانسیل نوآورانه او را برای افزایش آگاهی الهام بخشیده است، گفت: «بسیار شگفت‌انگیز بود که می‌بینیم کلینیک سیار سلامت روان، ادبیات واقعی، تنها چیزی که ما در آن انتشاراتی پیدا کردیم، چیزی از گروهی در هائیتی بود. راهی برای افزایش دسترسی به سلامت روان برای جوانان روستایی

اطفال معاصر با ادامه کنفرانس ملی، چندین پوستر، ارائه و مصاحبه تصویری با کارشناسان را پوشش خواهد داد. برای به‌روزرسانی‌ها و آخرین اخبار کنفرانس در دنور، کلرادو، هر روز از contemporarypediatrics.com دیدن کنید.



منبع