ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک


بر خلاف سایر سیاتیک ، درد با استراحت بهبود نمی یابد و تمرینات ویژه در تسکین آن م effectiveثر است. تمرینات مناسب برای سیاتیک را بخوانید.

سیاتیک در اثر تحریک و التهاب عصب سیاتیک ایجاد می شود.

برخی معتقدند که تمرینات ، حرکات کششی خاص در درمان درد و گرفتگی عصب سیاتیک و نواحی اطراف آن مثر است.

اگرچه سیاتیک قابل درمان است ، اما ورزش مناسب می تواند به تسریع روند بهبود کمک کند.

مدیریت سیاتیک مشکل و گاهی اوقات خسته کننده است. برخلاف سایر سیاتیک ، سیاتیک با استراحت بهبود نمی یابد.

این مقاله انواع تمرینات و تمرینات برای درمان سیاتیک و دلیل موثر بودن آنها را بررسی می کند.

همچنین علل و علائم سیاتیک ، اقدامات پیشگیرانه و سایر گزینه های درمانی را شرح می دهد.

همچنین بخوانید:

درمان سیاتیک (کلیک کنید)

سیاتیک چیست؟

سیاتیک نوعی درد عصبی در امتداد عصب سیاتیک است.

عصب سیاتیک وسیع ترین و طولانی ترین عصب بدن است. این عصب قبل از انشعاب از ناحیه کمر در هر پا به باسن متصل می شود.

قطر عصب سیاتیک در برخی مناطق تا 2 سانتی متر است.

به طور کلی ، سیاتیک بسته به محل فشرده شدن آن می تواند یک پا و یک طرف بدن را درگیر کند. دردی که با سوزن سوزن شدن یا بی حسی در ناحیه کمر ، نزدیک باسن ، پشت ساق ، پا و انگشتان پا منعکس می شود برخی از علائم این بیماری است.

علاوه بر این ، منطقه آسیب دیده ممکن است ضعیف تر از حد معمول باشد. در برخی موارد ، این بیماری باعث کمردرد نیز می شود که می تواند شدیدتر از سیاتیک باشد.

همچنین بخوانید:

علل و درمان کمردرد (کلیک کنید)

علت سیاتیک

سیاتیک به دلیل تحریک و التهاب عصب سیاتیک به طور موقت رخ می دهد. با این حال ، تشخیص علت بسیاری از موارد سیاتیک مشکل است.

این درد می تواند زمانی رخ دهد که دیسک یا فتق چکه کرده و عصب سیاتیک را تحت فشار قرار می دهد.

دیسک ها قسمت هایی از غضروف هستند که مهره های ستون فقرات را می پوشانند و برای خم شدن ستون فقرات مثر هستند.

سایر علل سیاتیک عبارتند از:

  • تومور در ستون فقرات
  • عفونت ها به ستون فقرات سرایت می کنند
  • لغزش ستون فقرات کمری: این وضعیت باعث می شود دیسک از روی مهره های کمری سر بخورد.
  • سندرم دم اسب: این بیماری اعصاب قسمت تحتانی نخاع را درگیر می کند.
  • آسیب نخاعی

هفت تمرین و کشش برای سیاتیک

اکثر افراد مبتلا به سیاتیک بعد از 4 تا 6 هفته بهبود می یابند. با این حال ، برخی از تمرینات و حرکات کششی در بهبود درد سیاتیک و درد عضلات مثر است.

تمرینات زیر در افزایش قدرت و انعطاف پذیری عضلات سرین ، پیریفورمیس ، همسترینگ و کمر موثر است.

ورزش منظم به احتمال زیاد بهترین نتیجه را در درمان سیاتیک ارائه می دهد. با این حال ، همه این تمرینات لزوما برای همه مفید نیستند زیرا علل مختلف سیاتیک به طرق مختلف بر عصب سیاتیک تأثیر می گذارد.

توجه داشته باشید که ورزش باید باعث ایجاد تنش و فشار در ناحیه شود ، اما نباید سیاتیک را تشدید کرده یا باعث ایجاد درد بیشتر شود.

همچنین بخوانید:

فواید ورزش برای سلامت جسمی و روحی (کلیک کنید)

حالت کبوتر نشسته

افرادی که تجربه یوگا دارند احتمالاً از قبل با این ورزش آشنا شده اند. برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • روی زمین بنشینید و پاهای خود را صاف و مستقیم بکشید.
  • پای راست خود را خم کرده و مچ پای راست خود را روی زانوی چپ قرار دهید.
  • از باسن خود به جلو خم شوید و اجازه دهید قسمت بالای بدن شما به آرامی به سمت پایین ران شما حرکت کند.
  • سپس ، اگر احساس راحتی می کنید ، پای چپ خود را خم کرده و دستان خود را پشت ران ها قرار دهید تا کشش افزایش یابد.
  • بسته به راحتی ، این موقعیت را برای 10 تا 20 ثانیه نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کرده و تمرین را به طرف دیگر تکرار کنید.

