مدیریت و درمان اختلالات خوردن


در این اطفال معاصر مصاحبه، Kaitlin Borelli، CRNP، PMHS، MSN؛ Joanna Palac، MSN، CRNP-BC و Lindsay Levitz RD, LDN, CLC، از بیمارستان کودکان فیلادلفیا جلسه خود را در کنفرانس NAPNAP 2024 توضیح دادند که حول محور اختلالات خوردن در بین جوانان در محیط سرپایی بود.

رونوشت:

Kaitlin Borelli، CRNP، PMHS، MSN:

ما واقعاً بر شناسایی زودهنگام این بیماران و غربالگری برای بی ثباتی پزشکی تمرکز کردیم. ما می دانیم که هر چه کودک مدت طولانی تری کم وزن باشد یا در سوءتغذیه زندگی کند، احتمال ابتلای او به مزمن شدن علائم بیشتر است. بنابراین با شناسایی زودهنگام و مداخله سریع منابع و درمان برای این کودکان، ما در واقع می توانیم به بهبود نتایج آنها کمک کنیم.

جوانا پالاک، MSN، CRNP-BC:

هدف از ارائه، ارائه یک نقشه راه کمتر پیچیده برای پرستار پرستار مراقبت های اولیه بود، نه تنها در تشخیص اینکه بیمار آنها به طور بالقوه دچار سوءتغذیه است و بعداً منجر به تشخیص اختلال خوردن می شود، بلکه همچنین، این پیگیری در این زمینه چگونه است. دفتر؟ هر چند وقت یکبار باید آنها را برگردانیم؟ چه چیزی را باید بررسی کنیم، چه آزمایشگاه هایی را باید بررسی کنیم؟ سپس با درک اینکه یک مؤلفه سلامت رفتاری وجود دارد، و این منابع در جامعه اغلب برای ارتباط خانواده با اینکه آیا این یک مؤلفه روان‌شناختی برای تشویق خانواده به تشخیص است، بسیار چالش برانگیز است، اما همچنین، می‌تواند به سادگی باشد. مکان و موانع بیمه بنابراین، توصیف سطوح مختلف مراقبت، و آنچه که برای خانواده‌ها و بیماران به نظر می‌رسد، به طوری که پزشک مراقبت‌های اولیه بتواند با صحبت‌ها و آنچه را که پس از تشخیص اولیه انتظار می‌رود، به نتیجه برسد.

بورلی:

مراقبت های اولیه نقش مهمی در مسیر زندگی این بیماران ایفا می کند. بنابراین ما بسیار خوش شانس هستیم که در منطقه بسیار وسیعی از کشور با منابع متراکم زندگی می کنیم، اما می دانیم که مناطق بسیار روستایی نیز وجود دارند که خدمات ما را ندارند. بنابراین من فکر می کنم، بله، ما گفتگو را شروع می کنیم، اما در بسیاری از موارد، این ارائه دهندگان مراقبت های اولیه گفتگو هستند و ما فقط به آن ادامه می دهیم. ما می دانیم که کودکان و نوجوانانی که به دلیل سوءتغذیه تحت درمان قرار می گیرند و برای اختلالات خوردن بی تاب هستند، در واقع نرخ خودکشی بالاتری دارند. بنابراین مداخله و درمان سریع در مراقبت های اولیه و دور نگه داشتن این کودکان از بیمارستان، در صورت ایمن بودن، در واقع میزان خودکشی را در این جمعیت کاهش می دهد.

