نوآوری های دیجیتال مراقبت های اولیه در دیابت نوع 1


رونوشت:

سالی همفری، DNP، APRN، CPNP-PC:

سلام، من سالی همفری هستم، من استادیار مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تنسی هستم. من هماهنگ کننده برنامه پرستار اطفال مراقبت اولیه هستم. سابقه بالینی من در غدد درون ریز کودکان و به طور خاص دیابت است.

اطفال معاصر:

آیا می توانید درباره جلسه خود با عنوان “نوآوری های دیجیتال در درمان دیابت نوع 1: توانمندسازی ارائه دهندگان مراقبت های اولیه” که در NAPNAP 2024 ارائه شد، به ما بگویید؟

همفری:

در حدود یک دهه گذشته، روش درمان واقعاً تغییر زیادی کرده است، برای دیابت نوع 1، به ویژه در فناوری. جهش‌های بزرگی در فناوری‌ای که ما برای درمان دیابت نوع 1 استفاده می‌کنیم رخ داده است و گاهی اوقات با چنان سرعتی پیش می‌رود که ارائه‌دهندگان مراقبت‌های اولیه کمی سردرگم می‌شوند که چه فناوری وجود دارد. بنابراین، این ارائه به طور خاص به ارائه دهندگان مراقبت های اولیه پرداخته و به آنها به روز رسانی می کند که در چه نقطه ای از فناوری هستیم، من بر روی رایج ترین سیستم های نظارت مداوم قند خون یا سیستم های CGM تمرکز کردم. اینها حسگرهایی هستند که برای اندازه گیری قند خون هر 5 دقیقه استفاده می شوند. 2 یا 3 مورد وجود دارد که بیشتر در جمعیت دیابتی نوع 1 ما در ایالات متحده دیده می شود. من همچنین بر روی برخی از سیستم های پمپ انسولین که بیشتر دیده می شوند تمرکز کردم. در حال حاضر، ما حتی در 3 یا 4 سال گذشته شاهد پیشرفت های بزرگی بوده ایم. ما پمپ هایی داریم که من دوست دارم آنها را پمپ های هوشمند بنامم، که با حسگرها وصل می شوند تا مقداری از تحویل انسولین را خودکار کنند. ما بر روی آن فناوری و اصول اولیه نحوه عملکرد آن تمرکز می کنیم، نه اینکه در واقع به همه جزئیات مربوط به نحوه کار، بلکه به اصول اولیه نحوه عملکرد آن بپردازیم. سپس با نگاهی به برخی از گزارش‌هایی که آن فناوری‌ها تولید می‌کنند، می‌توان دید کمی در مورد نحوه کنترل دیابت خود توسط بیماران و مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد، به دست دهد.

اطفال معاصر:

برخی از مزایای سیستم CGM چیست؟

همفری:

مزایا برای بیماران سهولت استفاده است و همچنین این فناوری‌ها کنترل قند خون آنها را بهبود می‌بخشد، بنابراین ما شاهد استفاده بیشتر و بیشتر بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 از این موارد هستیم. به طور خاص، حسگرها واقعاً کیفیت زندگی این بیماران را بهبود می‌بخشند، زیرا انگشتان را که باید انجام دهند نیز کاهش می‌دهند. آنها همچنین برای قند خون بالا و قند خون پایین هشدار می دهند و بسیاری از ویژگی های ایمنی وجود دارد که فقط برای بیماران بسیار مفید است.

اطفال معاصر:

ارائه دهنده مراقبت های اولیه به والدینی که در مورد CGM کنجکاو هستند چه می تواند بگوید؟

همفری:

والدین به شدت این سیستم ها را دوست دارند. حسگرها یک شبکه ایمنی ایجاد می کنند، بنابراین آنها هشدار قند خون پایین و قند خون بالا را می دهند، اما معمولا والدین ما بیشتر نگران قند خون پایین هستند، به خصوص در طول شب، بنابراین این ویژگی های هشدار بسیار مفید هستند. بسیاری از این سیستم‌های پمپ هوشمند در واقع با کاهش میزان انسولین، تحویل انسولین را قطع می‌کنند و سپس با اصلاح قند خون، آن را به‌طور خودکار دوباره روشن می‌کنند. بنابراین، دوباره، این سطح دیگری از یک شبکه ایمنی است که والدین واقعاً، واقعاً در مورد آن احساس آرامش دارند. به طور کلی کنترل قند خون را بهبود می بخشد، ما می بینیم که بیمارانی که روی این سیستم ها هستند درصد بیشتری از آنچه ما در محدوده هدف می نامیم دارند، جایی که آنها زمان بیشتری را در محدوده قند خون قابل قبول تری صرف می کنند به جای داشتن یک خیلی کم یا زیاد بالا. بنابراین منحنی یادگیری بزرگی وجود دارد و برخی از والدین و خانواده ها در ابتدا کمی در مورد آن مردد هستند، اما به طور کلی وقتی بیماران به پمپ یا حسگر منتقل می شوند، آموزش های زیادی همراه با آن و حمایت متخصصان غدد درون ریز وجود دارد. سمت. هنگامی که آنها از آن منحنی بزرگ یادگیری عبور کنند، واقعاً کیفیت زندگی آنها را بهبود می بخشد و زندگی روزمره را آسان تر می کند. آنها یک سنسور و یک پمپ روشن خواهند داشت، اما همه بیماران می توانند ورزش کنند، در محیط کلاس باشند. آنها ممکن است صدای بیپ در حال انجام داشته باشند و معمولاً می توانند آن را بی صدا کنند یا آن را در حالت ارتعاشی قرار دهند، اما پرستاران مدرسه روز به روز با این موارد آشنا می شوند و تجربه زیادی در برخورد با آن دارند، بنابراین آنها واقعاً قادر به انجام هر کاری هستند. خواستن.

برای پوشش بیشتر NAPNAP، اینجا را کلیک کنید.



منبع