درمان های ضد ویروسی برای آنفولانزای کودکان، کووید-19، تبخال


رونوشت:

اشلی گیورا، DNP، CPNP-PC:

سلام، من اشلی گیورا هستم، من یک پرستار اطفال هستم و در بیماری های عفونی کودکان مینه سوتا تخصص دارم.

اطفال معاصر:

آیا می‌توانید درباره جلسه خود، «درمان‌های ضد ویروسی برای مراقبت‌های اولیه و حاد کودکان (Rx)» که در NAPNAP 2024 ارائه شد، بگویید؟

گیورا:

من امسال در مورد ضد ویروس ها ارائه کردم، به نظر می رسید امسال در برخی از جلسات خلأ وجود داشته باشد، و بنابراین می خواستم مطمئن شوم که هرکسی که تازه کار می کند یا حتی افرادی که برای مدت طولانی تمرین کرده اند، به روز رسانی های مورد نیاز را دریافت کرده اند. برای داروهای ضد ویروسی در مراقبت های اولیه و حاد کودکان. (جلسه من) مروری بر مواردی بود که سال ها از آنها استفاده می کردیم، اما گاهی اوقات افراد ممکن است آنها را فراموش کنند یا مطمئن نیستند که چگونه از آنها استفاده کنند.

ما تقریباً داروهای ضد ویروسی اولیه ای را که ممکن است برای عفونت های ویروسی معمولی که ممکن است در اطفال مشاهده می کنید استفاده کنید، مرور کردیم. ما به ایمنی و اثربخشی و دستورالعمل‌های دوز برای آن‌ها نگاه کردیم و سپس به بررسی داروهایی که ممکن است برای عفونت‌های ویروسی خاص استفاده کنیم، پرداختیم. ما همچنین کمی در مورد آنچه که برای روندهای نوظهور و جهت گیری های آینده در درمان های ضد ویروسی می بینیم صحبت کردیم.

یکی از مواردی که در ابتدا روی آن تمرکز کردیم، آنفولانزا و داروهای ضد ویروسی موجود بود که اوسلتامیویر یا تامیفلو و بالوکساویر هستند. یکی از سوالاتی که من از چندین نفر دریافت کردم، اثرات عصبی روانپزشکی بود که ممکن است با اسلتامیویر رخ دهد.

من فکر می کنم که، به خصوص در رسانه های اجتماعی، ما مطمئناً می دانیم که اوسلتامیویر می تواند عوارض جانبی عصبی روانپزشکی داشته باشد، اما مطالعه ای نیز در سال 2023 انجام شد (که) به بررسی بسیاری از رویدادهای عصبی روانپزشکی جدی در کودکان مبتلا به آنفولانزا، چه با و چه بدون آنفولانزا پرداخت. ضد ویروس ها

جالب بود زیرا این رویدادها در کودکانی که داروهای ضد ویروسی مصرف نمی‌کنند اتفاق می‌افتد، بنابراین فکر می‌کنم این به ما کمک می‌کند بدانیم چگونه با نگاه کردن به رویدادها با اوسلتامیویر به جلو برویم.

در یک کودک سالم، این مکالمه ای است که شما با بیماران خود دارید. در کودکانی که در معرض خطر بالای ابتلا به آنفولانزای شدید هستند، خطر به طور کلی از مزایای دریافت اسلتامیویر بیشتر نیست، بنابراین ما کمی در مورد آن صحبت کردیم.

