امیدهای عاری از اچ آی وی توسط VLP های مخزن هدف ایجاد شده است


یک بیماری مزمن و قابل زنده ماندن بهتر از حکم اعدام است، اما درمان نیست. این بلاتکلیفی همان چیزی است که بیماران HIV در حالی که تحت درمان ترکیبی ضد رتروویروسی (cART) هستند تحمل می کنند. متأسفانه، cART هیچ تأثیری بر مخازن HIV نهفته ندارد، که همیشه می تواند از احیای مجدد HIV پشتیبانی کند، بنابراین بیماران HIV باید تحت درمان باقی بمانند تا اطمینان حاصل شود که HIV سرکوب شده است.

دانشمندان مستقر در دانشگاه غربی انتاریو و دانشگاه بریستول (بریتانیا) برای کمک به بهبودی بدون cART – یک درمان – یک عامل معکوس تاخیر ایجاد کرده اند که از یک ذره ویروس مانند مشتق از HIV-1 چند ظرفیتی تشکیل شده است. HLP). آنها آن را به عنوان یک بیوتراپی “شوک و کشتن” توصیف می کنند که CD4 را هدف قرار داده و فعال می کند.+ سلول های T از طریق گیرنده سلول T اختصاصی HIV-1 خود.

دانشمندان در یک مطالعه جدید اثربخشی HLP خود را نشان دادند. دانشمندان با استفاده از نمونه خون 32 شرکت کننده که با اچ آی وی مزمن از ایالات متحده، اوگاندا و کانادا زندگی می کردند و به طور متوسط ​​حدود 13 سال در cART ثابت بودند، دریافتند که HLP آنها می تواند به طور خاص فقط سیستم ایمنی را هدف قرار دهد. سلول های حاوی مخزن نهفته HIV و پاکسازی این سلول ها از HIV خود، گامی حیاتی به سوی درمان HIV-1 است.

دانشمندان جزئیات یافته های خود را در این مجله شرح دادند میکروب ها و عفونت های در حال ظهور، در مقاله ای با عنوان «برگشت اثربخش و هدفمند تأخیر در CD4+ سلول های T از افراد تحت درمان طولانی مدت ضد رتروویروسی ترکیبی که در طول عفونت مزمن HIV-1 آغاز شده است.

حتی پس از 5 تا 20 سال در cART پایدار، HLP می تواند CD4 را هدف قرار دهد+ نویسندگان مقاله نوشتند که سلول‌های T حاوی مخزن نهفته HIV-1 که منجر به انتشار 100 برابر بیشتر HIV-1 در مایع رویی کشت نسبت به آنتی ژن‌های یادآور رایج و 1000 برابر بیشتر از LRAهای شیمی‌درمانی می‌شود. HLP باعث انتشار یک جمعیت HIV-1 واگرا و دارای قابلیت تکثیر از افراد مبتلا به HIV-1 در cART شد.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که HLP یک رویکرد هدفمند برای فعال‌سازی مجدد اکثر پروویروس‌های نهفته HIV-1 در میان افراد آلوده به HIV-1 ارائه می‌کند. HLP یک بیوتراپی مبتنی بر آنتی ژن مقرون به صرفه است که با تزریق عضلانی انجام می شود، که مخزن نهفته HIV-1 را از بین می برد و یک درمان بالقوه (یا بهبودی) برای بیش از 25 میلیون نفری که با HIV-1 زندگی می کنند و cART پایدار دریافت می کنند فراهم می کند. “

دانشمندان که توسط Eric J. Arts، PhD، استاد میکروبیولوژی و ایمونولوژی در دانشگاه وسترن انتاریو، و Jamie FS Mann، دکترا، استاد ارشد واکسن‌شناسی و ایمونوتراپی در دانشگاه بریستول هدایت می‌شوند، پیشنهاد می‌کنند که رویکرد HLP آنها می‌تواند ما را به هدف تعیین شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO)، صندوق جهانی و UNAIDS نزدیکتر می کند. این هدف پایان دادن به اپیدمی HIV و ایدز تا سال 2030 است.

