پزشکان خانواده خواستار طرح ملی برای خروج از وضعیت اضطراری بهداشت عمومی COVID-19 هستند


با پایان یافتن همه‌گیری COVID-19 در سیاست‌های دولت، کارهای زیادی باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که پزشکان درهای خود را باز نگه می‌دارند و بیماران به مراقبت‌های بهداشتی کافی دسترسی دارند.

رئیس جمهور جو بایدن اعلام کرد که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی COVID-19 (PHE) و اعلام وضعیت اضطراری ملی در 11 مه به پایان می رسد. طبق گفته تنظیم کنندگان فدرال هنوز باید تعدادی از تغییرات سیاستی بالقوه را که می تواند بر مراقبت های اولیه در ماه ها و سال آینده تأثیر بگذارد رسیدگی کنند. آکادمی پزشکان خانواده آمریکا (AAFP).

Sterling N. Ransone Jr., MD, FAAFP
آکادمی پزشکان خانواده آمریکا

گفت: «با توجه به اینکه بسیاری از این تغییرات سیاستی نزدیک به سه سال است که اعمال شده‌اند و در برخی موارد پوشش مراقبت‌های بهداشتی و چشم‌انداز زایمان را به‌طور قابل‌توجهی تغییر داده‌اند، انتقال از FHE فدرال می‌تواند باعث اختلالات قابل توجهی برای پزشکان و بیماران شود». نامه 14 فوریه از سوی رئیس هیئت مدیره AAFP Sterling N. Ransone Jr., MD, FAAFP. این سازمان از دولت رئیس‌جمهور خواست «برنامه‌ای جامع برای رفع انعطاف‌پذیری‌ها و مقامات معافیت موجود در PHE منتشر کند، و همچنین از اختیارات آن برای به حداقل رساندن اختلال استفاده کند».

چه چیزی در خطر است

نامه هشت صفحه ای فعلی AAFP حداقل در شش زمینه توصیه هایی داشت که بر مراقبت های اولیه در سراسر کشور تأثیر می گذارد:

  • از دسترسی عادلانه و مقرون به صرفه به واکسن‌ها، درمان‌ها و آزمایش‌های کووید-۱۹ محافظت کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که پزشکان می توانند واکسن های کووید-19 را پس از انتقال به بازار تجاری خریداری و ذخیره کنند، از جمله با توجه به تورم نامناسب قیمت. پس از انتقال واکسن ها به بازار تجاری، AAFP «عمیقاً نگران» در مورد مقرون به صرفه بودن واکسن برای بزرگسالان بدون بیمه است. اگر هزینه های اولیه بیش از حد بالا باشد و بیمه های سلامت قیمت های بازار واکسن ها را پوشش ندهند، ممکن است پزشکان ترجیح دهند آن را ارائه نکنند.
  • از مختل شدن پوشش سلامت از راه دور Medicare و اختلال در پرداخت جلوگیری کنید. کنگره انعطاف‌پذیری‌های فعلی سلامت از راه دور را تا سال 2024 گسترش داده است. مراکز ایالات متحده برای خدمات مدیکر و مدیکید (CMS) باید خط‌مشی‌های خود را تغییر دهد تا این گسترش را منعکس کند، و کنگره و دولت باید سیاست‌های دائمی برای سلامت از راه دور ایجاد کنند.
  • از دسترسی بیماران به درمان اختلال مصرف مواد افیونی نجات دهنده از طریق سلامت از راه دور محافظت کنید. انعطاف‌پذیری‌ها برای نسخه‌ها باید دائمی باشد، به ویژه برای اینکه دسترسی به بوپرنورفین از طریق سلامت از راه دور مختل نشود.
  • به طور دائم به پرداخت مدیکر برای نظارت مجازی ساکنان اجازه دهید و استثناء مراقبت های اولیه مدیکر را گسترش دهید. این گسترش «می‌تواند به بهبود استفاده از خدمات مراقبت پیشگیرانه توصیه‌شده با ارزش کمک کند»، به‌ویژه به این دلیل که ذینفعان مراقبت‌های پیشگیرانه‌ای را که در طول همه‌گیری دریافت نکرده‌اند، دریافت نکرده‌اند. این نامه شامل حداقل 21 کد بود که باید در استثنای مراقبت های اولیه گنجانده شود.
  • موانع اداری، هزینه و سایر موانع را برای بیمارانی که به دنبال درمان و کمک فدرال برای کووید طولانی مدت هستند، بردارید. AAFP گفت: “پزشکان خانواده و سایر پزشکان مراقبت های اولیه نقش اصلی را در تشخیص، مدیریت و درمان طولانی مدت کووید ایفا می کنند.”

بعدش چی؟

نامه AAFP به دنبال انتشار 9 فوریه، “برگه اطلاعات: نقشه راه انتقال اضطراری بهداشت عمومی COVID-19” توسط وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS) آمده است.

به طور کلی، واکسن‌ها و درمان‌های کووید-19، مجوزهای استفاده اضطراری برای آن‌ها، و انعطاف‌پذیری بهداشت از راه دور Medicare و Medicaid تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند.

HHS تصدیق کرد برخی از معافیت‌های Medicare و Medicaid و انعطاف‌پذیری‌های گسترده برای ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در 11 می یا تا شش ماه بعد پایان می‌یابد. پوشش آزمایش کووید-19، الزامات گزارش برای نتایج آزمایشگاهی و ایمن‌سازی، خط‌مشی‌هایی که بر عملکرد بالینی و زنجیره‌های تأمین تأثیر می‌گذارند، و برخی مصونیت‌های مربوط به مسئولیت از طریق قانون آمادگی عمومی و آمادگی اضطراری، همه تغییر خواهند کرد.

توانایی توزیع مواد کنترل شده با پایان PHE تغییر می کند، اما اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده قوانینی را برای گسترش این “انعطاف پذیری ها در شرایط خاص بدون هیچ گونه شکافی در مراقبت” وضع خواهد کرد و اطلاعات به زودی ارائه می شود.

برای ماه‌ها، پزشکان و تنظیم‌کننده‌های دولتی سؤالات و پیشنهاداتی را درباره پایان PHE COVID-19 مطرح کرده‌اند. در ژوئن 2022، AAFP ایجاد یک طرح ملی را پیشنهاد کرد و در آگوست سال گذشته، رهبران CMS “ایجاد یک نقشه راه برای پایان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی COVID-19” را منتشر کردند.

این مقاله توسط نشریه خواهر ما Medical Economics منتشر شده است.