مسترکلاس از «دان هرلی از UConn Huskies» قدرت های تاریخی تکرار


با پایان یافتن ثانیه های پایانی مسابقات قهرمانی ملی بسکتبال مردان NCAA در سال 2023، صحنه ای آشنا در حاشیه دانشگاه کانکتیکات رخ داد. دن هرلی از UConn Huskies با قدرت کامل بود، هیستریونیک های معمول او در حالی که برآمدگی های قفسه سینه را با دستیاران مربی معاوضه می کرد و غرش پیروزی اولیه را بیرون می داد به نمایش گذاشته شد. با این حال، پشت این اشتباه، یک عملکرد مربیگری استادانه بود که هاسکی ها را به پیروزی بی سابقه 75-60 مقابل پوردو سوق داد و دومین عنوان ملی متوالی خود را به دست آورد.

برای دن هرلی از UConn Huskies، این لحظه نقطه اوج سال‌ها تلاش، فداکاری و اعتقاد تزلزل ناپذیر به توانایی تیمش برای دستیابی به عظمت بود. هرلی تنها در شش سالی که در راس برنامه هاسکی قرار داشت، یک غول بزرگ ساخته است، سلسله ای که اکنون شانه به شانه افسانه ترین مربیان بازی می ایستد.

“چی میتونی بگی؟ ما بردیم. هرلی گفت، صدای او آمیزه‌ای از غرور و ناباوری بود، در حالی که او در شکوه عملکرد غالب تیمش غرق شد.

یک استاد کلاس در مربیگری

استاد کلاس مربیگری هارلی از همان ابتدا مشهود بود، زیرا تصمیم استراتژیک او برای تمرکز بر دفاع محیطی به جای بازی دو تیمی، زک ادی، ستاره پردو، سود زیادی را به همراه داشت. ادی، مرکز حیرت‌انگیز 7 فوتی، 37 امتیاز بازی را به‌دست آورد، اما بقیه بویلرمکرها بی‌اثر شدند و از آن سوی قوس، 1 از 7 تاسف‌بار را به دست آوردند.

مت پینتر، مربی تیم پوردو، پس از بازی اذعان کرد: “همه نمی توانند کاری را که انجام داده اند انجام دهند.” شما باید به دفاع و مربی آنها و نحوه اتصال آنها اعتبار بدهید.”

توانایی هارلی در طراحی و اجرای برنامه های بازی که حتی سرسخت ترین حریفان را خنثی می کند، گواهی بر مهارت او به عنوان یک تاکتیکی است. اما این اعتقاد تزلزل ناپذیر او به بازیکنانش و توانایی او در الهام بخشیدن به آنهاست که واقعا او را متمایز می کند.

استفون کسل دانشجوی سال اول که در آخرین دقیقه هرلی در آغوش گرفته شد، گفت: “این دیوانه کننده بود، فقط اینکه بدانیم بالاخره کار را انجام دادیم و بازی در دستان ما بود.” من در کلاس یازدهم متعهد شدم. من در حال حاضر برای همیشه با مربی هرلی ارتباط داشتم. برای اینکه بالاخره این روز فرا برسد – احساسات زیادی وجود داشت.»

یک میراث در حال ساخت

با این آخرین پیروزی، “دن هرلی از UConn Huskies” نام خود را در تاریخچه بسکتبال کالج ثبت کرده است. او اولین مربی است که از زمانی که بیلی دونوان در سال 2007 با فلوریدا به موفقیت دست یافت و به یک باشگاه انحصاری که شامل نام‌های افسانه‌ای مانند جان وودن و مایک کریژوسکی است، پیروز شد.

علاوه بر این، هاسکی ها اکنون ششمین تیمی هستند که هر شش بازی تورنمنت را با اختلاف دو رقمی برنده می شوند، شاهکاری که در مجموع با 140 امتیاز به دست آوردند – نمایش خیره کننده ای از تسلط که شکی در برتری آنها باقی نگذاشت.

هرلی در حالی که صدایش غلیظ از احساسات بود، گفت: «معنی زیادی دارد، زیرا من دانش آموز این بازی هستم. بسکتبال زندگی من بوده است. من برای تاریخ این بازی احترام زیادی قائل هستم.”

آينده بكونز

با باریدن باران و ادامه جشن‌ها، این سوال در ذهن همه وجود داشت که چه چیزی در انتظار «دان هرلی از UConn Huskies» و برنامه‌های پرشور اوست. با باز شدن شغل کنتاکی در پی مذاکرات گزارش شده جان کالیپاری با آرکانزاس، مطمئناً نام هرلی به عنوان یک نامزد بالقوه برای یکی از مشاغل برتر در بسکتبال کالج ذکر می شود.

با این حال، هرلی چنین گمانه‌زنی‌ها را کنار گذاشت و به شوخی گفت: «در حال حاضر نمی‌توانم از عهده طلاق برآیم. من تازه شروع به کسب درآمد کردم.»

تعهد او به برنامه UConn مشهود است و او در حال حاضر روی چالش بعدی تمرکز کرده است: سه پیت. هرلی اعلام کرد: “ما قصد داریم وارد آن شویم و فهرستی را جمع آوری کنیم که می تواند سطح بسکتبالی قابل مقایسه با آنچه شما بچه ها در دو سال گذشته شاهد بوده اید، بازی کند.” “من می دانم که طرز فکر ما چگونه خواهد بود.”

در حالی که فهرست هاسکی ها بدون شک دستخوش تغییرات قابل توجهی خواهد شد، با بازیکنان کلیدی مانند کم اسپنسر و تریستن نیوتن که واجد شرایط نیستند و انتخاب های بالقوه بخت آزمایی NBA مانند Castle و Donovan Clingan به طور بالقوه کنار می روند، سابقه هرلی در ساخت و بارگذاری مجدد تیم های قهرمانی غیرقابل انکار است.

نماد مربیگری در حال ساخت

همانطور که “دن هرلی از UConn Huskies” در شکوه آخرین دستاورد خود بسکتبال می زند، واضح است که او موقعیت خود را به عنوان یکی از مربیان برجسته در بسکتبال کالج تثبیت کرده است. توانایی او در الهام بخشیدن به بازیکنانش، طراحی برنامه های بازی برنده، و ایجاد فرهنگ برتری، هاسکی ها را به ارتفاعات بی سابقه ای سوق داده است.

اما فراتر از تحسین ها و سخت افزار، این اشتیاق هرلی به بازی و تلاش بی وقفه او برای کمال است که او را واقعا متمایز می کند. شیطنت‌های حاشیه‌ای او که زمانی صرفاً به‌عنوان یک داستان تاریخی تلقی می‌شد، اکنون به‌عنوان تجلی ظاهری مربی‌ای شناخته می‌شود که با بسکتبال زندگی می‌کند و نفس می‌کشد، که چیزی کمتر از بهترین‌ها را از خود و بازیکنانش نمی‌خواهد.

هرلی، در حالی که چشمانش به چالش بعدی دوخته شده بود، اعلام کرد: «ما روی تلاش برای یک دوره سه ساله تمرکز خواهیم کرد، نه فقط یک دوره دو ساله.

در آن لحظه، آشکار شد که «دن هرلی از UConn Huskies» فقط یک مربی نیست – او یک نیروی طبیعت است، یک نماد مربیگری در حال ساخت است که تأثیر آن بر بازی بسکتبال برای نسل‌های آینده محسوس خواهد بود. و همانطور که او به ساختن بر میراثی که قبلاً ایجاد کرده است ادامه می دهد، یک چیز مسلم است: بهترین ها هنوز در راه است.



منبع