نظرسنجی نشان می‌دهد که بیشتر والدین می‌گویند هدف‌گذاری، تربیت آنها را بهبود می‌بخشد


نظرسنجی: اکثر والدین می گویند تعیین اهداف، تربیت آنها را بهبود می بخشد | اعتبار تصویر: © Studio Romantic – © Studio Romantic – stock.adobe.com.

غذای آماده:

  • اکثر والدین (71٪) تصمیمات یا اهداف شخصی خود را با زمان بندی های مختلف مانند سال نو (25٪)، شروع سال تحصیلی (9٪)، یا تولد (8٪) تعیین می کنند.
  • مادران (47%) بیشتر از پدران (35%) اهدافی را برای تغییر چیزی در مورد والدین خود ایجاد می کردند.
  • والدینی که اهدافی را تعیین می‌کردند، بهبودهایی را در مهارت‌های فرزندپروری خود گزارش کردند، 74 درصد اظهار داشتند که این اهداف آنها را والدین بهتری می‌سازد، و 85 درصد معتقد بودند که تأثیر مثبتی بر اخلاق کاری فرزندشان برای رسیدن به اهداف دارد.
  • والدین معمولاً اهدافی را برای صبورتر شدن (78%)، صرف زمان کمتر با تلفن خود (56%)، سازگاری بیشتر با نظم و انضباط (47%) و سالم تر شدن برای فرزندشان (52%) تعیین می کنند.
  • بخش قابل توجهی از والدین (53٪) گزارش کردند که فرزندان 11 تا 18 ساله آنها اهداف شخصی تعیین می کنند و والدین از این اهداف از طریق جشن (70٪)، پیوستن به تلاش ها (58٪)، پیگیری پیشرفت (52٪)، حمایت مالی (52٪) حمایت می کنند. 51٪، و ارائه پاداش (44٪).

بر اساس نظرسنجی ملی بیمارستان کودکان CS Mott در مورد سلامت کودکان، اکثر والدین کودکان 0 تا 18 سال گزارش کردند که تعیین اهداف برای خود و حمایت از فرزندانشان به بهبود مهارت های فرزندپروری آنها کمک کرده است.

این نظرسنجی نحوه نگرش والدین به تعیین اهداف مربوط به فرزندان خود را در موضوعات مختلف از تصمیمات سال نو گرفته تا تهیه میان وعده های سالم تر نشان می دهد.

گزارش نظرسنجی، یک نظرسنجی ملی نماینده خانوار، در آگوست 2023 بر روی یک گروه طبقه بندی شده تصادفی از والدین برای حداقل 1 کودک 0 تا 18 ساله (n = 2044) اجرا شد.

اکثر والدین، 71 درصد که در نظرسنجی شرکت کردند، اظهار داشتند که تصمیماتی می گیرند یا اهداف شخصی تعیین می کنند. یک چهارم از این والدین در سال نو، 9 درصد در شروع سال تحصیلی و 8 درصد در روز تولد هدف گذاری می کنند.

وقتی صحبت از مادران و پدران می شود، تقریباً نیمی (47٪) از مادران اظهار داشتند که اهدافی را برای تغییر چیزی در مورد والدین خود ایجاد کرده اند. در میان پدران، 35٪ اهدافی را برای تغییر روش های فرزندپروری خود ایجاد کردند.

برای کسانی که اهداف والدینی را ایجاد کرده‌اند، 74 درصد گفته‌اند که این اهداف آنها را به والدین بهتری تبدیل کرده است، و 85 درصد اظهار داشتند که بر این باورند که تأثیر پایین‌دستی بر اخلاق کاری فرزندشان برای رسیدن به هدف داشته است.

یک هدف بزرگ در میان والدین (78٪) صبورتر شدن با فرزندشان بود. پنجاه و شش درصد از والدین هدف خود را صرف وقت کمتر با تلفن خود تعیین کرده اند، در حالی که 47 درصد گفته اند که می خواهند با نظم و انضباط سازگارتر باشند.

جنبه سلامتی نقش مهمی در این نظرسنجی داشت، زیرا 52 درصد از والدین اهدافی برای سلامت فرزند خود دارند. فراتر از خودشان، 48 درصد از والدین گفتند که هدفشان ارائه وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های سالم‌تر است و 37 درصد می‌خواهند با فرزندشان ورزش کنند.

بر اساس این نظرسنجی، مادران بیشتری در مقایسه با پدران برای ورزش کردن با فرزندشان و تهیه میان وعده های سالم تری هدف گذاری می کنند (به ترتیب 41 درصد در مقابل 30 درصد و 55 درصد در مقابل 38 درصد).

برای والدین کودکان 11 تا 18 ساله، 53 درصد اظهار داشتند که فرزندشان اهداف شخصی مانند کسب نمرات خوب یا بهبود عملکرد مدرسه را تعیین کرده است (68 درصد).

در سایر زمینه‌ها، 52 درصد از والدین اعلام کردند که فرزندشان هدفی از فعالیت، 43 درصد هدف ورزشی، 40 درصد برای کسب درآمد و 40 درصد دیگر اهدافی را در مورد عادات غذایی و تغذیه تعیین کرده‌اند.

والدین نشان دادند که کودکان 15 تا 18 ساله با احتمال بیشتری اهداف مرتبط با تغذیه سالم و ورزش را تعیین می کنند، در حالی که کودکان 11 تا 14 ساله بیشتر احتمال دارد چیز جدیدی را امتحان کنند.

نحوه حمایت والدین از اهداف فرزندشان نیز مورد نظرسنجی قرار گرفت و 70 درصد از والدین گزارش دادند که تلاش کودک برای بهبود را جشن گرفتند. بیش از نیمی از والدین (58٪) گفتند که با پیوستن به فرزند خود در تلاش برای رسیدن به هدف از آنها حمایت می کنند.

بیش از نیمی از والدین (52٪) کمک می کنند تا پیشرفت هدف را با فرزندشان پیگیری کنند، 51٪ گفتند که حمایت مالی کرده اند، و 44٪ گفتند که اگر فرزندشان به هدف برسد، پاداش هایی ارائه کرده اند.

بیمارستان کودکان CS Mott خاطرنشان می کند که استراتژی های خاصی مانند برنامه ریزی یا استفاده از برنامه های بهره وری می تواند به توانایی آنها در دستیابی به اهدافی که برای خود و فرزندشان تعیین کرده اند کمک کند.

اهداف باید نسبتاً «کوتاه‌مدت» برای بچه‌های کوچک‌تر باشند، که می‌توان با رفتن از یک ایده کلی به یک هدف خاص تسهیل کرد.

در مجموع، این روش‌ها و گزارش نشان می‌دهد که «توانایی برای تعیین هدف و تلاش برای رسیدن به آن یک مهارت مفید در طول زندگی خواهد بود، بنابراین کودک به همان اندازه که نتیجه آن تلاش‌هاست، افتخار می‌کند».

ارجاع:

تصمیم گیری برای مشارکت: تعیین هدف برای والدین و فرزندان. نظرسنجی ملی بیمارستان کودکان CS Mott در مورد سلامت کودکان. بیانیه مطبوعاتی. 18 دسامبر 2023. مشاهده شده در 31 ژانویه 2024.



منبع