به حداکثر رساندن کارایی و خروجی آزمایشگاه با PCR مبتنی بر میکروفلوئیدیک


مشاهده کتاب الکترونیکی

جلد کتاب استاندارد Bio

اصلاحات و انطباق‌ها به بهبود نحوه استفاده ما از PCR ادامه می‌دهند و سطح جدیدی از خلاقیت را در فرضیه‌های ژنومیک ایجاد می‌کنند و امکان تطبیق پذیری گسترده در کاربردها را فراهم می‌کنند. PCR سرعت، حساسیت و قابلیت اطمینان را دارد که نقشی رو به گسترش در طیف وسیعی از رویکردهای تحقیقاتی پایه، ترجمه و بالینی ایفا کند. استفاده از ابزارهایی مانند میکروفلوئیدیک، تجزیه و تحلیل ژنومی را با استفاده از PCR، با توانایی انجام هزاران واکنش در یک تراشه، ساده‌تر و تسریع کرده است.

برای تلاش های بانکداری زیستی، این یک آزمون سریع و مطمئن برای شناسایی نمونه، کنترل کیفیت و ارزیابی را امکان پذیر می کند. برای اطمینان از ردیابی دقیق نمونه و کسب کیفیت، که معمولاً با استفاده از انگشت نگاری DNA انجام می شود، یک اولویت شناخته شده جهانی است. این روش می‌تواند از مراکز ژنومیک با توان بالا تا مخازن زیستی یا بانک‌های رده سلولی متمرکز گسترش یابد.

در فارماکوژنومیک (PGx)، مطالعه چگونگی تأثیر ژن‌ها بر پاسخ فردی به داروها، ابزارهایی که قادر به بررسی سریع و آسان رابطه بین یک پروفایل ژنی خاص و یک داروی جدید هستند، می‌توانند کارایی را بهبود بخشند و زمان بینش‌های تحقیق را کوتاه کنند. پیشرفت‌ها در PCR بلادرنگ با استفاده از فناوری میکروفلوئیدیک، مطالعات PGx را با یک گردش کار با توان بالا که چندین سنجش را در یک آزمایش ادغام می‌کند، بدون نیاز به مالتی پلکس کردن، تسهیل می‌کند.

بیان ژن تومور به عنوان یک معیار موثر برای پاسخ ایمنی در پیشرفت سرطان و تحقیقات پاسخ درمانی ثابت شده است. همانطور که درمان‌های نوظهور نشانگرهای زیستی جدیدی را آشکار می‌کنند و نیاز به نمونه‌ها را افزایش می‌دهند، هزینه‌ها و نیروی کار مورد نیاز برای تکمیل این کار مهم افزایش می‌یابد و نیازمند مجموعه ابزارهای حساس و مقرون‌به‌صرفه برای شناسایی نشانه‌های بیان ژن از سلول‌های ایمنی و سرطانی است.

در این کتاب الکترونیکی، چالش‌ها و راه‌حل‌های PCR و طراحی آزمایش PCR بلادرنگ را بررسی می‌کنیم و استفاده رو به گسترش از PCR مبتنی بر میکروفلوئیدیک را برجسته می‌کنیم.

حمایت شده توسط:

آرم استاندارد Biotools