ابزار جدید خطر بستری مجدد در بیمارستان را برای کودکان قبل از ترخیص پیش بینی می کند


بر اساس مطالعه ای که در بیمارستان کودکان Ann & Robert H. Lurie در شیکاگو منتشر شده است، می توان از داده های پرونده الکترونیک سلامت در دسترس (EHR) برای شناسایی قابل اعتماد خطر بستری مجدد برای کودکان در تمام سنین که مبتلا به CDH هستند در حالی که هنوز در بیمارستان هستند استفاده کرد. مجله شبکه JAMA باز است. ابزار جدید توسعه یافته و تایید شده در تلاش برای کاهش بستری شدن در بیمارستان در عرض 30 روز پس از ترخیص کلیدی خواهد بود، که همچنین باید به آزادسازی تخت‌های بیمارستانی کمیاب کودکان کمک کند.

دنیس ام. گودمن، نویسنده اصلی، MD، MS، پزشک مراقبت های ویژه در Lurie Children’s و نویسنده اصلی این مقاله می گوید: «اگرچه پذیرش مجدد در بیمارستان یک معیار کیفیت است، تا به حال ابزار جامع و قابل استفاده ای برای پیش بینی خطر بستری مجدد کودکان قبل از ترخیص نداشته ایم. استاد اطفال در دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن. “دانستن اینکه کدام کودکان به احتمال زیاد به زودی پس از اقامت اولیه به بستری شدن مجدد در بیمارستان نیاز دارند، به ما این امکان را می دهد که برنامه ریزی ترخیص پیشگیرانه و تمرکز بهتری برای کاهش خطر بالای بستری مجدد داشته باشیم.”

دکتر گودمن و همکارانش از داده‌های مربوط به سه سال ترخیص در Lurie Childrens استفاده کردند تا مجموعه‌ای از سه مدل پیش‌بینی بستری مجدد را برای کودکان در تمام سنین، از جمله نوزادان کمتر از 28 روز، استخراج و تأیید کنند. برای محاسبه خطر بستری مجدد، این مدل‌ها داده‌های جمعیت شناختی و اجتماعی-اقتصادی از EHR و همچنین متغیرهای بالینی مانند طول مدت اقامت مداوم، استفاده از درمان‌های خاص و بستری‌های قبلی را اعمال می‌کنند.

دکتر گودمن گفت: «یکی از نقاط قوت مدل‌های پیش‌بینی ما این است که برای پیاده‌سازی در EHR در طول اقامت در بیمارستان و تغییر با شرایط بالینی طراحی شده‌اند». “ریسک پذیرش مجدد را می توان روزانه دوباره محاسبه کرد، که به ما این فرصت را می دهد تا برنامه ریزی ترخیص را در زمان واقعی انجام دهیم.”

کاهش خطر بستری مجدد همچنین به بیمارستان‌ها کمک می‌کند تا تخت‌های کودکان را در دسترس قرار دهند، که به طور فزاینده‌ای در شیکاگو، در سراسر ایلینوی و در سطح ملی کمیاب می‌شوند.

متیو ام دیویس، نویسنده ارشد، دکتر MAPP، رئیس بخش اطفال، اضافه کرد: «با توجه به کمبود رو به رشد تخت‌های کودکان، بسیار مهم است که احتمال بازگشت کودک به بیمارستان ظرف 30 روز کاهش یابد. در دانشکده پزشکی فینبرگ کودکان و دانشگاه نورث وسترن لوری. ما معتقدیم که ابزار پیش‌بینی بستری مجدد ما جامع‌ترین ابزار موجود برای بیمارستان‌ها است تا نیازهای پیش‌بینی‌شده کودکان و خانواده‌هایشان را قبل از ترخیص برطرف کند و در نتیجه خطر بستری مجدد را کاهش دهد.»

تحقیقات در بیمارستان کودکان Ann & Robert H. Lurie در شیکاگو از طریق موسسه تحقیقات کودکان Stanley Manne انجام می شود. مؤسسه تحقیقاتی Manne بر بهبود سلامت کودکان، دگرگونی پزشکی کودکان و تضمین آینده‌ای سالم‌تر از طریق پیگیری بی‌وقفه دانش متمرکز است. Lurie Children’s به عنوان یکی از برترین بیمارستان های کودکان کشور رتبه بندی شده است US News & World Report. این مرکز آموزش اطفال برای دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن فاینبرگ است.