با شروع به نظر می رسد بیشتر ایالت ها برای CMV مادرزادی آزمایش می کنند، در داخل لکه های خونی نوزادشان، مینه سوتا اولین ایالتی بود که این کار را انجام داد، جایی که من در آنجا مستقر هستم، و ما شروع به انجام آن در اوایل سال گذشته کردیم. به زودی، کانکتیکات در سال 2025 دنبال خواهد شد و نیویورک در حال انجام یک مطالعه آزمایشی به مدت یک سال در مورد آزمایش DBS برای CMV مادرزادی است. یادآوری نحوه درمان CMV و اینکه چه کودکانی واجد شرایط درمان هستند، چیز دیگری بود که در مورد آن صحبت کردیم، فکر می کنم یکی از بزرگترین چیزهایی که می خواهم تحت تاثیر قرار دهم این است که تغییراتی در این اطلاعات و کتاب قرمز 2024 ایجاد خواهد شد. بنابراین من در حال حاضر دقیقاً به آنچه توصیه‌ها هستند نمی‌پردازم، زیرا احتمالاً در ماه مه، زمانی که کتاب قرمز آنها در سال 2024 منتشر شود، تغییر خواهد کرد. اما از آنجایی که ایالت های بیشتری شروع به آزمایش CMV مادرزادی می کنند، این امر برای ارائه دهندگان مراقبت های اولیه اطفال اهمیت بیشتری پیدا می کند تا توصیه های مربوط به دارو را بدانند، افرادی که واجد شرایط دریافت دارو هستند و در صورت مثبت شدن آزمایشات لازم است.

ما کمی در مورد ضد ویروس هایی که در حال حاضر برای کووید استفاده می کنیم صحبت کردیم، که به طور خاص برای کودکان، ما عمدتا از Paxlovid و remdesivir استفاده می کنیم. هیچ چیز خاصی با این دو دارو تغییر نکرده است به غیر از مجوز استفاده اضطراری Paxlovid، نامه ای در ژانویه وجود داشت که مجوز مجوز استفاده اضطراری را برای Paxlovid تغییر داد، اما در واقع تأثیری بر استفاده از دارو تحت EUA برای این افراد نداشت. گروه های سنی. بنابراین گروه های سنی که زیر EUA هستند بالای 12 سال یا بیشتر از 40 کیلو هستند و پس از آن برای 18 سال و بالاتر مورد تایید FDA است. بنابراین واقعاً این روی بچه‌های ما تأثیر می‌گذارد، اما نحوه تجویز آن را تغییر نمی‌دهد. این فقط تغییر می کند، اینکه چگونه داروخانه از آنچه داشتند استفاده می کند و سپس از چه چیزی برای حرکت رو به جلو استفاده می کند. بنابراین من فکر می کنم گاهی اوقات مردم ممکن است کمی در مورد معنای آن گیج شوند. اما از نظر بالینی، واقعاً چیزی در مورد اینکه چه کسی می‌توانیم آن را تجویز کنیم، تغییر نداد.

چند چیز دیگری که در مورد آن صحبت کردیم این بود که از چه داروهای ضد ویروسی در عفونت های تبخال استفاده می کنیم. تغییرات زیادی در آنجا ایجاد نشده است. گزینه های مختلفی بر اساس ترجیحات بیمار، زمان بندی، نوع اپیزودی که برای تبخال دارند، خواه اولین شیوع ناحیه تناسلی، استوماتیت، یا طغیان های مکرر باشد، وجود دارد و این بستگی به ارائه دهنده و بیمار دارد که تعیین کنند چه مواردی باید انجام شود. بهترین گزینه باشد زیرا چندین گزینه وجود دارد. ما همچنین کمی در مورد پروفیلاکسی قبل از مواجهه برای HIV صحبت کردیم. PrEP چیزی است که من فکر می کنم به راحتی می توان آن را در مراقبت های اولیه انجام داد و تشویق کرد. تنها به روز رسانی بزرگ این است که ما اکنون یک داروی پیشگیری کننده تزریقی قبل از مواجهه داریم که عالی است. بنابراین، 3 گزینه را ایجاد می کند که ارائه دهندگان می توانند از آنها برای جلوگیری از ابتلا به HIV در بیماران نوجوان خود استفاده کنند، که شامل Truvada، Descovy و Apretude است که داروی تزریقی است و فقط باید هر 2 ماه یکبار تجویز شود، که شگفت انگیز است. بنابراین این به‌روزرسانی‌های بزرگ و برخی از مواردی است که ما نیز بررسی کردیم.

برای پوشش بیشتر NAPNAP، اینجا را کلیک کنید.



منبع