نوآوری در مدیریت دیابت بی مزه: پیشرفتی در آزمایش سدیم خون


معرفی

مدیریت دیابت بی مزه به لطف کار پیشگامانه بنیاد ریموند آ. وود با همکاری گینر، شرکت و بیمارستان کودکان فیلادلفیا، پیشرفت چشمگیری داشته است. آنها با هم در حال پیشروی توسعه یک سدیم متر خانگی هستند که نوید انقلابی در نحوه نظارت بر سطح سدیم خون را می دهد.

علم پشت نوآوری

Giner، Inc. در طول برنامه SBIR فاز اول NIH/NIDDK پیشرفت های چشمگیری داشته است. آنها از قدرت فناوری جدید الکترود انتخابی یون تماس جامد (SC-ISE) خود برای ایجاد آزمایش سدیم خون با قابلیت‌های چشمگیر استفاده کرده‌اند. در اینجا برخی از دستاوردهای کلیدی آورده شده است:

  1. منحنی‌های کالیبراسیون دقیق: تیم جینر به منحنی‌های کالیبراسیون نرنستیان قابل تکرار هم در سالین بافر فسفات (PBS) و هم در پلاسما، با حساسیت فوق‌العاده کمتر از 5 میلی‌مولار دست یافت.
  2. پایداری بلندمدت: فناوری توسعه‌یافته حداقل کاهش عملکرد را در یک بازه زمانی سه ماهه نشان می‌دهد و اطمینان و دقت را در استفاده طولانی‌مدت تضمین می‌کند.
  3. دقت چشمگیر: با دقت قابل توجه 4 میلی مولار در پلاسما، نمونه های مهارتی اصلاحات آزمایشگاهی بالینی (CLIA) و خون کامل، نتایج آزمایش با آنالیزهای خون بالینی استاندارد طلایی همتراز است.

نوآوری های پیشرو

برای افزایش بیشتر حساسیت و پایداری نوار تست، جینر یک الکترود انتخابی یونی چاپ سه بعدی را معرفی کرد، پیشرفتی که نوید می دهد این فناوری را به ارتفاعات جدیدی برساند.

مراحل بعدی: نگاهی اجمالی به آینده

با پیشرفت جینر در برنامه فاز دوم NIH (در حال حاضر در دست بررسی)، تمرکز آنها بر ایجاد یک سیستم آزمایش نمونه است که اندازه گیری سریع، دقیق و بسیار حساس سطح سدیم خون را تضمین می کند. سپس این نمونه اولیه در بیمارستان کودکان فیلادلفیا (CHOP) تحت آزمایش‌های کاربردی دقیق و اعتبارسنجی پیش بالینی قرار می‌گیرد.

با اذعان به حمایت حیاتی بنیاد ریموند ای. وود، جینر در این دوره موقت به سمت دو هدف اصلی می رود:

  1. آزمایش‌های بیشتر برای اهمیت آماری: در حالی که نتایج فاز اول امیدوارکننده هستند، جینر اهمیت اعتبارسنجی آماری قوی را تشخیص می‌دهد. این مرحله به مواد اضافی برای ساخت الکترود انتخابی یونی (ISE) به همراه کارتریج‌های بیشتر i-STAT برای محک زدن نیاز دارد.
  2. توسعه تراشه حسگر پیشرفته: با ارائه فرآیند چاپ الکترود سه بعدی در داخل، هدف گینر تکرارهای سریعتر و کنترل بیشتر بر روی روش ساخت ISE است. این ابتکار شامل به دست آوردن رشته ها/مواد چاپگر سه بعدی و اختصاص زمان برای توسعه روشی است که به طور مداوم حسگرهای با کیفیت بالا تولید می کند.

جهشی به سوی انتشار و نمونه سازی

تعهد گینر به شفافیت و دقت علمی در پیگیری آنها برای داده های اضافی برای انتشار مجله مورد بررسی توسط همتایان مشهود است. به طور همزمان، تیم فرآیند نمونه‌سازی برای محفظه تراشه و آنالایزر خانگی را آغاز خواهد کرد، مرحله‌ای حیاتی که نیازمند چاپگر رزینی با وضوح بالا و اصلاحات دقیق طراحی است.

(الف) نمونه اولیه آنالایزر خانگی گینر؛ (ب و ج) کارتریج یکبار مصرف و اجزای فرعی آن

نتیجه گیری: پیشرفت پیشرو در آزمایش سدیم خون

گام‌های برداشته شده توسط بنیاد ریموند آ. وود، جینر، و شرکای آن‌ها، جهشی قابل توجه در مدیریت دیابت بی مزه است. توسعه سدیم متر در خانه برای کسانی که با این بیماری زندگی می کنند نویدبخش است و روشی راحت تر و دقیق تر برای نظارت بر سلامت آنها ارائه می دهد. همانطور که Giner به فاز دوم نگاه می کند، آینده این فناوری درخشان تر از همیشه به نظر می رسد، با پتانسیل تغییر زندگی و شکل دادن به آینده مراقبت های بهداشتی.

تشکر ویژه از تیم جینر: آونی آرگون، اندرو وبر و بن برتواس، و شانا مک کورمک، MD، MTR و خوسبو پاتل، دکترا، DABCC، شرکای بالینی ما در CHOP.

شما می توانید با تهیه هدیه ای که برای این پروژه تعیین شده است، از این کار خلاقانه حمایت کنید. اطلاعات بیشتر “

خلاصه ای از یافته های فاز یک سدیم مترخلاصه ای از یافته های فاز یک سدیم متر
خلاصه ای از یافته های فاز یک سدیم مترخلاصه ای از یافته های فاز یک سدیم متر
جدول زمانی پروژهجدول زمانی پروژه



منبع