همچنین بخوانید:

حرکات یوگا: مبتدی – متوسط ​​و پیشرفته (کلیک کنید)

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

کشش تنه نشسته

برای انجام کشش تنه این مراحل را دنبال کنید:

  • روی زمین دراز بکشید و پاها را دراز کرده و انگشتان خود را به سمت بالا خم کنید.
  • زانوی راست خود را خم کنید ، پای خود را بلند کرده و در کنار قسمت خارجی پای چپ (زانو) قرار دهید.
  • آرنج چپ خود را در قسمت خارجی زانوی راست خود قرار دهید و به آرامی به داخل فشار دهید و بدن خود را به راست بچرخانید.
  • این حالت را 20 تا 30 ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید. سپس تمرین را در طرف دیگر بدن انجام دهید.

این تمرین را 2 تا 3 بار در هر طرف تکرار کنید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

زانو به سینه

برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاهایتان را خم کنید تا زانوها بالا و پاها روی زمین باشد.
  • یک زانو را به سینه بیاورید و پای دیگر خود را روی زمین بگذارید.
  • زانو را تا 30 ثانیه یا تا زمانی که راحت هستید روی سینه نگه دارید.
  • سپس پا را به آرامی رها کرده و همین مراحل را برای پای مقابل نیز تکرار کنید.

این تمرین باید 3 بار برای هر پا انجام شود. همچنین ، به عنوان یک نوع کشش مشابه ، هر دو پا می توانند حرکت کرده و برای ثانیه به سمت قفسه سینه نگه دارند.

پل های باسن

برای انجام این حرکت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کنید به طوری که زانوها بالا و پاها روی زمین قرار گرفته و با عرض شانه ها از هم جدا شده اند.
  • پاشنه های خود را منقبض کرده و باسن خود را بلند کنید تا یک خط مستقیم از زانوها تا شانه ها ایجاد شود.
  • سپس آن را به راحتی در این حالت برای چند ثانیه نگه دارید و باسن را به حالت اولیه خود بازگردانید.

ابتدا این تمرین را 8 تا 10 بار تکرار کنید و در صورت راحت بودن آن را برای چند ست انجام دهید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

کشش همسترینگ

برای انجام این تمرین و ایجاد فاصله بین پا و زمین به یک صندلی یا وسیله مشابه نیاز است. مراحل انجام این تمرین عبارتند از:

  • بایستید و یک پا را روی چیزی بالاتر از پای دیگر (اما زیر سطح لگن) قرار دهید. برای این منظور می توان از صندلی یا نردبان استفاده کرد.
  • پای خود را خم کنید تا انگشت و پای شما کشیده شود.
  • کمی از لگن به جلو خم شوید و تنه را به سمت ساق پا (پایین) حرکت دهید تا همسترینگ درگیر شود. پشت خود را صاف نگه دارید.
  • تا جایی که ممکن است بدون ایجاد ناراحتی خم شوید ، اما زیاد کشش ندهید.
  • این موقعیت را به مدت 30 ثانیه یا تا آنجا که ممکن است نگه دارید.
  • سپس به آرامی رها کرده و تمرین را به طرف دیگر تکرار کنید.

این تمرین را برای هر پا 2 تا 3 بار تکرار کنید.

در کودکی ژست بگیرید

این تمرین در یوگا نیز رایج است و مراحل زیر را دنبال می کند:

  • او روی زانو می نشیند و باسن خود را روی پاشنه پا می اندازد.
  • زانوها را به اندازه باسن خود باز کنید و تنه خود را بین ران ها بکشید.
  • دستانش را آرام روی زمین و جلوی سر می اندازد.
  • برای آرامش نفس بکشید. باسن خود را به پاشنه فشار ندهید و بگذارید بماند تا کشش ملایمی ایجاد شود.

در صورت امکان ، قبل از رهاسازی این حالت را به مدت 30 ثانیه نگه دارید.

ورزش برای درمان سیاتیک ورزش برای سیاتیک تمرینات برای سیاتیک

تمایلات لگن

این تمرین در تقویت کمر ، عضلات شکم و پایین شکم مثر است. مراحل آن عبارتند از:

  • به پشت دراز بکشید و پاها را خم کرده و دست ها را در هر طرف بدن قرار دهید.
  • عضلات شکم خود را منقبض کرده و پشت خود را به زمین فشار دهید.
  • باسن و لگن خود را کمی به سمت بالا خم کرده و وضعیت را حفظ کنید. سپس برای چند ثانیه روی تنفس تمرکز کنید.
  • موقعیت را رها کرده و استراحت کنید.

برای شروع 10 بار تکرار کافی است ، اما در صورت امکان این تعداد را در طول زمان افزایش دهید.

