استراتژی حیله گرانه گرگ ها برای شکار گله گاومیش کوهان دار –


شکار دسته جمعی مزایای زیادی برای حیوانات در طبیعت دارد. به خصوص زمانی که آن حیوانات بیش از 10 برابر کوچکتر از حیواناتی هستند که شکار می کنند. از سوی دیگر، با هم ماندن در یک گله مزایای زیادی نیز دارد. زیرا به عنوان یک گله با هم، به راحتی می توان شکارچیان را از حمله منصرف کرد.

ما می بینیم که در هر دو طرف قدرت در اعداد وجود دارد. در مورد ویدیوی نشان داده شده در بالا که توسط BBC Earth منتشر شده است، گله ای از گاومیش کوهان دار را می بینیم و سپس دسته ای از گرگ ها که متوجه آنها شده اند. گله گرگ ابتدا شروع به ایجاد یک تشکیلات در اطراف گله کرده و به تعقیب آنها ممی پردازد.

گله گاومیش ها، هوشمندانه، با هم می مانند. آنها می دانند که هر چه به هم نزدیک تر باشند، بعید است که این دسته از گرگ ها به آنها حمله کنند. شاید از خود بپرسید که گرگ ها منتظر چه چیزی هستند. چرا آنها فقط یکی را نمی گیرند و حمله نمی کنند؟

در حالی که گرگ ها شکارچیان و حیوانات وحشی هستند، آنها هنوز هم محدودیت های خود را با این گاومیش کوهان دار که کاملاً بیش از 10 برابر وزن بدن آنها هستند، می دانند. آنها به دنبال یکی از گاومیش کوهان دار می گردند تا به طور تصادفی خود را از گله جدا کنند.

ناگهان در این ویدئو، گرگ را با سرعتی فوق العاده از گله می بینیم. او درست از کنار گله گاومیش ها می گذرد و در سراسر مزرعه می دود. گله گرگ هم از همین روش پیروی می کند. چرا آنها این گله گاومیش را ترک می کنند؟

خب، همانطور که از ویدیوی ارسال شده در بالا می بینیم، این گرگ دو گاومیش را جلوتر حس کرد و یکی از آنها گاو نر ناسالمی بود که احتمالاً در حال مرگ بود. همانطور که آنها به دو گاومیش نزدیک می شوند، به دلایلی گرگ ها می دانند که این گاو نر نمی تواند مبارزه کند. مکث می کنند تا از آبخوری مجاور کمی آب بنوشند.

روز بعد، گرگ ها آن گاو نر را می بینند که زیر درختی دراز کشیده و مرده است. BBC Earth ادامه می دهد که به نظر می رسد هیچ مبارزه ای وجود نداشته است. فقط وقت رفتن بود. گرگ ها از آن به نفع خود استفاده کردند و غذای مقوی خوردند.