ویدیوی آموزشی پس از ترخیص می تواند به والدین در مدیریت تب های کودکان کمک کند


بر اساس یافته های یک مطالعه جدید، یک ابزار آموزشی ویدیویی جدید ارائه شده در ترخیص از بخش اورژانس اطفال ممکن است به والدین یا سرپرستان کمک کند مراقبت های سرپایی کودک خود را به طور موثرتری مدیریت کنند.

در پوستری ارائه شده در کنفرانس ملی انجمن ملی پرستاران کودکان (NAPNAP) 2024 در دنور، CO، تیمی از محققان مستقر در کارولینای شمالی مشاهده کردند که والدینی که به دنبال مراقبت از فرزندان خود در شهری بودند، بیمارستان کودکان آکادمیک با یک فیلم آموزشی همراه با بیماران ترخیص شده در مورد نحوه مدیریت تب در خانه، رضایت کلی را ارائه کرد.

این یافته‌ها از یک جزء بصری افزوده به فرآیند ترخیص و مستندات، به خاطر آموزش پزشک به والدین در مورد بهترین شیوه‌ها، و همچنین برای کاهش خطر پذیرش مجدد یا تخصیص ناکارآمد مراقبت برای کودکان، پشتیبانی می‌کنند.

به سرپرستی ملیسا ام. اسگود، DNP، از مرکز پزشکی ویک فارست باپتیست و بیمارستان کودکان برنر در وینستون-سالم، محققین به دنبال ارزیابی اثربخشی یک ویدیوی جدید دستورالعمل ترخیص شدند که برای والدین/ سرپرستانی که با فرزندان خود در بخش اورژانس کودکان مراجعه می کنند طراحی شده است. که ممکن است نیاز به نظارت بر خطر تب در خانه داشته باشد. آنها علاوه بر این می خواستند رضایت والدین را از ویدیوی مذکور جلب کنند.

همانطور که آنها اشاره کردند، تب یک علت بسیار شایع برای مراجعه به اورژانس کودکان در سطح کشور است – خطری برای سلامتی که ممکن است اغلب توسط والدین به اشتباه تفسیر شود. درک نادرست دستورالعمل‌های ترخیص، به‌ویژه در مورد خطر فعلی تب، ممکن است منجر به افزایش قابل‌توجه خطر اثرات منفی سلامتی از جمله بستری مجدد شود.

محققان نوشتند: «در محیط ED، اشکال متعددی از آموزش ترخیص وجود دارد، و روش استاندارد ما در قالب دستورالعمل‌های مکتوب بود. «دستورالعمل‌های کتبی ترخیص معمولاً در سطوح سواد هستند که از توانایی عمومی برای خواندن و درک فراتر می‌رود.»

آزگود و همکارانش یک کد QR را در دستورالعمل‌های ترخیص کتبی جاسازی کردند که به ویدیویی که توسط پزشک میزبانی می‌شد پیوند داشت و تعدادی از موضوعات مرتبط را برای مدیریت تب کودکان بررسی می‌کرد، از جمله:

  • علت تب
  • تعاریف دمایی تب
  • استراتژی های مدیریت
  • اقدامات احتیاطی بازگشت
  • دستورالعمل های پیگیری
  • نحوه صحیح تجویز استامینوفن و ایبوپروفن مبتنی بر وزن

آنها علاوه بر این، یک نظرسنجی برای ارزیابی رضایت والدین از ویدیو، و همچنین یک پرسشنامه تب برای ارزیابی میزان حفظ دانش آنها از فیلم آموزشی ارائه کردند. شرکت‌کنندگان واجد شرایط کارآزمایی، والدین/ سرپرستان بیماران اطفال انگلیسی زبان بودند که تب در ED تشخیص داده شد. شرکت‌کنندگان واجد شرایط علاوه بر این دارای یک تلفن هوشمند یا دستگاه مشابه برای دسترسی به ویدیوی آموزشی بودند.

ارزیابی نهایی شامل 20 شرکت کننده بود که پرسشنامه تب، نظرسنجی رضایتمندی و اطلاعات دموگرافیک 27 شرکت کننده کلی که کد QR را باز کردند را تکمیل کردند. 2 شرکت‌کننده دیگر نظرسنجی را تکمیل کردند و اظهار داشتند که فیلم آموزشی را تماشا نکرده‌اند. هفده (85%) زن و 15 نفر (75%) خود را به عنوان مادر بیمار کودک معرفی کردند. 13 نفر (65%) سفیدپوست بودند. نیمی از تمام شرکت کنندگان فارغ التحصیل دانشگاه یا بالاتر بودند.

شرکت کنندگان با تحصیلات بیش از 12 سال میانگین بالاتری را در پرسشنامه تب نسبت به افراد با 12 سال ≤ کسب کردند.پ = 0.003). علاوه بر این، بیمارانی که به عنوان سفید شناسایی شده بودند، امتیاز بالاتری نسبت به افراد یک گروه اقلیت داشتند.پ = 0.1084). همچنین مادران با سایر روابط با کودک امتیاز بالاتری نسبت به سرپرستان داشتند.پ = 0.5344).

با توجه به رضایت، والدین / سرپرستان زن در درجه اول از فیلم آموزشی “بسیار راضی” بودند (پ = .999). افرادی که دارای تحصیلات بالای 12 سال بودند نیز به احتمال زیاد از این ویدیو رضایت بیشتری داشتند (پ = 0.5594).

اگرچه مطالعه به دلیل حجم نمونه کوچک، روش غیرتصادفی‌سازی و این واقعیت که پرسشنامه محدود به شرکت‌کنندگان انگلیسی زبان بود، محدود بود، تیم به این نتیجه رسید که ویدیوی آموزشی جدید ممکن است به درد والدین و سرپرستان پس از ترخیص کمک کند.

آنها نوشتند: “ارتباطات کامل و آموزش ترخیص بخشی جدایی ناپذیر از ارائه مراقبت از بیمار است.”

منابع

ازگود ام ام، جانسون AB. بهبود آموزش تخلیه تب در بخش اورژانس کودکان در طول همه‌گیری کووید. مقاله ارائه شده در: کنفرانس ملی NAPNAP در مراقبت های بهداشتی کودکان. 13 – 16 مارس 2024. Denver, CO.



منبع