گنجاندن تست صفحه نمایش تعاملی سریع برای ASD در مراقبت های اولیه


اختلال طیف اوتیسم | اعتبار تصویر: © آفریقا استودیو – © آفریقا استودیو – stock.adobe.com.

بر اساس این جلسه، “مدل های جدید غربالگری و تشخیص اوتیسم در کودکان خردسال با زمینه های فرهنگی متنوع در مراقبت های اولیه” ارائه شده در نشست انجمن های آکادمیک اطفال 2023، یک سیستم کارآمدتر برای غربالگری کودکان نوپا در معرض خطر بالای اختلال طیف اوتیسم. ASD) مورد نیاز است.

ارائه دهندگان رولا چویری، MD، کریستینا باه، MD، MPH، Sangeeta Elhence، MD، FAAP، Jocelyn Guggenheim، CPNP-PC، و Valerie Tokatli، BA، به مشکلات مربوط به وضعیت فعلی تشخیص ASD توجه می کنند. کمبود متخصصین تشخیص ASD، تشخیص تاخیری، جمعیت کم خدمات، و زمان انتظار تا 12 ماه در ایالات متحده نمونه هایی هستند که به نیاز به یک سیستم غربالگری کارآمد ASD کمک می کنند.

شناسایی زودهنگام و مداخله ASD فواید متعددی برای بیمار دارد و می تواند مسیر رشد کودک را تغییر دهد. مدارهای عصبی، پایه های یادگیری، رفتار و سلامت به گفته نویسندگان، در طول 3 سال اول زندگی بسیار انعطاف پذیر هستند. بنابراین، رشد اجتماعی و عاطفی اولیه و سلامت جسمانی می تواند پایه و اساس رشد مهارت های شناختی و زبانی را فراهم کند.

با شیوع اوتیسم اخیراً گزارش شده از هر 36 کودک 1 نفر، تشخیص زودهنگام برای خدمات اولیه کلیدی است. به گفته نویسندگان، کمتر از نیمی (42٪) از کودکان مبتلا به ASD ارزیابی رشد را تا 3 سالگی دریافت کردند. برای 19 درصد از کودکان مبتلا به ASD، ارزیابی های رشدی بین سنین 3 تا 4 سال انجام شد، در حالی که 39 درصد از کودکان مبتلا به ASD ارزیابی رشد را بعد از 4 سالگی دریافت کردند.

این جلسه نشان داد که غربالگر سطح 2 ASD ایده آل، ابزاری است که در بیماران 18 تا 36 ماهه قابل اعتماد است، آموزش آن برای مربیان دوران کودکی، پزشکان اطفال، پرستاران و پزشکان پرستاری آسان است، و به خوبی بین کودکان نوپا مبتلا به ASD و افراد غیر مبتلا به آن تمایز قائل می شود. -ASD، و به خوبی با جریان های پرمشغله تمرین و تنظیمات بالینی مختلف مطابقت دارد.

تست غربالگری تعاملی سریع برای اوتیسم در کودکان نوپا (RITA-T) به زبان تکیه نمی کند، شامل 9 مطبوعات تعاملی است که ساختارهای رشدی تاخیری در ASD را ارزیابی می کند، برای افراد 18 تا 36 ماهه معتبر است و دارای یک برگه امتیازدهی است که می تواند به چندین زبان ترجمه شده است. بر اساس یک الگوی RITA-T که توسط نویسندگان جلسه ارائه شده است، نمرات کمتر از 12 خطر کم برای ASD هستند، نمرات 12 تا 16 به معنی خطر متوسط ​​برای ASD هستند، و نمرات بیشتر از 16 نتایجی هستند که به احتمال زیاد با ASD مرتبط هستند. هر مطبوعات مبتنی بر بازی به ادغام 1 یا 2 ساختار از جمله توجه مشترک، حل مشکل بصری، عاملیت انسانی، آگاهی اجتماعی، ارتباطات و خودآگاهی نگاه می کند. سه مورد نیز مربوط به سطح رشد کودک است که کد C برای شناخت دارد. پرس ها بر اساس پاسخ کودک کدگذاری و امتیازدهی می شوند. پاسخ های معمولی تر با نمرات پایین تر همراه است. 9 امتیاز انفرادی مطبوعات کل امتیاز RITA-T را تشکیل می دهند.

به گفته نویسندگان، مراقبت های اولیه با چالش های منابع مواجه است که منجر به زمان انتظار طولانی برای تشخیص و مداخله می شود. چالش های دیگر شامل آموزش والدین و درک رشد کودک و تکیه بیش از حد به ورودی والدین است. چالش‌های مالی مانند بیمه، فرانشیزهای بالا و بازپرداخت ضعیف و همچنین سیاست‌ها با چالش‌هایی روبرو هستند. ایالت ها سیاست های متفاوتی در مورد اینکه چه کسی می تواند تشخیص دهد و چه کسی به خدمات مداخله دسترسی دارد، دارند.

به گفته نویسندگان جلسه، مدیریت RITA-T آسان است، مقرون به صرفه است، اعتبار خوبی در بین جنسیت، نژادها و فرهنگ ها دارد و به زبان وابسته نیست. نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که بیمارستان‌های کودکان یک سیستم ارجاع سریع برای غربالگری‌های غیرطبیعی RITA-T، ادغام صفحه‌نمایش‌های سطح 2 مانند RITA-T در آکادمی اطفال آمریکا و سایر سازمان‌ها در آموزش‌های مورد نیاز مربوطه خود برای همه ارائه‌دهندگانی که انجام می‌دهند وجود دارد. مراقبت از کودکان خردسال، و گسترش بیشتر آموزش به مددکاران اجتماعی و معلمان مهدکودک. در نهایت، نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که در صورت رعایت سایر معیارها، نمره RITA-T 16 یا بالاتر را به‌عنوان تشخیصی بپذیرید و زمان را برای ارزیابی‌های برنامه مشاهده تشخیصی اوتیسم-نسخه دوم و مقیاس درجه‌بندی اوتیسم دوران کودکی تلف نکنید.

ارجاع:

Choueiri R, Baah C, Elhence S, Guggenheim J, Tokatli V. مدل های جدید غربالگری و تشخیص اوتیسم در کودکان خردسال با زمینه های فرهنگی متنوع در مراقبت های اولیه. ارائه شده در: نشست انجمن های آکادمیک کودکان، 27 آوریل تا 1 مه 2023، واشنگتن، دی سی.