نحوه مدیریت والدین تب در کودکان


والدین در پاسخ به نظرسنجی ملی بیمارستان کودکان CS Mott درباره سلامت کودکان، اقداماتی را که هنگام مشکوک شدن به تب فرزندشان انجام می دهند، فاش کردند.

از میان پاسخ دهندگان، 89 درصد عقیده داشتند که تب خفیف به بدن کودکان کمک می کند تا با عفونت مقابله کند. در مورد اندازه گیری دمای کودک، 75 درصد از والدین به محض متوجه شدن این مشکل اقدام می کنند، در حالی که 23 درصد منتظر می مانند تا ببینند آیا این مشکل بدتر می شود و 2٪ فقط در شرایط نادر دمای کودک خود را اندازه می گیرند.

هنگام اندازه‌گیری دمای کودک، 45 درصد از والدین این کار را از طریق اسکن پیشانی، 25 درصد از طریق دهان، 13 درصد از طریق اسکن گوش، 10 درصد از طریق زیر بغل و 3 درصد از طریق مقعد انجام می‌دهند. چهار درصد از والدین احساس می کنند که برای تشخیص وجود تب، لمس کردن کودکشان داغ است یا خیر.

اسکن دمای زیر بغل یا رکتوم بیشتر توسط والدین کودکان 0 تا 3 ساله انجام می شود. در میان والدین، 72 درصد معتقد بودند که روش اندازه‌گیری دما درست است، با این باور در 90 درصد والدینی که از طریق مقعد، 84 درصد از طریق دهان، 75 درصد با اسکن گوش، 70 درصد با اسکن پیشانی و 60 درصد از طریق زیر بغل دما را اندازه‌گیری می‌کنند، دیده می‌شود. .

65 درصد از والدین اطمینان خود را به توانایی تشخیص اینکه چه زمانی فرزندشان برای درمان تب به دارو نیاز دارد ابراز داشت. حداقل درجه حرارت برای دادن داروی تب بر به فرزندشان برای 35 درصد از والدین زیر 100.4 درجه فارنهایت، برای 50 درصد بین 100.4 تا 101.9 درجه فارنهایت و برای 15 درصد 102 درجه فارنهایت یا بالاتر بود.

شصت و پنج درصد از والدین گزارش کردند که همیشه یا معمولاً زمان هر دوز را هنگام تجویز داروی ضد تب به کودک خود ثبت می کردند، در حالی که 84 درصد گزارش کردند که همیشه یا معمولاً دمای کودک خود را قبل از دوز دیگر دوباره می گیرند. دو سوم والدین روش‌های جایگزین مانند استفاده از یک پارچه سرد را قبل از روی آوردن به دارو ترجیح می‌دهند.

هنگام گزارش نتایج این نظرسنجی، نظرسنجی ملی بیمارستان کودکان CS Mott درباره سلامت کودکان به والدین یادآوری کرد که کاهش دمای کودک باعث افزایش سرعت بهبودی بیماری نمی‌شود. این باور رایج که تب با درجه پایین به مقابله با عفونت کمک می کند با تحقیقات قبلی مطابقت دارد.

اگر والدین تصمیم بگیرند از دادن دارو به کودک خود اجتناب کنند، می توانند در حین استفاده از راهبردهای جایگزین مانند هیدراته نگه داشتن کودک و پوشیدن لباس های سبک، دما را کنترل کنند. هنگامی که تصمیم می‌گیرید با پزشک تماس بگیرید، والدین کودکان 0 تا 3 ماهه باید با هر تبی با پزشک تماس بگیرند، در حالی که والدین کودکان 4 تا 12 ماهه باید با پزشک تماس بگیرند اگر کودک علائمی مانند کاهش برون ده ادرار یا افزایش ادرار را نشان داد. شلوغی و کاهش فعالیت

ارجاع

تشخیص تب در کودکان نظرسنجی موت. 20 فوریه 2023. بازدید شده در 20 فوریه 2023. https://mottpoll.org/reports/figuring-out-fever-children?utm_source=National+Poll+on+Children%27s+Health+List&utm_campaign=f8b2f5d5utmut-0 =0_ba6e5a0194-f8b2f5d5ed-452286916