HLP ها ذرات مرده HIV هستند که میزبان مجموعه ای جامع از پروتئین های HIV هستند که پاسخ های ایمنی را بدون آلوده کردن فرد افزایش می دهند. در مقایسه با سایر روش های درمانی بالقوه، HLP یک بیوتراپی مقرون به صرفه است و می تواند با تزریق عضلانی مشابه واکسن آنفولانزای فصلی تجویز شود.

آرتز گفت: “توسعه این درمان HIV 10 سال در دست ساخت بود.” با حمایت قوی از سوی همکارانمان در ایالات متحده، کانادا و اوگاندا، ما توانایی چشمگیر HLP را در بیرون راندن آخرین بقایای HIV-1 مشاهده کرده‌ایم که امیدواریم درمان مقرون‌به‌صرفه برای همه فراهم کند.»

حدود 39 میلیون نفر به HIV آلوده هستند که یک رتروویروس است که به سیستم ایمنی بدن حمله می کند. تقریباً 95٪ از افرادی که با HIV زندگی می کنند HIV مزمن دارند – جایی که این ویروس به آرامی باعث تخریب آهسته سیستم ایمنی بیماران هنگام شروع cART مادام العمر می شود.

اگرچه cART در درمان HIV موثر است، اما قادر به حذف کامل ویروس از بدن نیست. این به دلیل توانایی ویروس برای ایجاد یک مخزن نهفته است – جایی که در داخل سلول‌های غیرفعال پنهان می‌شود و از تشخیص در امان است.

رایان هو، یکی از نویسندگان این مقاله، دانشجوی کارشناسی ارشد در بخش میکروبیولوژی و ایمونولوژی، گفت: «به مرور زمان، ویروس در فردی که تحت درمان نیست، متنوع‌تر می‌شود که هدف قرار دادن آن را دشوارتر می‌کند. این فرمول که ما ساخته‌ایم تنوع نظری را پوشش می‌دهد تا بتواند به HIV-1 در تمام افرادی که مبتلا به HIV هستند برسد.

Minh Ha Ngo، نویسنده اصلی و محقق فوق دکتری در بخش میکروبیولوژی و ایمونولوژی، می‌گوید یکی از نگرانی‌هایی که سال‌ها در میان افرادی که با HIV زندگی می‌کنند این است که استفاده مداوم از cART می‌تواند منجر به غیرقابل دسترس شدن و حذف ویروس شود. در مقابل، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که ترکیب HLP با cART هنوز هم می‌تواند مخزن نهفته را حتی در موارد مزمن تحریک کند. اگر بتوان این مخازن نهفته خفته را بیدار کرد، می توان آنها را از بدن دفع کرد.

اچ‌آی‌وی به دلیل نرخ جهش بالای خود، تنوع ژنتیکی قابل‌توجهی را نشان می‌دهد که منجر به ایجاد زیرگروه‌های مختلف ویروسی می‌شود. مان گفت که برخی از آنها در مناطق خاصی از کره زمین غالب هستند. ما از دیدن شواهد اولیه مبنی بر اینکه درمان درمانی HLP ما صرف نظر از نوع فرعی عفونت فرد، تأخیر را معکوس می کند، هیجان زده بودیم. در حالی که این باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد، به کاربرد جهانی رویکرد ما اشاره دارد.

در آینده، محققان قصد دارند HLP را بر روی یک گروه بزرگتر نماینده HIV با عفونت‌های زیرگروه C، که شامل افرادی که در آفریقای جنوبی، اتیوپی، ویتنام و هند زندگی می‌کنند، آزمایش کنند. این به تعیین اینکه آیا استراتژی درمانی برای اکثر افراد مبتلا به HIV حاد و مزمن موثر است یا خیر کمک می کند.

مطالعات فعلی شامل تایید عدم سمیت در آماده سازی برای آزمایشات بالینی انسانی است.

پست امیدهای عاری از اچ‌آی‌وی توسط VLP‌های هدف‌دار مخزن ایجاد شد اولین بار در GEN – اخبار مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ظاهر شد.



منبع