تاچ لایت توسعه تاسیسات تولید DNA بزرگ را تکمیل می کند


تاچ لایت، یک شرکت تولید DNA آنزیمی، توسعه مجدد و گسترش تاسیسات تولیدی خود در بریتانیا را که در یک آبساز ویکتوریایی تغییر کاربری داده شده در سواحل رودخانه تیمز قرار دارد، تکمیل کرد.

به گفته Jonny Ohlson، مدیر اجرایی و موسس Touchlight، ظرفیت تولید این مرکز توسعه یافته سه برابر شده است و اکنون قادر به تولید بیش از 8 کیلوگرم در سال است و اضافه می کند که این میزان از عرضه جهانی فعلی، اما رو به رشد، DNA پلاسمید برای پزشکی ژنتیک بیشتر است.

شات آزمایشگاهی
دانشمندان در آزمایشگاه های کنترل کیفیت و تجزیه و تحلیل. (چراغ لمسی)

مرکز جدید دارای یازده سوئیت و شامل دو سوئیت پرکننده کلاس B با کابینت پرکننده کلاس A، انبارداری، همراه با قابلیت آزمایشگاه کنترل کیفیت است و طبق گزارشات، ممیزی کیفیت مشتری موفقی را از یک شرکت بزرگ داروسازی دریافت کرده است.

او می‌گوید: «تاچ لایت اعتقادی دیرینه دارد که دانشمندان، مانند همه خلاق‌ها، در فضاهای زیبا بهترین عملکرد را دارند. اگرچه ممکن است در ظاهر منطقی به نظر نرسد که تاسیسات تولید GMP را در یک آبرسانی که به مدت 70 سال متروک بوده است، منطقی به نظر برسد، این سایت دارای ردپای بزرگی از ساختمان های زیبای ویکتوریایی است که اکنون تبدیل شده اند، یک ساختمان خیره کننده و نمادین را ارائه می دهند. تسهیلاتی که مکانی الهام بخش برای کار است.»

DNA پلاسمید تولید انبوه

Ohlson ادعا می کند که DNA اختصاصی استخوان سگ تاچ لایت (dbDNA™) بر چالش های فنی مرتبط با تولید انبوه DNA پلاسمید غلبه می کند. او توضیح می دهد که فناوری dbDNA ثبت شده یک ناقل DNA حداقل، خطی، دو رشته ای و بسته کووالانسی را از طریق فرآیند ساخت آنزیمی تولید می کند.

او می‌گوید: «dbDNA به‌طور منحصربه‌فردی برای ساخت سریع، مصنوعی و مقیاس‌پذیر DNA GMP با استفاده از یک ردپای کوچک و ساده قرار دارد. این فناوری می‌تواند ژن‌هایی از 500 جفت باز تا 20 کیلوبایت را ترکیب کند و توالی‌هایی را که معمولاً به‌عنوان DNA پلاسمیدی ناپایدار هستند، در خود جای دهد. E. coliمانند مواردی که در تولید ناقل ویروسی و mRNA یافت می شوند.

با توجه به نقش حیاتی آن در داروهای ژنتیکی، از جمله واکسن‌های mRNA و ژن‌درمانی، تقاضا برای DNA از سوی شرکت‌های بیوداروسازی به‌طور تصاعدی در حال افزایش است، که امکان ظهور کلاس‌های دارویی جدید مانند درمان‌های ویرایش ژن و درمان‌های جدید سرطان را فراهم می‌کند.

مقامات تاچ لایت می گویند که این شرکت قراردادهایی برای تامین بسیاری از ده شرکت برتر بیوداروسازی جهانی از جمله فایزر و لونزا دارد..