اطفال معاصر:

چه علائمی از اختلال خوردن وجود دارد که ارائه دهندگان عمومی می توانند به دنبال آن باشند؟

شست:

بنابراین، زمانی که بیماران شما به هر دلیلی وارد مطب می شوند، چند جنبه وجود دارد که ما از منظر پزشک به آنها نگاه می کنیم. این ممکن است یک ویزیت خوب باشد، ممکن است یک شکایت بیمار باشد، و شما با مشاهده داده های عینی خود شروع می کنید و معمولاً این معیار وزن شما است که ابتدا به پزشک هشدار می دهد که چیزی در حال وقوع است. بنابراین این می تواند مربوط به ملاقات قبلی باشد و به خانواده بگوید که ما باید سبک زندگی سالم تری داشته باشیم تا از عوامل خطر بیشتر در مسیر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت جلوگیری کنیم. برادی کاردی و علائم اضافی سنکوپ یا تغییرات بینایی، سردرد. بنابراین به طور خاص این نیست که 1 عامل خطر وجود داشته باشد، بیشتر مهم است که به چه چیزی توجه کنیم. نکات کلیدی خاص یا معیارهای کلیدی، که باید پزشک را ترغیب کند که کمی گسترده تر در تفاوت آنها فکر کند که ممکن است بیشتر یک جزء روانپزشکی باشد.

اطفال معاصر:

بعد از تشخیص تا حد درمان چه اتفاقی می افتد؟

بورلی:

بنابراین این یک رویکرد چند رشته ای است. در منطقه پر منابع ما که شامل یک پزشک بالینی سلامت رفتاری، تیم پزشکی شما، اعم از مراقبت های اولیه یا پزشکی نوجوانان، یا ترکیبی از هر دو، و یک متخصص تغذیه است. بسیار مهم است که همه این متخصصان و ارائه دهندگان تجربه درمان کودکان و نوجوانان مبتلا به سوء تغذیه و اختلالات خوردن را داشته باشند. همچنین، در صورت وجود، یک مددکار اجتماعی در کشف موانع بیمه و عبور از سایر موانع برای درمان در خانه بسیار مفید است.

شست:

بنابراین پیگیری تعداد بسیار مشخصی از پیگیری ها نیست. ابتدا، باید مشخص کنیم که آیا بیمار من از نظر پزشکی پایدار است تا در شرایط سرپایی ادامه دهد؟ هنگامی که پاسخ مثبت است، باید تعیین کنید که چه منابعی دارید و چه مدت طول می کشد تا آن بیمار با این تیم چند رشته ای ارتباط برقرار کند. بنابراین ممکن است بیمار خود را هر 48 ساعت یا هر هفته بخواهید. و سپس، بسته به بررسی مداوم تثبیت پزشکی، برخی از مواردی که ذکر کردیم عبارتند از علائم حیاتی ارتواستاتیک، کارهای آزمایشگاهی که باید انجام دهید، یک یادآوری 24 ساعته که متخصص تغذیه دوست داشتنی ما با انجام محاسبات کمی بیشتر به آن می‌پردازد. برای اینکه ببینیم آیا بیمار ما نیازهای تغذیه ای مورد نیاز بدنش برای ثابت ماندن را برآورده می کند یا خیر. اما باز هم، بسته به نحوه واکنش بدن و روانشناختی بیمار برای تعیین اینکه هر چند وقت یک بار قرار است بیمار را برای چک کردن به مطب خود بازگردانید، یک پیوستار است.

لیندسی لویتز RD، LDN، CLC:

بنابراین بخشی از کاری که متخصص تغذیه انجام می دهد محاسبه کالری هدف با استفاده از انرژی مصرفی در حالت استراحت و ضرب آن در یک عامل فعالیت، رسیدن به یک هدف کالری و همچنین محاسبه وزن هدف بر اساس بسیاری از عوامل مختلف از جمله منحنی های رشد تاریخی آنها، رشد بلوغ است. سن، جنسیت، عوامل مختلف بسیار زیادی در این امر دخیل هستند، اما آموزش دادن به این ارائه دهندگان مراقبت های اولیه که از این کودکان به صورت سرپایی مراقبت می کنند، مهم است.

برای پوشش بیشتر NAPNAP اینجا را کلیک کنید.



منبع