چگونه ورزش به درد سیاتیک کمک می کند

به گفته BMJ ، ورزش باید یکی از اجزای اصلی درمان غیرتهاجمی در نظر گرفته شود.

این به این دلیل است که درد سیاتیک ، بر خلاف سایر آسیب ها ، با استراحت بهبود نمی یابد ، اما به ورزش مناسب پاسخ می دهد.

همچنین ادامه ورزش بعد از درمان سیاتیک به جلوگیری از بازگشت آن کمک می کند.

عوامل زیر در کاهش علائم سیاتیک م areثر است:

بهبود جریان خون

ورزش باعث بهبود جریان خون در ماهیچه ها و اعصاب در ناحیه مورد نظر می شود. بهبود جریان خون در انتقال خون تازه و مواد مغذی به منطقه مورد نظر و حذف سموم و التهاب از این مناطق مثر است.

همچنین بخوانید:

برای گردش بهتر خون چه بخوریم؟ (کلیک)

بهبود قدرت ماهیچه ها

ورزش می تواند عضلات مناطق آسیب دیده را درگیر و تقویت کند. ماهیچه های قوی تر نیز می توانند وزن بیشتری را در اطراف بافت مورد نظر حمل کنند.

طبق تحقیقات انجام شده در مجله Exercise Rehabilitation ، تمرینات هدفمند در تثبیت کمر و افزایش انعطاف پذیری حرکات شما مثر است. این به کاهش فشار بر دیسک های نزدیک عصب سیاتیک کمک می کند.

همچنین بخوانید:

انواع ماهیچه های بدن و راه های کمک به رشد آنها (کلیک کنید)

بهبود سلامت عصب

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 ، ورزش هدفمند برای سیاتیک باعث تحریک سیستم عصبی می شود. این منجر به افزایش انعطاف پذیری عصب و کاهش سفتی و حساسیت به نشانگرهای سلامت عصبی می شود.

بهبود سلامت بافت های نرم

ورزش منظم سیاتیک بافت های نرم دیسک را بهبود می بخشد و سلامت شما را افزایش می دهد.

بر اساس تحقیقات انجام شده ، دیسک های ستون فقرات در طول ورزش از مواد مغذی و مایعات سالم تری استفاده می کنند. بنابراین ، استفاده طولانی مدت از آنها و کاهش فعالیت بدنی برای دیسک ها مضر است.

چگونه از سیاتیک جلوگیری کنیم

برخی اقدامات پیشگیرانه را می توان برای کمک به کاهش خطر سیاتیک یا جلوگیری از کمردرد (که می تواند باعث درد شود) انجام داد.

این شامل:

  • قبل از گرم شدن از انجام فعالیت هایی که باعث درد می شود مانند کشش و پیچ خوردن خودداری کنید
  • از تکنیک های مناسب برای بلند کردن اجسام سنگین استفاده می کند
  • از نشستن یا ایستادن طولانی مدت خودداری کنید
  • قبل از استفاده از ماهیچه ها ، آنها را گرم کنید
  • ورزش منظم برای تقویت ماهیچه ها

یکی دیگر از درمان های سیاتیک

مصرف داروهای ضد التهابی و خانگی از دیگر گزینه های درمانی سیاتیک است.

درمان های پزشکی

داروهای تجویزی برای تسکین درد سیاتیک عبارتند از:

  • ضد تشنج ها
  • داروهای ضد انعقادی غیراستروئیدی
  • کورتیکواستروئیدهای تزریقی
  • شل کننده های عضلانی

همچنین بخوانید:

شل کننده های عضلانی (کلیک کنید)

درمان خانگی

داروهای خانگی سیاتیک شامل موارد زیر است:

  • تمرینات قدرتی مرکزی را انجام دهید
  • از کمپرس سرد یا گرم برای کاهش التهاب و آرامش فرد استفاده کنید
  • نشستن و ایستادن را تمرین کنید
  • تمرینات منظم با شدت کم ، از جمله پیاده روی ملایم و شنا انجام دهید

برای مشاهده و خرید محصولات سرد و گرم از داروخانه آنلاین Eviro مطبوعات.

نتیجه

سیاتیک زمانی رخ می دهد که عصب سیاتیک تحریک و فشرده می شود.

گاهی اوقات لغزش دیسک در ستون فقرات علت این بیماری است.

با تقویت ماهیچه ها و افزایش انعطاف پذیری در ناحیه مورد نظر ، می توان بهبودی را تسریع کرد و از صدمات بیشتر جلوگیری کرد.

گزینه های درمانی ، از جمله م exercisesثرترین تمرینات را می توان با پزشک و فیزیوتراپیست خود در میان گذاشت.

برای مشاهده و خرید مکمل ها و محصولات مراقبت از داروخانه آنلاین Oiro مطبوعات.

1 »2» 3 »4» 5 من برای این مقاله ارزش قائل هستم!

[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *