کودکانی که به CPS ارجاع می‌شوند، اغلب مراقبانی با بیماری روانی درمان‌نشده، اختلالات مصرف مواد دارند.


طبق داده‌های سال 2020، تقریباً 3 نفر از هر 5 والدین یا سرپرستان مبتلا به Medicaid که فرزندانشان به خدمات محافظت از کودک (CPS) ارجاع شده‌اند، دارای تشخیص اختلالات سلامت روان یا مصرف مواد بوده‌اند.1

یک تجزیه و تحلیل جدید از تیمی از محققان مستقر در واشنگتن نشان داد که احتمال اینکه یک مراقب مبتلا به بیماری روانی یا تشخیص اختلال مصرف مواد باشد، زمانی که کودکی را به CPS ارجاع داده بودند، تقریباً دو برابر شد. روند نگران کننده در داده ها نیاز به کوشش بیشتر پزشکان، Medicaid و آژانس های رفاه کودک را برای خطر مراقبینی که به خدمات بهداشت رفتاری نیاز دارند، جلب می کند.

به رهبری تامی ال. مارک، دکترای MBA، از موسسه غیرانتفاعی مثلث تحقیقاتی (RTI)، محققین به دنبال ارزیابی میزان مراقبین مبتلا به اختلالات روانپزشکی یا مصرف مواد بودند که فرزندانشان به CPS ارجاع داده شده اند – و اینکه آیا چنین والدین یا سرپرستان آسیب دیده دریافت کرده اند یا خیر. درمان وضعیت آنها از طریق Medicaid. تنها در سال 2021، نزدیک به 4 میلیون مراجعه به CPS مبنی بر بدرفتاری با حدود 7.2 میلیون کودک وجود داشت. بیش از 200000 کودک از این دست در پاسخ از خانه خود خارج شدند.

تشدید این روند شواهدی است مبنی بر اینکه درگیری CPS با افزایش خطر رویدادهای سلامت روان در کودکان مبتلا مرتبط است.2

مارک و همکارانش خاطرنشان کردند که استراتژی های کنگره و دولت ایالتی با هدف جلوگیری از بدرفتاری و بی توجهی در دوران کودکی بدون نیاز به جدا کردن کودکان از خانواده هایشان است. برنامه های پیشگیرانه به این ترتیب، سلامت روان مراقب و اختلالات مصرف مواد را به عنوان عوامل خطر اصلی، در میان عوامل دیگر مانند ناامنی مسکن، غذا و شغل شناسایی کرده اند.1

محققان نوشتند: “دولت فدرال همچنین هماهنگی بیشتر بین رفاه کودکان و سایر برنامه های خدمات اجتماعی مانند Medicaid را تشویق می کند.” «Medicaid 36 درصد از کل کودکان در ایالات متحده، 16 درصد از کل زنان 18 تا 64 ساله، و بیشتر خانواده هایی با درآمد زیر خط فقر را پوشش می دهد. مزایای Medicaid شامل طیف وسیعی از درمان‌های سلامت روان مبتنی بر شواهد و اختلال مصرف مواد است که نشان داده شده است سلامت روان والدین، اختلالات مصرف مواد و مهارت‌های فرزندپروری را بهبود می‌بخشد و به نوبه خود بر نتایج کودکان تأثیر مثبت می‌گذارد.

این تیم از داده‌های حاصل از ثبت نتایج جدید Child and Caregiver Using Data Linked (CCOULD) برای ارزیابی دریافت درمان اختلالات سلامت روان و مصرف مواد که توسط Medicaid برای مراقبان مبتلا به شرایط مرتبط با CPS درگیر بوده‌اند، استفاده کرد. این رجیستری شامل سوابق رفاه کودک است که از طریق ثبت نام Medicaid و داده های ادعا در کنتاکی و فلوریدا از تاریخ های ژانویه 2017 تا ژوئن 2021 مرتبط است.

مارک و همکارانش در تجزیه و تحلیل خود، 58551 مراقب را در رجیستری CCOULD با کودکانی که درگیر رفاه کودکان بودند، شناسایی کردند. حدود دو سوم (65%) در سنین 26 تا 40 سال و زن (69%) بودند. بیماران عمدتاً سفیدپوست (78٪) و پس از آن سیاه پوست / آفریقایی آمریکایی (20٪) شناسایی شدند.

این تیم نرخ قابل توجهی بالاتری از اختلالات سلامت روان و مصرف مواد را در میان مراقبان ثبت نام شده در Medicaid با کودکانی که به CPS مراجعه کرده بودند، نسبت به همسالان همتای سن و جنس آنها بدون فرزندی که به چنین خدماتی مراجعه کردند، مشاهده کردند. شیوع تشخیص سلامت روان در میان مراقبین درگیر در CPS تقریباً 60٪ بیشتر بود (45٪ در مقابل 28٪)، در حالی که هر یک از اختلالات مصرف مواد (42٪ در مقابل 12٪)، اختلال مصرف مواد افیونی (30٪ در مقابل 8٪) و الکل. اختلال استفاده (18% در مقابل 5%) بیش از 3 برابر در بین مراقبین درگیر CPS شایع بود.

محققان همچنین خاطرنشان کردند که اکثر مراقبان با تشخیص های مرتبط با خطر، مراقبت های مربوطه را از طریق Medicaid دریافت نکردند. تنها 44 درصد از مراقبان مبتلا به اختلال مصرف مواد افیونی مشاوره دریافت کردند. این میزان برای بیماران مبتلا به سلامت روان (38٪) یا اختلال مصرف مواد (40٪) حتی بدتر بود. فقط اکثریت بیماران مبتلا به اختلال مصرف مواد افیونی (52%) یا تشخیص سلامت روان (67%) داروی مربوطه را برای وضعیت خود دریافت کردند.

مارک و همکارانش نوشتند تجزیه و تحلیل خود نشان می دهد که نیاز بزرگ و برآورده نشده به مشاوره و دارو برای درمان اختلالات سلامت روان و مصرف مواد در میان مراقبان دارای کودکان درگیر در CPS وجود دارد – شکافی در مراقبت که اگر بهبود یابد، می تواند به استراتژی های جلوگیری از جدایی کمک کند. کودکان تحت تاثیر خانواده هایشان

آنها نوشتند: “گام مهمی در رفع این شکاف، هماهنگی بیشتر بین سازمان های رفاه کودک و Medicaid است، از جمله از طریق یکپارچه سازی رفاه کودک و سیستم های داده Medicaid به طوری که رفاه کودک بتواند اطمینان حاصل کند که مراقبان در صورت نیاز خدمات Medicaid را دریافت می کنند.” علاوه بر این، مداخلاتی برای رفع موانعی که مراقبان در دریافت درمان اختلالات سلامت روان/مصرف مواد با آن مواجه هستند، مانند انگ، ناراحتی، مشکلات مالی و ترس از دست دادن حقوق والدین مورد نیاز است.

منابع

  1. مارک TL، Dolan M، Allaire B، و همکاران. اختلالات روانپزشکی درمان نشده و مصرف مواد در میان مراقبین با کودکانی که به خدمات حفاظت از کودکان گزارش شده اند. انجمن سلامت جاما. 2024؛ 5 (4): e240637. doi:10.1001/jamahealthforum.2024.0637
  2. Hester M. بودن در خدمات حمایت از کودک بر سلامت روان تأثیر می گذارد. اطفال معاصر. منتشر شده در 16 آگوست 2019. https://www.contemporarypediatrics.com/view/being-child-protective-services-impacts-mental-health



منبع