تحقیقات با بودجه NIH برای توسعه ابزار پیش بینی شدت ذات الریه برای بهبود مراقبت های اضطراری از کودکان


تاد فلورین، MD، MSCE، از بیمارستان کودکان Ann & Robert H. Lurie در شیکاگو اخیراً یک کمک مالی 5.8 میلیون دلاری از موسسه ملی قلب، ریه و خون (NHLBI) برای یک مطالعه چند مرکزی برای استخراج و تأیید گسترده اولین اورژانس دریافت کرد. نمره شدت ذات الریه اکتسابی از جامعه کودکان مبتنی بر بخش (ED) (PedCAPS). این نمره عینی به جلوگیری از بسیاری از بستری‌های غیرضروری در کودکان با خطر کم پیامدهای شدید کمک می‌کند، در حالی که درمان‌های متمرکزتر را به نسبت کمتری از کودکان در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید هدف قرار می‌دهد.

اگرچه پنومونی اکتسابی از جامعه (CAP) یکی از شایع‌ترین عفونت‌های جدی در کودکان و دلیل اصلی مراجعه کودکان به مراقبت‌های اورژانسی است، هیچ ابزار معتبری برای پیش‌بینی شدت بیماری در کودکان وجود ندارد. نمرات خطر CAP معمولاً در بزرگسالان استفاده می شود، تصمیمات بستری شدن در بیمارستان را بهبود می بخشد و استفاده غیر ضروری از آنتی بیوتیک ها را کاهش می دهد.

دکتر دکتر می گوید: «بدون ابزارهای عینی و مبتنی بر شواهد، تصمیمات مدیریت پنومونی ناکارآمد و بالقوه نادرست هستند، که منجر به آزمایش، درمان و بستری غیرضروری در کودکان کم خطر یا تأخیر در درمان های بسیار مهم در افرادی که در معرض خطر بالای بیماری شدید هستند، می شود. فلورین، مدیر برنامه تحقیقاتی Grainger در پزشکی اورژانس کودکان در کودکان Lurie و دانشیار اطفال در دانشکده پزشکی Feinberg دانشگاه نورث وسترن. “من خوش بینی زیادی دارم که امتیاز PedCAPS علاوه بر تضمین مراقبت عادلانه برای کودکان مبتلا به این عفونت رایج کودکان، نتایج سلامت، کیفیت زندگی، مقاومت ضد میکروبی و استفاده از منابع را بهبود بخشد.”

این مطالعه از زیرساخت‌های قوی، تجربه و تخصص شبکه تحقیقات کاربردی مراقبت‌های اورژانسی کودکان (PECARN) بهره می‌برد. برای به دست آوردن امتیاز PedCAPS، دکتر فلورین و همکارانش 2000 کودک مبتلا به CAP را در یکی از هفت ED PECARN در طول دو سال ثبت نام خواهند کرد. سپس آنها 2000 کودک دیگر مبتلا به CAP را در هفت ED مختلف PECARN در طی دو سال آینده ثبت نام خواهند کرد تا ابزار ارزیابی خطر را به صورت خارجی اعتبار سنجی کنند. علاوه بر این، آنها ارزیابی خواهند کرد که آیا نشانگرهای زیستی، مانند پروتئین واکنشی c، پروکلسیتونین، پروآدرنومدولین، و تشخیص ویروسی، می‌توانند دقت پیش‌بینی یک ابزار پیش‌بینی خطر صرفاً بالینی را بهبود بخشند یا خیر.

دکتر فلورین گفت: “PedCAPS پارادایم مدیریت ED پنومونی در کودکان را تغییر خواهد داد و از تصمیمات ذهنی به سمت یک رویکرد جدید و عینی حرکت می کند که در آن برآوردهای فردی و مبتنی بر شواهد خطر می تواند دقت تصمیم گیری بالینی را افزایش دهد و بهبود بخشد.”

تحقیقات در بیمارستان کودکان Ann & Robert H. Lurie در شیکاگو از طریق موسسه تحقیقات کودکان Stanley Manne انجام می شود. مؤسسه تحقیقاتی Manne بر بهبود سلامت کودکان، دگرگونی پزشکی کودکان و تضمین آینده‌ای سالم‌تر از طریق پیگیری بی‌وقفه دانش متمرکز است. Lurie Children’s به عنوان یکی از برترین بیمارستان های کودکان کشور توسط US News & World Report رتبه بندی شده است. این مرکز آموزش اطفال برای دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن فاینبرگ است. تحقیقات متمرکز بر پزشکی اورژانس در کودکان Lurie از طریق برنامه تحقیقاتی Grainger در پزشکی اورژانس کودکان انجام می شود.