تیمبرولوز کنترل را به دست می گیرد، فرماندهی 2-0 سری را از سانز پیشی می گیرد


MINNEAPOLIS – تیم مینه‌سوتا تیمبرولوز خود را در موقعیتی قدرتمند می‌یابد و پس از پیروزی 105 بر 93 در بازی 2 در سه‌شنبه شب، با برتری 2-0 سری از فینیکس سانز پیش افتاد. تارگت سنتر برقی بود زیرا گرگ ها از دادگاه خانگی خود دفاع کردند و کنترل بهترین سریال هفت را به دست گرفتند و Suns را به جستجوی پاسخ رها کردند.

بازی در حالی آغاز شد که تیمبرولوز زودهنگام بازی را تنظیم کرد و در 2:48 اول به برتری 8-0 رسید و از سه حرکت اولیه سانز استفاده کرد. در حالی که فینیکس راه خود را برای بازگشت به بازی می‌جنگید، پس از کوارتر اول با نتیجه 24-21 عقب بود و با شوت ناگوار 7 بر 20 از زمین بازی را به ثمر رساند.

کوارتر دوم باعث شد که سانز برای مدت کوتاهی اولین برتری خود را در این بازی به دست بیاورد، به لطف یوسف نورکیچ که نتیجه را 26-24 کرد. برتری فینیکس به 8 امتیاز در این کوارتر رسید، اما تیمبرولوز حاضر نشد از بازی خارج شود، با 12 امتیاز مایک کانلی به مینه‌سوتا کمک کرد تا در فاصله 50-51 عقب بماند.

در اواخر کوارتر دوم، دوین بوکر، جیدن مک‌دانیلز را هل داد، و مک‌دانیلز با ضربه‌ای از خودش تلافی کرد و لایه‌ای از شدت به مسابقه‌ای که از قبل داغ شده بود اضافه کرد، تنش‌ها به پایان رسید.

کوارتر سوم ثابت شد که نقطه عطف بود، با پیش افتادن 63-60 توسط Suns قبل از اینکه تیمبرولوز کنترل را در دست بگیرد. مینه سوتا در یک دوندگی قاطع 10-0 پیش رفت، با تغییر متن و جلو افتادن امتیاز 70-63 در 3:30 مانده به پایان کوارتر. گرگ ها در فریم سوم محوری با نتیجه 28-20 از سانز پیش افتادند و در مرحله پایانی با نتیجه 78-71 به برتری رسیدند.

در کوارتر چهارم، تیمبرولوز فشار را افزایش داد و در یک بازی 11-0 حرکت کرد که اختلاف آنها را به 93-76 افزایش داد و 7:51 باقی مانده بود. این انفجار قاطع عملاً بازی را برای Suns که در طول شب برای یافتن ریتم تهاجمی خود تلاش می کردند از دسترس خارج کرد.

مبارزات Suns با مشکلات تیراندازی آنها مشخص شد، زیرا آنها کمتر از 45% از زمین و تنها 8 بر 22 از آن سوی قوس شوت زدند. تورنوورز نیز فینیکس را گرفتار کرد و این تیم 20 جابجایی انجام داد که منجر به کسب 31 امتیاز برای تیمبرولوز شد.

بوکر، گلزن اصلی تیم سانز، بازی ناامیدکننده‌ای داشت و در کوارتر چهارم 2:17 باقی مانده بود. او با 20 امتیاز در تیراندازی 6 از 13 به پایان رسید، اما از عمق مبارزه کرد، 1 بر 6 از محدوده سه امتیازی حرکت کرد، و در مقایسه با تنها 5 پاس گل، 6 جابجایی انجام داد.

کوین دورانت و بردلی بیل، دیگر اعضای سه گانه ستاره فینیکس، نتوانستند سستی را از بین ببرند و در یک شوت ناکارآمد 12 از 30 با یکدیگر 32 امتیاز گرفتند.

دردسرهای Suns با مصدومیت گریسون آلن تشدید شد، او که در کوارتر سوم پس از چرخاندن مچ پای راستش در 9:17 مانده به زمین کمک شد – همان چیزی که در بازی 1 پیچ خورد. عمق خورشید

از سوی دیگر، تیمبرولوز از فهرست بالا و پایین خود کمک‌هایی دریافت کرد و جیدن مک‌دانیلز با 25 امتیاز بالاترین امتیاز در پلی‌آف را در یک شوت 10 از 17 به دست آورد. مک دانیلز که عمدتاً به خاطر قدرت دفاعی‌اش شناخته می‌شود، تمام شب خاری در چشم سانز بود و هفت ریباند و سه پاس منجر به گل به گلزنی‌اش اضافه کرد.

