یادآوری پیام متنی جذب واکسن آنفولانزای کودکان را بهبود می بخشد


با توجه به داده‌های منتشر شده امروز، پیامک «تارنج» برای والدین که اهمیت واکسیناسیون آنفولانزا را برای فرزندانشان با شرایط پزشکی با خطر خاص (SRMCs) یادآوری می‌کند، یک رویکرد مؤثر برای بهینه‌سازی دریافت واکسن بود. در حالی که بسیاری از پزشکان در یک محیط بالینی یادآوری می کنند، جذب واکسیناسیون آنفولانزا در این جمعیت کمتر از حد مطلوب بوده است.

نتایج کارآزمایی نشان داد که مداخله تحریکی یادآور پیامک والدین باعث افزایش جذب واکسیناسیون شد، با نرخ واکسیناسیون آنفلوآنزا 38.6 درصد در گروه مداخله پیام کوتاه در مقایسه با 26.2 درصد در گروه کنترل. نسبت شانس تعدیل شده برای واکسیناسیون در گروه پیام کوتاه 1.79 بود که نشان دهنده افزایش قابل توجهی در جذب واکسیناسیون است.

علاوه بر این، زمان تا واکسیناسیون در میان شرکت‌کنندگان پیام کوتاه با نسبت خطر تعدیل‌شده 1.67 به طور قابل‌توجهی کمتر بود. برای شرکت‌کنندگانی که تا 15 ژوئن به‌طور تصادفی انتخاب شدند، نسبت به‌طور قابل‌توجهی که مداخله پیامکی را دریافت کردند، در طول دوره تحویل بهینه از آوریل تا ژوئن واکسینه شدند.

یادآوری های پیامکی به طور موثر جذب واکسن آنفولانزا را افزایش می دهد

یافته های کارآزمایی انجام شده توسط دکتر جین تاکرمن، دانشکده پزشکی آدلاید، دانشگاه آدلاید، و تیمی از تحقیقات، پیامدهای کلیدی را برای افزایش کارآمد تعداد کودکان و نوجوانانی که واکسن آنفولانزا دریافت می کنند، ارائه کرد، که برای آن ها بسیار مهم است. با شرایط پزشکی مزمن که آنها را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد.

این نه تنها یک رویکرد بهینه است، بلکه مداخله تحریکی یادآوری پیامک والدین یک استراتژی ساده و کم هزینه است که می تواند به راحتی در محیط های مراقبت های بهداشتی برای بهبود نرخ واکسیناسیون در این جمعیت پیاده سازی شود. محققان اظهار داشتند که توضیح احتمالی برای اثربخشی مداخله این است که برجستگی توصیه واکسیناسیون را افزایش داده و آن را در ذهن والدین برجسته تر می کند.

یادآوری پیامکی همچنین ممکن است برای والدین درخواستی راحت و به‌موقع برای برنامه‌ریزی و شرکت در قرار ملاقات واکسیناسیون ارائه دهد. این مطالعه مقبولیت یا رضایت از مداخله را ارزیابی نکرد، که می تواند زمینه ای برای تحقیقات آینده باشد.

محافظت از بیماران اطفال در برابر پیامدهای نامطلوب آنفولانزا

در این کارآزمایی 600 بیمار زیر 18 سال شرکت کردند که جوانترین بیماران حداقل 6 ماهه بودند. همه بیماران شرکت‌کننده با یک وضعیت پزشکی پرخطر تشخیص داده شده بودند و در طول فصل واکسیناسیون آنفولانزای فصلی استرالیا (آوریل تا آگوست 2021) طی یک دوره 5 ماهه یک قرار سرپایی فوق تخصص داشتند.

بیماران به طور تصادفی در دو گروه کنترل یا گروه مداخله پیامکی، که شامل تکان دادن پزشک و یک تلنگر یادآوری پیامکی اضافی به والدین بود، قرار گرفتند. محققان اظهار داشتند که نتیجه اولیه واکسیناسیون آنفولانزا است، همانطور که توسط ثبت واکسیناسیون استرالیا تأیید شده است.

محققان اظهار داشتند که چندین محدودیت وجود دارد، از جمله طراحی یک سایت و استفاده از داده های اداری برای تایید وضعیت واکسیناسیون. این آزمایش همچنین در طول همه‌گیری COVID-19 انجام شد که ممکن است بر رفتار واکسیناسیون و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی تأثیر داشته باشد.

تیم به این نتیجه رسید که نتایج مزایای بالقوه تحریکات والدین-پزشک را برای بهبود نرخ واکسیناسیون در میان کودکان و نوجوانان با شرایط پزشکی پرخطر، و همچنین اهمیت اجرای استراتژی‌های کم‌هزینه و مقیاس‌پذیر برای بهینه‌سازی جذب واکسن را برجسته می‌کند. تحقیقات آینده می‌تواند تعمیم یافته‌ها را به سایر محیط‌ها و جمعیت‌های مراقبت‌های بهداشتی بررسی کند و مکانیسم‌های زیربنایی اثربخشی مداخله را شناسایی کند.

این مقاله در ابتدا توسط نشریه خواهر ما HCP Live منتشر شد.

ارجاع

تاکرمن جی، هارپر کی، سالیوان تی آر، و همکاران. هشدار خدمت پیام کوتاه برای والدین و دریافت واکسن آنفولانزا در کودکان و نوجوانان با شرایط پزشکی در معرض خطر ویژه: کارآزمایی بالینی تصادفی‌سازی شده Flutext-4U. JAMA Pediatr. منتشر شده آنلاین 20 فوریه 2023. doi:10.1001/jamapediatrics.2022.6145