یارانه و اعتبار کالابرگ چه زمانی واریز می‌شود؟


وزیر کار جزئیات اجرای مرحله جدید طرح یارانه تشویقی و کالابرگ الکترونیکی را اعلام کرد.
سید «صولت مرتضوی» وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درخصوص اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و میزان استقبال از این طرح گفت: از بیستم اسفند ماه ۱۴۰۲، مرحله دوم این طرح را آغاز کردیم که هنوز هم ادامه دارد؛ از هجدهم فروردین ماه ۱۴۰۳، مرحله سوم این طرح آغاز خواهد شد.

وزیر کار از استقبال ۹۰درصدی مردم از طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: مرحله سوم این طرح از ۱۸ فروردین ماه آغاز خواهد شد.

مرتضوی افزود: تا هفته اول سال ۱۴۰۳، حدود 60 درصد از جامعه هدف در این مرحله استقبال داشتند و در مجموع، استقبال مشمولان از این طرح را بالای 90 درصد پیش‌بینی می‌کنیم.

وزیر تعاون در پاسخ به این سوال که «آیا در مرحله سوم، تغییری در کالاها صورت می‌گیرد یا اینکه این طرح تمدید هم خواهد شد؟»، تاکید کرد: هنوز تصمیمات جدید اتخاذ نشده است و تمهیدات جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ اگر بنا شد تمدیدی صورت بگیرد، اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت می‌گیرد.

وزارت تعاون بهمن ۱۴۰۲، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه»، در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم)، در دهه مبارک فجر و همزمان با چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از هفدهم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا هفدهم اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت».

این طرح شامل یازده قلم کالای اساسی، گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قندوشکر، تخم‌مرغ و حبوبات می‌شود. در این طرح، هجدهم تا بیستم هر ماه حساب سرپرستان خانوار شارژ می‌شود، هم‌چنین که این اعتبار هر ماه شارژ می‌شود و نیاز نیست حتماً یک بار در ماه خرید کنند و در خریدهای متعدد می‌توانند از این امکان بهره ببرند.

در این مرحله از طرح فجرانه، مشمولان می‌توانند ۱۱قلم اساسی، مجموعا به همراه ۲۲۰ هزار تومان تخفیف خریداری کنند. دهک‌های اول تا هفتم مشمول استفاده از این طرح هستند.