“ما می توانیم آن را ببینیم. من می توانم آن را احساس کنم. من می توانم آنها را ببینم. این سخت است. هیچ کس دوست ندارد در مقابل نوع دفاعی که ما در حال حاضر بازی می کنیم، حرکت کند.

گوبرت، بهترین بازیکن دفاعی سال، دفاع خفه کننده تیمبرولوز را تقویت کرد، که سانس را به تنها 93 امتیاز محدود کرد – علامتی که فینیکس برای غلبه بر آن در این فصل تلاش کرده است، و در هنگام کسب امتیاز کمتر از 100، رکورد بد 1-5 را ثبت کرده است.

در حالی که مک دانیلز نمایش را در قسمت تهاجمی دزدید، تیمبرولوز کمک های ارزشمندی از بازیگران مکمل خود دریافت کرد. مایک کانلی و کارل-آنتونی تاونز، علیرغم اینکه در نیمه اول به دلیل مشکلات اشتباه محدود شدند، هر کدام با 18 امتیاز به بازی رسیدند و یک حمله متعادل ارائه کردند که باعث شد دفاع سانز تعادل نداشته باشد.

“ساختمان شگفت انگیز بوده است. هواداران غیرواقعی بودند.» مربی کریس فینچ با تمجید از انرژی و حمایت هواداران مینه سوتا گفت. بچه‌های ما انرژی خود را بالا برده‌اند و ما از همان ابتدا در خانه محبوس بودیم.»

با انتقال این سری به فینیکس برای بازی‌های 3 و 4، تیمبرولوز خود را در موقعیتی غبطه‌انگیز می‌بینند و از مزیت زمین‌های خانگی استفاده کرده‌اند و فشار را کاملاً روی شانه‌های Suns قرار می‌دهند. با این حال، تیم تمرکز خود را حفظ می کند و به خوبی می داند که نبرد هنوز به پایان نرسیده است.

بوکر پس از بازی با تحقیر گفت: «ما را از حساب نکنید. “این یک سریال به یک دلیل است.”

Suns، یک تیم آزمایش شده در نبرد که توسط بازیکنانی با کالیبر قهرمانی هدایت می شود، بدون شک یک بازگشت شدید در زمین خانه خود انجام خواهد داد. با پشت به دیوار، آنها باید ریتم تهاجمی خود را دوباره کشف کنند، چرخش ها را محدود کنند و راهی برای کاهش سرعت حمله متعادل تیمبرولوز بیابند.

برای مینه سوتا، نکته کلیدی حفظ شدت دفاعی و خونسردی خود، در حالی که به دریافت کمک‌ها از سراسر فهرست خود ادامه خواهد داد. تیمبرولوز توانایی خود را در این فصل در جاده ها ثابت کرده است، و آنها باید همان ذهنیت را در محیط خصمانه Footprint Center حمل کنند.

با پیشروی این سری، تنظیمات انجام می شود، استراتژی ها اصلاح می شود و مسابقه شطرنج بین دو مربی تشدید می شود. اما در حال حاضر تیمبرولوز دست بالا را در دست دارد و اعتماد به نفس آنها پس از دو پیروزی چشمگیر در زمین خانگی خود افزایش یافته است.

مسیر رسیدن به فینال NBA طولانی و دشوار است، اما تیمبرولوز گام مهمی رو به جلو برداشته است و سانز و بقیه لیگ را متحیر کرده است. گرگ‌ها با سرسختی دفاعی، گلزنی متعادل و باور تزلزل ناپذیر به توانایی‌هایشان، ثابت کرده‌اند که در این پلی‌آف‌ها نیرویی هستند که می‌توان با آن‌ها حساب کرد.

همانطور که کانون توجهات به فونیکس تغییر می کند، همه نگاه ها به سانز خواهد بود و منتظر خواهند بود ببینند که آنها به ناملایماتی که اکنون با آن روبرو هستند چگونه واکنش نشان می دهند. اما برای تیمبرولوز، این مجموعه فرصتی برای تثبیت وضعیت خود به عنوان یک مدعی قهرمانی قانونی است، تیمی که قادر به غلبه بر هر مانعی در مسیر دستیابی به جایزه نهایی بسکتبال است.

صحنه آماده شده است، خطوط نبرد ترسیم شده است، و درام پلی آف NBA همچنان در حال گسترش است. برای تیمبرولوز و طرفدارانشان، این برتری 2-0 سری گواهی بر سخت کوشی، فداکاری و اعتقاد تزلزل ناپذیر آنها به خودشان است. اما این سفر هنوز به پایان نرسیده است و آزمایش واقعی استعداد آنها در پیش است، زیرا آنها به سرزمینی متخاصم می روند و مصمم هستند که شک کنندگان را ساکت کنند و نام آنها را در تاریخچه NBA ثبت کنند.



منبع