اهمیت کنترل گرسنگی دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان


چگونه می توان گرسنگی را کنترل کرد؟

اهمیت کنترل گرسنگی: دانستن و درک علم گرسنگی و سیری و فرآیندهای مرتبط به متخصصان تغذیه کمک می کند تا مشتریان خود را بیشتر راهنمایی کنند. وقتی افراد می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، احساس گرسنگی که آنها را تحت فشار قرار می دهد مانع از موفقیت آنها می شود. با کاهش کالری دریافتی ، بدن آنها به غذای بیشتری احتیاج دارد. مطالعه ای در سال 2007 در ایالات متحده نشان داد که تقریباً دو سوم آمریکایی ها رژیم دارند. در این مطالعه ، از هر سه نفر که رژیم داشتند ، دو نفر گفتند احساس گرسنگی آنها را مجبور به شکستن رژیم کرده است و 56 درصد گفته اند که مواقعی از گرسنگی می میرند.

بث هوبریچ ، متخصص تغذیه و مدیر اجرایی انجمن کنترل کالری می گوید: “گرسنگی مهمترین دلیل برای غذا خوردن است.” اگر مردم نتوانند سبک زندگی خود را در کوتاه مدت برای غلبه بر گرسنگی تغییر دهند ، نمی توانند در دراز مدت این کار را انجام دهند. “

احساس گرسنگی یکی از مهمترین حواس بشر است و یکی از حیاتی ترین سازوکارهای بقای انسانهای اولیه بود که آنها را مجبور به شکار و ذخیره مواد غذایی برای زنده ماندن کرد. در زمانی که چاقی بسیار رایج است ، تحقیقات زیادی در مورد گرسنگی و اشتها انجام شده است. این مطالعات جنبه های مختلفی مانند ژنتیک ، تنظیم هورمون ها ، رفتار ، روانشناسی و رژیم غذایی را مورد بحث قرار می دهند. محققان روی موضوعات مختلف کار می کنند. آنها از نوروپپتیدهایی که اشتها و عوامل ژنتیکی را در افراد چاق تنظیم می کنند گرفته تا رفتارهای اجتناب ناپذیر و تأثیرات غذا بر تحریک گرسنگی ، امیدوارند که علت گرسنگی را بیابند و راه هایی برای غلبه بر آن بیابند.

قدرت کنترل گرسنگی

آیا ارزش کنترل گرسنگی در کاهش وزن را دست کم گرفته اید؟ اگر چنین است ، بدانید که بسیاری از مردم سعی می کنند این قدرت را به بهترین شکل ممکن به دست آورند و گرسنگی خود را کنترل کنند. بسیاری از محصولات موجود در بازار که به کاهش وزن شما کمک می کند بر اساس این اصل است. محصولات رژیمی ساخته شده برای “کنترل اشتها” اغلب حاوی ویتامین B هستند.
کروم ، چای سبز ، ریشه زنجبیل ، عصاره پوست انگور ، عصاره هسته انگور و شوید.

برخی از کارشناسان معتقدند رژیم غذایی غنی از غذاهای گیاهی و ارگانیک می تواند به کاهش گرسنگی کمک کند. متخصصان دیگری نیز هستند که رایحه درمانی را راهی برای کنترل اشتها و کاهش احساس گرسنگی می دانند.
کارشناسان معتقدند که اشتباهات زیادی در رژیم های کم کالری و در روند کنترل گرسنگی و کاهش اشتها وجود دارد. مشتریان می خواهند بدانند چه عواملی باعث از دست دادن وزن با حذف آن عامل می شوند. اما هیچ فرمول معجزه آسایی برای کاهش وزن وجود ندارد.

آگاهی از گرسنگی

گرسنگی به عنوان میل شدید به غذا تعریف می شود و سیری زمانی است که احساس می کنید معده شما سیر است و دیگر نمی توانید غذا بخورید. هنگامی که بین میزان دریافتی انرژی و میزان مصرف انرژی تعادل برقرار شود ، وضعیت بدن شما تثبیت می شود. دانشمندان دریافته اند که یک فرایند فیزیولوژیکی در پشت فرآیند ایجاد تعادل بین مصرف انرژی و مصرف انرژی وجود دارد. این سیستم فیزیولوژیکی از مجموعه ای از سیگنال ها تشکیل شده است که وظیفه انتقال و هدایت پیام ها را بر عهده دارند. مجموعه ای از سیگنال ها که اطلاعات را به سیستم عصبی مرکزی منتقل می کنند و یک سری سیگنال هایی که پیام ها را از مغز به عضلات و سایر اعضای بدن می رسانند. بدن برای اطمینان از گرسنگی ما به بسیاری از مسیرهای بیوشیمیایی تکیه می کند. هورمون هایی وجود دارند که تمایل به شروع غذا یا ترک سیگار را تنظیم می کنند.

سیگنالها توسط نورونهای خارجی و مغز مانند هیپوتالاموس و قشر مغز تقویت می شوند. سیگنال های تقویت شده نوروپپتیدهای مرکزی را کنترل می کنند که مصرف غذا و انرژی را کنترل می کنند. اغلب ، این تعادل بین مصرف انرژی و مصرف انرژی ، وزن بدن را تنظیم می کند. با این حال ، محققان معتقدند حس غذا خوردن ما با وجود منابع غذایی فراوان در آنجا افزایش می یابد.

دکتر یونگ سالوین ، متخصص تغذیه و استاد علوم غذا و تغذیه در دانشگاه مینه سوتا که تأثیرات غذا بر سیری را مطالعه کرده است ، می گوید: “فرآیندهای مختلفی در بدن وجود دارد که بر اشتها تأثیر می گذارد.” بدن می خواهد مصرف و مصرف انرژی خود را متعادل کند و شما نمی توانید بدن خود را فریب دهید و به خود بگویید گرسنه نیستید زیرا بدن از شما پیشی می گیرد.

اهمیت کنترل تغذیه گرسنگی اصفهان

“اگر بدن شما گرسنه نباشد ، زنده نخواهید ماند.”

اشتها علاوه بر اینکه تحت تأثیر هورمون ها و نوروپپتیدها قرار می گیرد ، تحت تأثیر عوامل دیگری نیز قرار می گیرد. در دسترس بودن غذا ، احساسات و توانایی لذت بردن از غذا بر اشتها تأثیر می گذارد. مطالعات نشان داده است که افزایش میزان کالری دریافتی از خوردن و آشامیدن باعث افزایش میزان غذا و نوشیدنی می شود.

دکتر سالوین می گوید: “غذا بسیار پیچیده است و سیری فرایندی است که درک آن آسان نیست.” وقتی به مفهوم گرسنگی فکر می کنیم ، همه ما یک چیز را می خواهیم. با این حال ، ما باید با افراد جداگانه برخورد کنیم. گرسنگی یک قطعه از معمای کاهش وزن است. ما به دلایل زیادی غذا می خوریم. اگر فقط به دلیل گرسنگی غذا بخوریم ، وزن اضافه نمی کنیم. اما اغلب اوقات ما دلیل خوبی برای غذا خوردن نداریم. ما برای استراحت غذا می خوریم یا در مهمانی ها زیاده روی می کنیم.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه روشهای اولیه تغذیه ، کمیت و نحوه غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی:

مکمل هایی برای کنترل پوکی استخوان

حساسیت غذایی

غذاهای مفید و مضر برای حساسیت غذایی

مصرف هندوانه و چاقی

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع است



دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *